sLR Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei. Jeg vurderer sterkt å kjøpe en "Pc i deler" fra komplett med kreditt. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 Så, for det første. Vil disse komponentene holde til nyere / nye spill, ikke nødvendigvis på full grafikk? Har noen andre erfaring med kredittkjøp fra komplett? Jeg bor ikke i Norge for øyeblikket, og etter noen mail fra Komplett kom jeg fram til det at jeg må i allefall sette over penger på min norske konto hver måned, for å betale det ned. Jeg har en fast inntekt som holder til det jeg trenger selv etter å ha betalt regninger evt. disse 429 kronene i måneden. 24 md: kr 429,-/md. Vil dette være et totalt idiotisk kjøp? Mvh Hank Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvis du ikke absolutt må ha denne maskinen nå, ville jeg heller spart det jeg kunne og kjøpt en sannsynligvis bedre maskin for samme pengebeløp senere. Men så kan det også nevnes at jeg er sterkt i mot kredittkjøp når jeg ser hvor mye dyrere det blir i forhold til å spare selv. Den maskinen du linker til blir jo eksempelvis 3.078,- dyrere å kjøpe på kreditt. Utenom det så ser maskinen bra ut. Du vil nok ikke klare å drive alt på maks. kvalitetsinnstillinger, men vil ikke tro den er langt ifra heller. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Grunnen til at jeg faktisk vurderer kredittkjøp er pga nye spill jeg veldig gjerne kunne tenke meg å spille med mer en typ 20fps på laveste grafikk. Blandt annet Crysis 2. Det eneste jeg er litt "redd" for er hvis noe tull skulle ha skjedd, selv om jeg vet at jeg har fast inntekt i 2 år til, og mulighet til å betale litt mer every now and then, for å kanskje sette ned betalingsperioden til typ 14-16 mnd. Men, jeg får vel tenke litt på det. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det vil føles ganske kjipt å betale avdrag på en "foreldet" maskin når du nærmer deg slutten på nedbetalingstiden. Francis Lenke til kommentar
sLR Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Ja, derfor jeg hadde håpet at maskinen kunne holde en stund, er vel godt mulig at jeg dropper det. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Mitt råd er: Har du ikke råd og betale en pc skal du ikke kjøpe en pc. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Om du ikke har penger og vil ha maskin nå ville jeg heller gått for betalingsutsettelse. Så kan du spare opp pengene i ettertid eller bruke feriepenger eller noe sånt til å betale den senere. (Om du har litt selvdisiplin da selvsagt) Lenke til kommentar
sLR Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Vet du om Komplett har betalingsutsettelse? Jeg vil helst bestille fra Komplett, grunnet god erfaring med deres service så jeg har en viss "trygghet" her. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hmm, er ikke sikker, men det skader ikke å høre med dem i alle fall Lenke til kommentar
sLR Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Sender dem en mail jeg. : ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå