Gå til innhold

Ad-spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er et spørsmål jeg egentlig ikke regner med å få svar på, men jeg prøver likevel...

Alle Pc-er i nettverket mitt har et navn som jeg kan finne ut av ved å bruke %hostname%

Alle Pc-ene har en bruker som er innlegget som jeg kan finne ut av ved å bruke konstanten %username%

Det jeg ønsker er et skript som lagrer informasjonen sammen, slik at jeg kan knytte den sammen i f.eks en nettside og dermed slipper å spørre hver gang jeg skal fjernstyre en PC om hva datamaskinnavnet er.

Noen som har vært borti dette, eller er det bare ekstremt sært?

Har en applikasjon jeg kjører i logonscriptet som heter msinfo32.exe. Den henter jeg ut en del informasjon fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her har du vel et par forskjellige alternativer. Du kan enten legge til noe i påloggingsscriptet som dumper ut pc-navnet og brukernavn i et bestemt fil på nettverket. ellers så kan du lage et script som sjekker hvilkene mapper som ligger i C:\Documents and settings\ og hente navnet på den som er sist lagret. (den brukeren som sist har lagret mappen sin er mest sansynlig fast bruker på en maskin).

du kan også se om BTO Software > Solutions > IT Service Management > HP Service Management Center HP Discovery and Dependency Mapping Inventory (DDMI) software eller lignende programvare kan være til hjelp.

Lenke til kommentar

Er fortsatt i tenkeboksen når det gjelder denne. Kan bruke msinfo32.exe og få ut brukernavn og datamaskinnavn, og i tillegg kanskje bruke et webgrensesnitt for å presentere dette på en litt bedre måte...

Andre tips, så er det bare å si fra :-)

Lenke til kommentar

Dette vil lage en tekst fil under et share på logonserver der username er navnet på fila. I fila ligger hostname på maskina som brukeren sist logget på.

echo %computername% > %logonserver%\share\%username%.txt

Veldig simpelt og gir deg info du ønsker - uten å presentere det på en webside dog.

Dersom det er flere domenekontrollere er det en fordel å skifte ut %logonserver% med navnet på en server istedet, slik at du ikke får flere mapper å forholde deg til.

-Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...