Gå til innhold

LG P500 Optimus One oppdatering til android 2.3?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en LG P500 og LG har som kjent opplyst om at det skal komme en oppdatering til Android 2.3.

Etter litt googling snublet jeg imidlertid over en tråd (har ikke url akkurat nå) hvor det sies at dette utgår allikevel, angivelig etter opplysninger fra LG Australia & New Zealand.

Noen som vet om LG har skrinlagt oppdateringsmuligheten?

Endret av Zemian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Tror ikke det er blitt gitt noen dato fra LG side(selv om de antydet første halvdel av juni på facebooksidene sine for en stund siden), men oppdatering har gradvis blitt rullet ut i mange land siden Romania, så jeg håper og tror den kommer snart.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at jeg fikk oppdatert en p500 til Android 2.3.3 idag. Alt gikk smertefritt, den stanser litt på 4% under oppdateringen, men dette er normalt.

Telefonen jeg oppdaterte er uten operatørlås. Så folk med låste telefoner må kanskje vente lenger.

Jeg gikk hit -> http://www.lg.com/no/support/mc-support/mobile-phone-support.jsp og trykket på : Last ned støtteverktøyet LG Mobile til PC-en. Står greit forklart hvordan du går frem på denne siden også.

Lenke til kommentar

Fikk melding mitt under oppdateringen at det hadde skjedd en feil. Så nå får jeg ikke startet opp andriod systemet. Og når jeg prøvde og oppdatere den på nytt så får jeg beskjed om at software update is not supported for this model. Så nå sitter jeg her med en ubrukelig mobil. :(

Noen tips? Hvis bare dette opdaterings programmet ville tvangs instalert oppdateringen så hadde jo alt hvert greit.

Lenke til kommentar

Har også oppdatert mobilen til Android-versjon 2.3.3.

Det første jeg merker er litt mer farger på ikoner og slikt, og det er bra.

Mobilen virker litt raskere, kan ikke si noe om batteriet varer lenger ennå.

Etter oppdateringen brukte mobilen lang tid på å starte for første gang. "android" blinket i kanskje 4 min før den startet første gangen etter oppdateringen.

Dette gjorde den også da jeg valgte å Gjenopprette fabrikkinnstillinger, men nå fungerer den perfekt.

Lenke til kommentar
...

Jeg gikk hit -> http://www.lg.com/no/support/mc-support/mobile-phone-support.jsp og trykket på : Last ned støtteverktøyet LG Mobile til PC-en. Står greit forklart hvordan du går frem på denne siden også.

Har lastet ned verktøyet, men når man der skal laste ned USB-driver, er visst ikke P-500 med på listen. Lastet ned den til LGP500 (men er ikke det en annen telefon?).

Kobler mobilen til PCn, men oppdateringsprogrammet finner ikke mobilen. :no: Sier bare at jeg må koble til mobilen. Det har jeg gjort, og aktivert USB-lagring. Mobilen dukker opp i Windows, men altså ikke i oppdateringsprogrammet. Tips?

Lenke til kommentar
...

Har lastet ned verktøyet, men når man der skal laste ned USB-driver, er visst ikke P-500 med på listen. Lastet ned den til LGP500 (men er ikke det en annen telefon?).

Kobler mobilen til PCn, men oppdateringsprogrammet finner ikke mobilen. :no: Sier bare at jeg må koble til mobilen. Det har jeg gjort, og aktivert USB-lagring. Mobilen dukker opp i Windows, men altså ikke i oppdateringsprogrammet. Tips?

Ja jeg valgte også LGP500 og dette fungerte fin.

Jeg satt ikke på USB lagring på telefonen. Bare koble til telefonen uten å velge at du skal mounte den.

Lenke til kommentar
...

Jeg gikk hit -> http://www.lg.com/no...one-support.jsp og trykket på : Last ned støtteverktøyet LG Mobile til PC-en. Står greit forklart hvordan du går frem på denne siden også.

Du må installere USB-driver først, ellers vil ikke oppdateringsprogrammet finne mobilen. Følg den detaljerte veiledningen på lg.com (klikk her og skroll ned til du ser "Detaljert" knappen).

Det er viktig at du følger alle rådene ellers kan telefonen bli ubrukelig hvis noe går galt under oppdateringen.

Lenke til kommentar

Oppdaterte tlf til fruen på torsdag. Tlf virker mer responsiv og rask enn med Froyo.

En annen ting jeg har lagt merke til er at batteritiden har blitt drastisk dårligere enn før oppdateringen. Noen andre som opplever det?

Vil anta at batteritiden har blitt omtrentlig halvvert...Fruen er ikke så happy med at jeg oppdaterte den pga batteriet nå ;)

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen! Har fikset det nå, men må si at LGs prosedyre og hjelpesider for oppdateringer ikke er av de beste, for å si det mildt...

Har man først fått i gang PC Suite og fått kontakt med telefonen er det grei skuring, men å komme dit...! :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...