phobb Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei! Har nettopp fått meg leilighet der kabeltv er inkludert i husleien. Slik det er nå er det bare å plugge antennekabelen direkte i TV for å få bilde, men jeg vil gjerne ha en PVR-opptaker. Er det mulig når signalene allerede er dekryptert ved uttaket i veggen min? Evt. hvordan gjør jeg det for å få opptaker? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Signalet du tar inn er analogt. Opptakere kalles da ikke PVR, men DVD-opptaker. Disse har vært på markedet lenge. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Signalet du tar inn er analogt. Opptakere kalles da ikke PVR, men DVD-opptaker med harddisk. Disse har vært på markedet lenge. La til to ord som er kjekt å ha i forhold til trådstarters behov. Ulempen med en slik løsning er at man ikke får fungerende EPG (programguide på skjerm), med mindre det er kommet bokser som åpner for nedlasting av EPG-data via internett og nettverkskabel.. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Du kan bruke ein PC med TV-kort, og hente EPG-data via internett. Det finst fleire DVR-program som kan gjere denne jobben, det er bare å finne ut kva for operativsystem du vil bruke, og leite etter passande DVR-program. Dreambox er eit anna alternativ, om du ikkje har ein PC du kan putte TV-kort i kan dette vere billigare (TV-kort kostar alt frå 300 til 2000, avhengig av funksjonar du vil ha). Dreambox kan òg vere aktuelt her, men trur ikkje dei kan ta inn analoge signal (eg tek nok feil, veit ikkje kva for modell du må ha). Det finst modellar med kabel-TV-tuner, men då må du ha kort frå leverandøren. Lenke til kommentar
phobb Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå