Gå til innhold

Gaming PC til 1-2 K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Don't feed the troll.

 

Gå inn på prisguide og sett sammen en handleliste med:

Hovedkort (m-atx med integrert grafikkløsning)

Prosessor

Ram

PSU (Strømforsyning)

DVD-brenner

Harddisk

 

Kom tilbake her når du har greit å få det til 1500kr eller mindre, lykke til. :thumbup:

Jepp, skal gjøre det.

 

Det beste jeg kunne finne for budsjettet ditt. Denne har et skjermkort med 64mb ram! Drar nok CS veldig bra.

Edit: Det jeg prøver å si er som andre her sier: Du må ha et større budsjett!

Skal du ha noe som er bra kan du se på denne f.eks. Endrer du litt på den får du den sikkert billigere.

PCen fra finn.no kommer ikke på tale. Det var en skikkelig dårlig maskin.

Lenke til kommentar

Spørs jo litt hvilke krav du stiller, men med en del flaks og/eller innsats er det kanskje mulig å få tak i en brukt spillmaskin i det nedre skiktet til denne prisen. Siden du strengt tatt har råd til mer, er det vel ingen direkte krise om det faktisk ikke lar seg gjøre, da går du bare for det billigste alternativet.

Jeg stiller ikke så høye krav, men jeg vil gjerne dra det nye crysis, når det kommer. Om ikke på så høye settings, vil jeg iallefall få en brukbar opplevelse av spillet.

 

Det er forresten helt uaktuelt å betale noe mer. Mesteparten av pengene mine går til annet snadder, som er langt viktigere enn ny datamaskin. Som f.eks. mat.

Lenke til kommentar

Hallo, du...

Hør nå her.

PCer er billige, ja...

Hvis du skal under 3000 får du rett og slett ikke noe som kan spilles noe særlig på.

Jeg kjøpte akkurat en PC til dama mi, og da skulle vi bare ha noe som man kan surfe på, og ikke noe annet. Jeg måtte da ut med 2500 kroner, og det var rett og slett et bra kjøp.

 

Hvis du bare skal spille Counter Strike, er det ikke noe problem.

Hvis du skal spille noen spill som er laget de siste to årene, så klarer du ikke komme under 2.000.

 

Når ALLE her sier det, er det på tide at du hører på oss.

Det du absolutt MÅ ha, som i 100% NØDT til å ha for å få en PC til å kjøre er:

 

Skjerm.

Tastatur.

Mus.

Kabinett.

Prossessor (CPU).

Hovedkort (Dette kan være med innebygget skjermkort, men anbefales ikke til å spille med).

Strømforsyning (PSU).

DVD-leser.

Harddisk (HDD).

Minne (RAM).

 

Du sier du har kabinett.

 

Jeg har nå satt opp det ALLER billigste som er mulig å sette sammen! Brukt Prisjakt.

Absolutt minstepris på en stasjonær PC:

Hovedkort: 288 kroner, inkludert ræva skjermkort

Prossessor: 259 kroner

Minne: 99 kroner, 512MB RAM

Harddisk: 239 kroner, 160GB

DVD-leser: 81 kroner

Skjerm: 658 kroner, 18,5"

Mus: 23 kroner

Tastatur: 39 kroner

Strømforsyning: 195 kroner, 300W

 

 

Her har du en PC som er så dårlig at den ikke klarer noe spesielt annet enn å surfe. Og du må ha XP på den, fordi den ikke takler Vista eller Windows 7. Men siden den skal være billigst mulig, sier vi du bruker Linux gratis.

Denne ender på 1881 kroner! Og her vil du faktisk IRRITERE deg over hvor dårlig det fungerer å surfe på nettet! Prossessoren her er jeg direkte sjokkert over at jeg klarte å finne fordi den er så gammel.

Håper du tar til fornuft og sparer til du har enda mer penger :-)

Det eneste teoretiske håpet du har, er om en eller annen som driter fullstendig i sine penger, har lyst til å nærmest gi vekk PCen sin :-)

Takk for et langt og seriøst svar. Setter stor pris på at du lagde et oppsett for meg. Nå tenker jeg at selv om komponentene er dårlige, så gjelder det å ha en litt positiv innstilling til det hele. Med en god innstilling, og nye drivere, så vil det kanskje kjennes bedre ut enn hva det egenltig? :)

Lenke til kommentar

Det oppsettet leifen satte opp til deg vil helt klart gi deg en brukbar ytelse i Crysis 2. Jeg regner med du vil få ca 30-40 fps, ved en oppløsning på 1680x1050 eller kanskje enda mer.

