dyfjord Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei Mistet nettopp mitt ixus 970 is kamrea og blir nødt til å kjøpe nytt. Ixusen var ett godt kamera, men har litt lyst til å fotografere mere og gjerne forstørre noen bilder opptil A3. Har litt lyst på speilrefleks kamera, men har ikke råd til å kjøpe 2 kamera. Er nesten nødt til å ha ett som går i lomma på jakka/scooterklærne.(men er fristet til å kjøpe speilrefleks og bruke bag) Det nytter vel ikke med speilrefleks? Og billigste speilrefleks kamera koster vel langt over 4-5000 kroner for å få noe bra? Kan powershot sx130 IS være noe for meg? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=606692 Vil det duge for å ta gode bilder på stativ og fremkalle til A3 str? Har lyst å leke litt med kameraet og kanskje få noen blinkskudd som kan frtemkalles Noen som har forslag til alternativ i samme prisklassen? inntil 2000,- Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Du får et glimrende speilreflekskamera til under 4000kr idag. Pentax K-x er et av de aller beste til den prisen så jeg ville ikke utelukket speilrefleks helt hvis du liker å fotografere. Det finnes endog billigere speilreflekskameraer enn K-x f.eks Canon EOS 1000D eller Nikon D3100 som begge er gode nybegynnerkameraer sammen med K-x. 1000D er nok det som er dårligst utstyrt med tanke på muligheterer for manuelle innstillinger etc. D3100 og K-x er nok relativt like, men K-x har vunnet alle testene siden det er hakket vassere. Pixmania er etter det jeg kan se en av de aller billigste butikkene hvis du skal ha et slikt kamera. Jada jeg vet at den butikken ikke er av de beste på hverken det ene eller andre men dette er varer som høyst sannsynlig aldri vil bryte sammen så det er strengt tatt ikke min største bekymring. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Du har entusiast kompaktkameraene, de har større sensor, bedre lysåpning,god vidvinkel og bildene tåler mer redigering/forstørrelse. Aberet er at de ikke har et så stort zoom-omfang. Det som burde fungere for deg er Canon "utgåtte" S90 eller "nyere" S95. Endret 3. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå