Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et irriterende virus på PCen som ikke lar meg gjøre noe som helst.

Det åpner et program som heter System Tool som er et fake spyware program som forteller meg at jeg har virus på PCen og jeg må betale de for å fjerne det.

Har prøvd å google løsninger på det men de sier alle det samme, endten kjør et antivirus program eller kjør PCen i safe mode. Jeg kan ikke gjøre noe av delene, det lar meg åpne nesten ingen programmer, det lar ikke meg installere eller starte antivirus-programmer, jeg kan ikke åpne msconfig, jeg kan ikke åpne noen verktøyer eller Google Chrome som jeg brukte når det skjedde.

Noen som har anelse på hvordan jeg fjerner dette? Helst uten å formatere PCn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løste du det ved å følge instruksene i "Antivirusprogranmmer og Datasikkerhet" (hvor tråden skulle vært) elelr ved å reformatere?

Nei, det var ingen måter der som virket. Jeg måtte tenke ut av boksen for å fikse problemet. Siden meningen med viruset er å få deg til å betale for programmet deres, så tenkte jeg å google en serial key til programmet, etter jeg tastet inn serial key så lot viruset meg åpne andre programmer, jeg åpnet AVG og skannet PCen så slettet det viruset.

Lenke til kommentar

Jeg hadde jo samme viruset på min pc, det er du som gjør noe feil.

Det finnes flere hundre versjoner av hvert virus, de oppdaterer de konstant, bare pga at du kunne starte opp et anti-virus program eller gå i safe mode eller whatever når du hadde det viruset så betyr ikke det at alle andre med det viruset kan det. Jeg klarte å fjerne det så nei jeg gjorde ikke noe feil, jeg brukte ren logikk til å fjerne et virus uten å ofre noen filer på PCen min. Absolutt ingen av punktene som ble foreslått i guiden virket (prøvde ikke formatering, men som sagt ville ikke jeg formatere med mindre jeg absolutt måtte).

Lenke til kommentar

Nei, du sa du ikke kunne åpne nesten noen ting, hvorfor gjør du deg så vanskelig?

Jeg sa jeg googlet en serial key til viruset for å låse opp viruset som stengte det meste av programmer på PCen min, siden viruset var designet til å få meg til å betale for en serial key til programmet deres (logisk løsning på problemet). Det er du som er vanskelig med å svare på en post som er løst for lenge siden.

Alle postene dine er unødvendige siden du bare spørrer om ting som allerede er svart. Noen spurte om forslagene i forumets guide virket, og jeg sa nei pga viruset låste de mulighetene som var foreslått. Problemet mitt er løst og jeg forklarte hvordan jeg løste det i tilfelle noen andre møter på det samme problemet, det er ingen grunn til å fortsette tråden.

Tråd ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...