 

Forøvrig er fraktkostnadene på det oppsettet rundt 700 kr, siden komponentene er fra 6-7 forskjellige nettbutikker. Det vil si at du må gjøre oppsettet ca 500 kr billigere for å havne under 2000 kr.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Jeg tror en av disse to tingene, enten er du et troll ellers så har du ikke mer penger enn 1.500,- selv om du sier det.

 

Dette vil bare resultere i en ting, de må bli en brukt bærbar PC som var en skole PC en gang i tiden, med 512mb i skjermkortet, 2GB ram, 80Gb lagringsplass, og mobile AMD sempron prosessor opp til 1,8GHz og 512kb L2 cache. Dette er din skjebne det må bli denne skjit PC'en.

Beklager, men til din informasjon er jeg verken et troll, eller en som buddsjetterer med mere enn 1500 kroner.

 

En slik skolepc høres akseptabel ut, men jeg vil gjerne ha en stasjonær maskin. De har som regel bedre spilleytelse.

Lenke til kommentar

Det oppsettet leifen satte opp til deg vil helt klart gi deg en brukbar ytelse i Crysis 2. Jeg regner med du vil få ca 30-40 fps, ved en oppløsning på 1680x1050 eller kanskje enda mer.

Er du sikker på at jeg vil få en så god oppløsning? Det høres litt i meste laget ut, spør du meg... :S

Lenke til kommentar

Langdon. Ikke en gang i eventyrland vil det oppsettet jeg lagde dra Crysis 1, og ENDA mindre Crysis 2. Det vil faktisk ikke klare å oppnå så mye som ett bilde i sekundet på de aller laveste innstillingene. Dersom ikke dette sier deg noe, så er det rett og slett en helt forferdelig opplevelse av spillet. Sannsynligvis vil aldri spillet en gang klare å starte opp.

Lenke til kommentar

Det oppsettet leifen satte opp til deg vil helt klart gi deg en brukbar ytelse i Crysis 2. Jeg regner med du vil få ca 30-40 fps, ved en oppløsning på 1680x1050 eller kanskje enda mer.

Er du sikker på at jeg vil få en så god oppløsning? Det høres litt i meste laget ut, spør du meg... :S

 

Meget sikker. Om du setter ned oppløsningen får du sikkert mye høyere fps også. Men siden du må spare inn ytterlige 500kr pga fraktkostnader så havner du sikkert bare på ca 25 fps. Men for all del, 25 fps er ikke så dårlig i de fleste spill. Kinofilmer og slikt er jo også vist med 25 fps, og de ser jo i mange tilfeller fantastiske ut.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Ganske åpenbart at du troller når du fortsetter å hevde at du kan finne en brukbar gamer-maskin for under 2 laken. Gå heller å legg deg.

Jeg troller ikke.

 

Langdon. Ikke en gang i eventyrland vil det oppsettet jeg lagde dra Crysis 1, og ENDA mindre Crysis 2. Det vil faktisk ikke klare å oppnå så mye som ett bilde i sekundet på de aller laveste innstillingene. Dersom ikke dette sier deg noe, så er det rett og slett en helt forferdelig opplevelse av spillet. Sannsynligvis vil aldri spillet en gang klare å starte opp.

Tror ikke du har så mye greie på datamaskiner, jeg.

Lenke til kommentar

Forresten, har du en Windows XP (eller bedre) lisens? For å spille crysis bør man bruke windows. En Windows XP lisens koster noen hundre kroner, så jeg tror vi kommer ned på kanskje bare 20 fps nå. Dette er jo fremdeles hele 80% av for eksempel en kinofilm, så jeg vil si det fremdeles er temmelig bra, alt tatt i betraktning.

 

Jeg håper ikke at du har tenkt å skaffe en ulovlig versjon av Windows, det hadde vært meget uheldig.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...