Mossmoth Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Hei! Jeg har nylig bygget ny PC og alt fungerer bra, bortsett fra én ting: Ca. hver tredje gang jeg skrur på PC'en starter grafikkortviften på maks effektivitet, noe som bråker noe grusomt i forhold til vanlig. Dette skjer, som sagt, bare rundt hver tredje gang. Dersom jeg skrur av og på PC'en et par ganger er alt tilbake til det normale. Det er, tilsynelatende, ikke noe galt med viften, den er montert riktig osv. og det var slik da jeg fikk det, så jeg tror det er et software/bios problem (dette også fordi det ikke skjer regelmessig). Har noen en idé om hva som kan være galt? Her er litt mer info: Grafikkort: Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Goes like Hell - GLH", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 800MHz Hovedkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI På forhånd takk! Endret 2. mars 2011 av Mossmoth Lenke til kommentar
genesis Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Dette går vanligvis vekk om du lar den gå inn i operativsystemet hvor driverene bestemmer hvilken "state" kortet skal være i, men i ditt tilfelle så forsetter den altså 100% etter å ha lastet OS/drivere? Endret 8. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Mossmoth Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Takk for hurtig svar! Det er rikitg. Jeg kjører Linux (Ubuntu 10.10), lurer på om det kan være problemet. Jeg har ikke funnet noen andre med samme problem, og ingen ting ser ut til å være i veien med driverne. Jeg bruker nyeste versjon av fglrx. Uansett er det jo rart at viften starter med maks effektivitet, og at den bare gjør det av og til. Siden dette intreffer før OS'et er lastet ser jeg for meg at det kan være et BIOS problem. Endret 2. mars 2011 av Mossmoth Lenke til kommentar
Mossmoth Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg hadde helt glemt at jeg også hadde en Windows partisjon på PC'en. Det negative var at viften fortsatte med maks effektivitet også i Windows, så da er det ikke driverne det er noe galt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå