Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med router i nettverk

Anbefalte innlegg

Hei. Mottok i dag en 3com gatewway router som kostet ca 450kr på PSdata. Jeg har nå koblet til dette (har btw vanlig Chello 512 kb/s):

Power ledning fra router til strømkontakt

TP fra chello-modemet til uplinken i routeren

TP fra pc til router

Når jeg nå skal inn på internett kommer det "siden kan ikke vises" etter ca 10-15 sekunders venting.

Har lite erfaring med routere og da jeg spurte her inne var det noen som sa at alle "gateway"-routere kunne dele opp Chello-internett. Hva er galt? Activityen på chello-modemet blinker kun når jeg kobler direkte fra modem til pc, ikke når jeg kobler via routeren.

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd noe så enkelt som å kjøre veiviser for nettverksinstallasjon og internett-tilkobling? Prøv deg frem...mitt nettverk er rart :shrug: - det funker kun på "vanlig" nettverk og internett hvis man velger "Denne maskinen tilhører et nettverk uten internettilkobling" ...heh...

Er en router det riktige å bruke? Har ikek mye peil på dette enda, men en router, switch og HUB har jo forskjellige virkemåter....og hører henholdsvis hjemme i forskjellige typer nettverk(?) Correct me if i'm wrong..

Lenke til kommentar
Hei. Mottok i dag en 3com gatewway router som kostet ca 450kr på PSdata. Jeg har nå koblet til dette (har btw vanlig Chello 512 kb/s):

Power ledning fra router til strømkontakt

TP fra chello-modemet til uplinken i routeren

TP fra pc til router

Når jeg nå skal inn på internett kommer det "siden kan ikke vises" etter ca 10-15 sekunders venting.

Hva er problemet?

Noen kabelnett binder MAC-adressen opp mot IP-en og du kan prøve og frigjøre IP-adressen på maskinen og deretter plugge routeren opp mot nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...