Gå til innhold

Hvor mange bilder på et SD kort?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg et HP 850 og må selvfølgelig kjøpe med ekstra minnekort. Noen som har en oversikt over hvor mange bilder det er plass til på et 128 kort vs et 256 kort? Vil ta bilder med god oppløsning, og trenger plass til en del bilder. Noen som har 850 og kan komme med litt opplysninger?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har en oversikt over hvor mange bilder det er plass til på et 128 kort vs et 256 kort?!

På et 256 kort er det plass til dobbel så mange som på et 128 kort ;) Hvor mange bilder det er plass til kommer an på hvilken oppløsning og kompresjon du tar bildene med...

Bilder tatt i 2048*1536 pixel (ca 3,2 Mpix) med "small" kompresjon (på ixus v3) vil gi plass til ca 76 bilder på et 128MB minnekort...

Håper dette kan hjelpe deg litt ihvertfall...

Lenke til kommentar

Joda, det hjelper meg forsåvidt. Men trenger info fra noen med et HP 850 helst da. Hvor mange du får med ditt 3.1mgp hjelper meg vel ikke enormt når 850 er et 4mgp? :) Ser for meg å ikke komprimere så veldig mye når jeg tar bildene, for å ha best mulig sjanse til å ordne på de senere. Tror egentlig jeg kjøper meg et 128MB kort, og heller kjøper til et senere om jeg skulle trenge det. Flere har vel uansett anvbefalt to 128 kort, enn ett 256? For sikkerthetensskyld liksom..

Tar fremdeles imot tiips med stor takk!

Lenke til kommentar

Jeg har HP 850 med 128 mb kort. Bruker alltid 4 mp og "better" kompresjon på bildene, får da plass til 122 bilder. Med laveste kompresjon tror jeg det er plass til 56 bilder. Siden jeg ikke klarer å se forskjell på de to komprimeringene bruker jeg alltid "better".

Lykke til !!

Lenke til kommentar

Der ja Madmax30, akkurat et slikt svar jeg ventet på:). Om en ikke ser noe forskjell, så kan det vel være det uansett. Men bildene blir like fine uansett tenker jeg. Driver å "fremkaller" noen av bildene mine til større kopier hos Preus eller lignende, og da vil en vel kanskje merke ørsmåkvalitetsforskjeller. Men da er valget gjort, bestiller meg et 128MB kort til å begynne med. Noen merker jeg bør styre unna?

Takk igjen!

Lenke til kommentar

har bare lekt meg et par dager med mitt nye hp photosmart 850, men jeg ser forskjell på "better" og "best". det er ikke mye forskjell, men den er der.

kjøpte selv 128mb kort, og det blir mellom 55-60 bilder på beste oppløsning.

er forøvrig helt utrolig fornøyd med kameraet. de beste 4600 kronene jeg har brukt på lenge. :)

Lenke til kommentar

Hmm, kunne ikke en av dere med 850 kamera giddet å lagt ut, evt. sendt meg et bilde med hver av de kvalitetene? Gleder meg til å få kameraet jeg og. Bestilte ditt hen da? Ser at XD for tiden har den beste prisen, minnekort tatt i betraktningen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...