JarleGutt Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei Jeg har pr i dag en business router/firewall hjemme, som videre er koblet mot GB-switch, trådløst punkt og kablet mellom 2 rom via lan-over-strømnett bokser. Det som er litt problemet er at de lan-over-strømnett boksene er noe ustabile, og har for liten overføringshastighet. Det jeg har lyst til å gjøre er bytte ut den gamle firewallen, trådløspunktet og lan-over-strømnett boksene. Har lyst til å kjøpe en router/firewall med trådløs støtte. Videre har jeg lyst til å kjøpe en 'trådløs motaksboks med switch' som kan stå i stua og motta trådløs signal fra trådløs-routeren og formidle dette videre til HTPC, NAS etc. Løsningen må være i stand til å streame tilsvarende full HD kvalitet, ellers er det ikke poeng å bytte løsning. Jeg tenker å gå for en Netgear 3700 router, men jeg er nesten helt 'grønn' på hva mottaks boks jeg kan/bør kjøpe, og hvordan dette settes opp. Så jeg er ute etter tips om hva jeg bør kjøpe for å få til dette oppsettet. Det er i korthet mottaks boksen i stua jeg ikke helt vet hva skla være for noe... Alle tips mottas med takk jarle Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er vel en repeater eller signalforsterker du mener. Du er vel ute etter noe som mottar det trådløse signalet og viderformidler dette via en innebygd trådbasert switch? Eller? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Er ute etter en trådløsboks med switch som skal stå i stua som mottar trådløst signal fra routeren, og formidler dette videre til devicer i stua via lan kabel ja. jarle Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hva slags homeplugs er det du har? 14Mbit eller 85Mbit? Det finnes nyere nå som greier høyere hastigheter og dårligere forhold. Pass på at slike homeplugs er plugger rett i vegguttak og ikke via skjøteledning. En repeater vil i utgangspunktet kunne halvere hastigheten, i tillegg spørs det hvor godt signal/støyforhold du kan oppnå. Det beste er ofte å finne frem drillen og legge nettverkskabel. Cat5e får du kjøpt fra 3kr pr meter og den yter inntil 1000Mbit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå