Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks problem PC<->Amiga

Anbefalte innlegg

Har installert crossdos på min 1200 amiga med os 3.1 og 3.0 rom. Prøvde så å lage dos disk dd 720kb under win 98 og prøvde å lese den på min amiga. Får følgende feilmelding: "The icon(s) have no default tool"

Hva betyr dette?

Bestemte meg så for å prøve serial overførings metoden med transdisk og adf sender terminal med bruk av TYPE command. Det funker fint å sende tekstfiler over uten garbling, men jeg vet ikke hvordan jeg lagrer disse filene som bare scroller i shell'en når jeg sender dem.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å søke litt på Google, eller ta deg en tur på Usenet, f.eks no.it.os.amiga.* . eller comp.sys.amiga.* gruppene. Du kan søke i Usenet arkivet ved hjelp av Google også.

Det er år og dag siden jeg selv holdt på med Amiga, så jeg husker ikke så mye av det :) . Men husker ihvertfall at det gikk treeeeegt med serial overføring. Siden du har A1200, kan du bruke et pcmcia nettverskort såvidt jeg vet.

Kanskje det går bedre hvis du lager dos diskett på Amigaen, husk å mounte dos file system først.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål bare: Får du kun opp et disk ikon med tittelen "DF0:Unreadable"? I så fall har du ikke aktivert PC0 driveren som gjør DF0: i stand til å lese PC disker. Denne ligger enten under "workbench:devs/dosdrivers" eller "workbench:storage/dosdrivers". Kjør denne så vil ting ordne seg.

EDIT: Leste på Polarboing at problemet er løst. Jeg undervurderte Amigakunnskapene dine, og kom derfor med det forholdsvis enkle forslaget ovenfor.

Lenke til kommentar

Jeg har også slitt med pc>amiga m/crossdos og nettverk med serial kabel....

Tilr tross for avataren min har jeg ikke veldig peiling på amiga, liker bare de gamle spillene og synes operativsystemet er stilig.

Vurderer faktisk å skaffe meg Amiga One...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...