ole-m_95 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 hei! har tenkt på en ny bærbar pc som skal brukes til gaming. Har en stasjonær gaming pc, men som blir litt vanskelig å drasse på rundt til kamerater på LAN hele tiden. Har sett på MSI gt660(http://www.advance.no/Item.aspx?id=4764598) som ser ut som er greit speca, men lurer på om det er noen pc'r som "slår" msi pcen til under 10k? gjerne med en bedre prosessor:D som jeg syntes kan være det svakeste leddet i MSI pcen. og hvor lenge kan man regne med at den MSI pc'n holder i forhold til spill som kommer og spillene som er? størrelse på laptop er ikke så viktig, men helst ikke større enn 17" takker for svar:D sorry for rotete oppsett og skrivefeil, er litt trøtt:P Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) GTX 285M ? God ytelse, men den begynner jo å bli gammel da, og har ikke støtte for Dx 11. Det er GTX 460M eller HD 5870 du bør se etter nå. Eller GTX 485M/HD 6970, som igjen går disse en høy gang. Det finnes andre modeller i MSI's G-serie av bærbare som har en av disse, og ellers er listen ganske kort, når det gjelder bærbare med høy ytelse i spill. Det er MSI G-serie (enkelte av dem i hvert fall), Asus G53/G73, Alienware M15/M17, og Multicom Kunshan P150/P170/X7200. Endret 3. mars 2011 av thomit Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg tror jeg ville ha satset på enten en MSI GT663, (ca 2000 kr dyrere enn GT660) men med GTX 460M skjermkort eller en Asus G53 eller G73. Alienware, tja, jo maybe, men man betaler mye for navnet. Skulle kanskje ikke si det da, har selv en Aielnware M17x, men har har mye problemer med den. Har byttet hovedkort på den to ganger, pluss begge skjermkortene og Crossfire kabelen. Still no good, så i morgen kommer en tjom fra Dell for å skifte den ene hard disken. Men servicen fra Dell er bare helt topp så langt, kjempe fornøyd. Når det gjelder Kunshan P150/P170/X7200 som thomit nevner, så er dette meget gode bærbare, dog litt dyre, spesielt X7200. Men det er kvalitet der i gården, muligens bedre enn Alienware. Det fine med Kunshan er at du kan konfigurere dem en god del etter eget ønske. Men i pris klassen rundt 10k er det nok MSI eller Asus som er best. Start prisen til Kunshan P150 er ca 12k. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nå har vel Chavalito hatt større problemer med Alienware maskina si enn noen andre jeg har hørt om, og det var vel strengt tatt en mandagsmaskin han hadde fått. 1 Lenke til kommentar
ole-m_95 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 takker for alle svar:D har sett på asus g73jw, den får man helt nede i 9995kr med i5 og gtx 460 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616330)men vilst helst ikke ha høyere oppløsning enn 1600x900 pga at pc'n vil dra nyere spill lettere:D derfor er egentlig MSI GT660 med 1366x768 greit føler jeg:D blir nok en sånn:D har også sett på kunshan p150 med gtx460, i7 prossessor, hybrid 500gb hdd og 4gb ram, da koster den allerede 13k. hadde egentlig vært fint hvis den hadde blitt levert med 2gen i5 prosessor også, da dette ville blitt billigere:D men takk igjen for svar:D får nokk bestilt innen dagen er omme:D Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nå har vel Chavalito hatt større problemer med Alienware maskina si enn noen andre jeg har hørt om, og det var vel strengt tatt en mandagsmaskin han hadde fått. vidarkri, ikke mobb meg. Men skal være enig i en ting, jeg har hatt, ...tenke, tenke,.... 7 bærbare eller er det 9, men har aldri hatt så mye problemer med en laptop som M17x jeg har nå. Selv service folka fra Dell skjønner ikke noe, de sier at Alienware "normalt" ikke skaper problemer. ole-m_95, ikke bekymre deg så mye for den "native" oppløsningen som en laptop har. Du kan jo velge hvilken oppløsning du vil bruke i selve spillet. Og en G73JW er nok bedre enn MSI GT660 med GTX 285M som jo er et litt gammelt skjermkort da. Hvis den Kunshan P150 har en Seagate Momentus XT 500 GB hybrid hard disk, da skal du helst styre unna den HDD. De har en del problemer med den disken nemlig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det jeg mente var at ditt eksemplar ikke er helt representativ for kvaliteten på Alienware maskiner generelt thats all. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det jeg mente var at ditt eksemplar ikke er helt representativ for kvaliteten på Alienware maskiner generelt thats all. Skjønte faktisk det. Som du sa så har jeg nok fått en "mandagsmaskin". Alienware er tross en meget bra laptop. Lenke til kommentar
ole-m_95 Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) blir i såfall MSI gx660 med HD5870 og i5 og 1920x1080p eller asus G73jw gtx460m og i5 og 1600x900. har ikke bestilt enna, er på LAN. merket nå hvor mye jeg trenger en bærbar:D men har ikke også G73'n seagate momentus XT hybrid hdd i seg? Endret 4. mars 2011 av ole-m_95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå