nordin Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei. Mottok i dag en 3com gatewway router som kostet ca 450kr på PSdata. Jeg har nå koblet til dette (har btw vanlig Chello 512 kb/s): Power ledning fra router til strømkontakt TP fra chello-modemet til uplinken i routeren TP fra pc til router Når jeg nå skal inn på internett kommer det "siden kan ikke vises" etter ca 10-15 sekunders venting. Har lite erfaring med routere og da jeg spurte her inne var det noen som sa at alle "gateway"-routere kunne dele opp Chello-internett. Hva er galt? Activityen på chello-modemet blinker kun når jeg kobler direkte fra modem til pc, ikke når jeg kobler via routeren. Hva er problemet? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Har du prøvd noe så enkelt som å kjøre veiviser for nettverksinstallasjon og internett-tilkobling? Prøv deg frem...mitt nettverk er rart - det funker kun på "vanlig" nettverk og internett hvis man velger "Denne maskinen tilhører et nettverk uten internettilkobling" ...heh... Er en router det riktige å bruke? Har ikek mye peil på dette enda, men en router, switch og HUB har jo forskjellige virkemåter....og hører henholdsvis hjemme i forskjellige typer nettverk(?) Correct me if i'm wrong.. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 kjøre veiviser for nettverksinstallasjon og internett-tilkobling? Hva mener du? Hvordan skal jeg prøve meg frem? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei. Mottok i dag en 3com gatewway router som kostet ca 450kr på PSdata. Jeg har nå koblet til dette (har btw vanlig Chello 512 kb/s): Power ledning fra router til strømkontakt TP fra chello-modemet til uplinken i routeren TP fra pc til router Når jeg nå skal inn på internett kommer det "siden kan ikke vises" etter ca 10-15 sekunders venting. Hva er problemet? Noen kabelnett binder MAC-adressen opp mot IP-en og du kan prøve og frigjøre IP-adressen på maskinen og deretter plugge routeren opp mot nett. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Hvordan frigir jeg ip-adressen i XP? Når jeg hadde 98 var det bare til å skrive "winipcfg" i kjør, men nå da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvordan frigir jeg ip-adressen i XP? Når jeg hadde 98 var det bare til å skrive "winipcfg" i kjør, men nå da? ipconfig /release fra kommandolinja. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Krysset eller ikke mellom modem og router WAN ? Og hva sier bruksanvisningen .. Det kan muligens være her eller configurering av routeren som mikser det til ... Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 kjøre veiviser for nettverksinstallasjon og internett-tilkobling? Hva mener du? Hvordan skal jeg prøve meg frem? Start --> programmer --> Tilbehør --> Kommunikasjon --> Veiviser for nettverksinstallajon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå