Alpha123 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg mottok nyheten om Dragon Age 2 med et kjempeglis. Men så fikk jeg høre nyheten om at Lead Designer Brent Knowles sa opp jobben sin pga uenigheter om utviklingen av Dragon Age 2, og så kom de første videoene ut som ga mere inntrykk av Bayonetta eller Heavenly Sword enn Dragon Age. Smilet falmet helt når demoen kom ut. Alt er så radikalt forandret at jeg faktisk føler meg lurt til å like Dragon Age fra begynnelsen! Da ble jeg lovt en ultimat RPG opplevelse i tråd med Baldurs Gate. Og så dermed komme med en oppfølger som drastisk distanserer seg for hva de sa Dragon Age _er_, er for min del lureri av verste sort! Det er som om jeg så LOTR Fellowship of the ring som den var men så kom Two Towers hvor frodo flyr på drager og Aragorn moser 200 orker akkompanert av heavy metal. Dragon Age 2 er for meg en spinoff av dragon age universet. Jeg kommer sikkert til å kjøpe det, men skuffelsen vil være der. 1 Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Spillte selv demoen, og fikk et mer possitivt inntrykk igjen av spillet. Når jeg leste om actionifiseringen av spillet, var jeg til å begynne med veldig skeptisk. Men synes ikke de har gått alt for langt bort fra det opprinnelige konseptet. Gleder meg fortsatt, til tross for at jeg ikke er like hypa som jeg var tidligere. Lenke til kommentar
Alpha123 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Som sagt, det er nok godt i spillet for at jeg fortsatt kommer til å kjøpe det, men jeg liker virkelig ikke at alt har blitt så oversimplifisert. - Kampsystemet er simplifisert med mye mindre dybde, som igjen gjør at å drepe 30 hurloker på 20 sekunder ikke gir noe tilfredstillelse whatsoever. - Animasjonene: er det god of war\heavenly sword jeg spiller, eller er dette virkelig dragon age? - FF kun på nightmare: enda mere oversimplifisering. 1 Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Er forsåvidt enig med deg. Liker dårlig spillselskaper som blir blinde av en suksess. Virker nå som de ønsker å nå fram til et større spekter av spillindustrien. Men til tross for litt mer spenstige animasjoner så er det fortsatt ikke alt for action-preget for min del. De bruker fortsatt det gode gamle lock-on systemet, som gjør det litt bedre enn HS og GoW Er spent på resten av spillet da. Fikk ikke alt for god innsikt i annet enn kampsystemet. Og når det kommer til FF, så har jeg til vane å kjøre spill på den høyeste vanskelighetsgraden fra begynnelsen av, så kommer vel til å ta den utfordringen på strak arm Kommer sikkert ikke til å fullføre spillet på et halvt år, men gjør spillopplevelsen litt mer spennende:3 Lenke til kommentar
Nycoplus Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) For og ikke snakke om at de allerede har annonsert dlc før spillet har kommet, herregud for et opplegg. Spillet kan egentlig være så bra det vil, mine penger får de ikke av prinsipp sak. Vote with your money Leser også at de har blitt simplisifiert? Det er vanskelig å beskrive med ord hvor sint og oppgitt det gjør meg. Helt ufattelige valg og grådighet som rår nå til dags, men det som kanskje irriterer enda mer er den dumme massen som akksepterer dette blindt og kjøper uansett. Endret 3. mars 2011 av Nycoplus Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Som jeg har sagt noen ganger på innlegg.no/gamer.no så ble jeg skuffet over demoen, som en oppfølger, men velger å se på det som ett nytt spill satt i Dragon Age Universet, og tror at det kan by på grei underholdning. Så får endelig dom vente til jeg har spilt nok og fått ett godt nok grunnlag Lenke til kommentar
Alpha123 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Som jeg har sagt noen ganger på innlegg.no/gamer.no så ble jeg skuffet over demoen, som en oppfølger, men velger å se på det som ett nytt spill satt i Dragon Age Universet, og tror at det kan by på grei underholdning. Så får endelig dom vente til jeg har spilt nok og fått ett godt nok grunnlag Enig! Jeg ser på dette som en spin-off versjon. Det er ihvertfall ikke en verdig oppfølger. Lenke til kommentar
v3ndetta Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 uff, hadde ikke satt meg inn i no særlig av forandringene.. Skuffende lesning dette, når jeg så for meg utelukkende videreføring/opppussing av dragon age... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 uff, hadde ikke satt meg inn i no særlig av forandringene.. Skuffende lesning dette, når jeg så for meg utelukkende videreføring/opppussing av dragon age... Demoen er ganske tynn, så det er begrenset hvor mye den forteller om spillet. Men du får ett greit innblikk i hvordan kamp systemet fungerer, kamera, brukergrensesnitt (ui) og en liten bit av historien. Det er endret på en del i forhold til Origins, har jo fått kallenavnet Dragon Effect av noen (men jeg har ikke spilt Mass Effect så det kan ikke jeg si noe om). Du bør nok teste demoen eller ta en titt på disse youtube klippene som en bruker på innlegg.no har lagd (pc utgaven): http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=2875&view=findpost&p=400231 Lenke til kommentar
v3ndetta Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 uff, hadde ikke satt meg inn i no særlig av forandringene.. Skuffende lesning dette, når jeg så for meg utelukkende videreføring/opppussing av dragon age... Demoen er ganske tynn, så det er begrenset hvor mye den forteller om spillet. Men du får ett greit innblikk i hvordan kamp systemet fungerer, kamera, brukergrensesnitt (ui) og en liten bit av historien. Det er endret på en del i forhold til Origins, har jo fått kallenavnet Dragon Effect av noen (men jeg har ikke spilt Mass Effect så det kan ikke jeg si noe om). Du bør nok teste demoen eller ta en titt på disse youtube klippene som en bruker på innlegg.no har lagd (pc utgaven): http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=2875&view=findpost&p=400231 Tja, sjekket ut en av videoene.. Ser ut som en ganske radikal forandring på kampoppsett. Ihvertfall på måten han som har laget videoene spiller i forhold til meg.. Men tror nok jeg velger å kjøpe det (ikke avbestille). Har heller ikke spillt mass effect. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg ble også litt skuffet etter å ha spilt demoen til DA2. Det føltes mer som om jeg spilte de gamle hack-n-slash LotR-spillene enn et RPG. Jeg likte heller ikke utseendet på menyen, det ga meg ikke noen fantasy-følelse. Det minner jo absolutt om Mass Effect (som jeg har spilt), nå har de i tillegg fått inn dialoghjulet fra ME-serien. Jeg pleier å si at Mass Effect er til Dragon Age hva Fallout 3 er til Oblivion. Sånn ca. Men jeg skal ikke felle noen endelig dom før jeg har spilt DA2. Spillet er forhåndsbestilt, så jeg er ganske spent. Men har ikke de største forhåpningene lenger. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg kommer til å vente til en samlepakke kommer om et års tid eller så. Da får jeg spillet og DLCene i en og samme pakke samtidig som evt feil nok er fikset opp Lenke til kommentar
Alpha123 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Håper mod som kanskje vil forandre litt på kamphastigheten eller i det minste de sinnsyke animasjonene, om det i det hele tatt er mulig.. Lenke til kommentar
tyDi Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Trist at dere føler det sånn. Selv ser jeg frem til DA2 og at kampene ikke blir like A4 som forgjengerene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå