IntelAmdAti Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 WoW-samhold på sitt beste! Blir statsfiender dersom du ikke spiller nok.. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 WoW-samhold på sitt beste! Blir statsfiender dersom du ikke spiller nok.. Samhold vil si at en driver med noe sammen. Du spiller jo ikke spillet, dermed kan det ikke være samhold. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Samhold vil si at en driver med noe sammen. Du spiller jo ikke spillet, dermed kan det ikke være samhold. Jepp, og omgangskretsen bør renses for ikke-wow-spillere og ex-wow-spillere så ofte som mulig. Dessuten kan det ikke være samhold mellom en som spiller Counter-Strike og noen som spiller Call of Duty siden de ikke driver med noe sammen. Plutselig forstår jeg hvorfor folk lager avskjedshilsener og takketaler når de slutter å spille, de vet de vil bli fryst ut. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Er nok desverre du som har misforstått her mann Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Meget umulig.. Men hva hvis noen som ikke spiller WoW har lyst å vite mer om det og kanskje kjøpe det? Skal de finne et annet forum ettersom dette er kun for de som spiller? Eller mener du forumet er for de som spiller OG de som vil spille men ikke for de som tar en pause? Hmmm.... Jeg kan jo trolle din påstand om at jeg ikke spiller.. HVIS jeg sier at jeg VIL spille men ikke har råd til å betale en hundrings i måneden - slipper jeg inn på forumet da? Eller er fattigbomser (studenter) også ekskludert? Hvor mye mener du jeg må spille før jeg kvalifiserer til å poste på forumet? Nå har jeg faktisk en åpen WoW-konto, men gjelder den automatisk eller må jeg ha WoW installert også og til og med logge inn av og til? Faktisk så er kontoen åpen og wow er installert med en flere uker ny patch, og jeg logget inn for noen uker siden når en venn ville prøve eyefinity-spilling. Så da er jeg faktisk en wow-spiller! Wuho! Brb, må tro.. lage flere tråder! Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Det skal ikke jeg gidde å svare på. Du vet utmerket hva jeg mener. Du evner også utmerket godt å se forskjellen på en lurer på å spille og på en som har laget en diger tråd der han bretter ut om hvor mye han har sluttet å spille. Tro det eller ei, men du som bruker har en identitet på et forum. Alt du sier vil bli husket til senere. Det fungerer ikke slikt at hver nye post er en ny start, og at om du skulle si at du vil spille så vil folk automatisk ikke tenke noe over det. Så kan du fortelle meg.. Hva er egentlig din motivasjon til å fortsette å poste her på forumet Pycnopodia? Du hadde jo åpenbart ikke giddi å fortsette å poste her om du virkelig hadde sluttet, så lurer på hva som driver deg tilbake gang på gang. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Det skal ikke jeg gidde å svare på. Du vet utmerket hva jeg mener. Du evner også utmerket godt å se forskjellen på en lurer på å spille og på en som har laget en diger tråd der han bretter ut om hvor mye han har sluttet å spille. Tro det eller ei, men du som bruker har en identitet på et forum. Alt du sier vil bli husket til senere. Det fungerer ikke slikt at hver nye post er en ny start, og at om du skulle si at du vil spille så vil folk automatisk ikke tenke noe over det. Så kan du fortelle meg.. Hva er egentlig din motivasjon til å fortsette å poste her på forumet Pycnopodia? Du hadde jo åpenbart ikke giddi å fortsette å poste her om du virkelig hadde sluttet, så lurer på hva som driver deg tilbake gang på gang. Jeg spør hvor du setter grensen for hvem du syntes bør kunne poste her og hvem du mener ikke bør gjøre det. Ifølge innlegget ditt tidligere er jeg helt klart over grensen og burde ikke poste her, men hvor går grensene nøyaktig? Kanskje du egentlig mente at de som ikke har noe positivt å si om WoW ikke trenger å poste her? Når det gjelder motivasjonen min for å poste her så har det med vane å gjøre. Jeg har postet mer innlegg i denne delen av forumet enn kanskje alle andre til sammen, det er ikke tilfeldig - jeg er interessert i WoW og jeg liker å følge med. Litt på samme måte som jeg fulgte med lenge på AoC (men da for å se et togkrasj utløpe seg i sakte film). Jeg skriver heller om wow enn om Bedrift-IKT, Forbruker, Foto og video, Mobil og PDA, Motor, trafikk og maritimt og andre kjedelige ting jeg ikke har satt meg inn i. Når det gjelder wow så har jeg veldig lyst å spille det som vennene mine spiller men hittil har jeg ikke orket wow. Jeg er blitt for lat med spilling, før likte jeg å være god på spill og jeg kunne holde på i dager i strekk med mål om å bli god men nå er det overført til andre aktiviteter og det tok luften utav ballongen. Men jeg håper at Blizzard skal annonsere noe som "giant buff returned!" eller "all flying mounts permanently removed!" eller "DungeonFinder now works with raids! (However, DungeonFinder was removed entirely)", et eller annet som kan friste meg til å åpne opp kontoene mine. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Gjør meg ingenting at du poster. Men for guds skyld, ikke lag en KJEMPEDEAL ut av at du har sluttet, og ikke forvent at jeg svarer som jeg gjør når du fortsetter å poste. Det er rett og slett latterlig Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg lager ingen deal av at jeg har sluttet. Det er mange som tar pauser fra spillet fra tid til annen. Interessen kommer litt i bølger og bølgedaler. Hvis du ser etter vil du se at det heller er andre som lager en stor deal utav det. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Du lager en helt egen tråd om det. Vi har nok forskjellig definisjon av "big deal" Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Du fremstiller balanse i verdens største MMO som lett. Hva vet du om det? Er du spilldesigner? Å balansere et spill av world of warcrafts størrelse er utrolig vanskelig. Et spill med så mange komponenter og ting å ta hensyn til er umulig å gjøre "balansert". Og hvordan definerer du balansert? Et spill der alle klasser kan slå alle klasser? Mages er god i 1v1, og en god mage vil være uslåelig av en god warrior (unntak vil alltid oppstå). Det betyr ikke at Mages er OP og bør nerfes, men at blizzard har balanser mages rundt 2v2 / 3v3 / 5v5, ikke 1v1. Jeg føler du tror du sitter med alle svarene, men faktum er at å balansere spill krever mye mer enn du tror. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 ZealID, Det jeg mener er at Blizzard sin nåværende tilnærming til balanse er umulig.. Og jeg mener at Blizzard kunne fått til bedre balanse med en annen tilnærming. Greit nok - å balansere det helt ville bli vanskelig og kanskje umulig men det ville kommet nærmere målet dersom det var å balansere. Når jeg sier at jeg kunne balansert bedre enn Blizzard så er det fordi jeg vet at Blizzard gjør ting ubalansert med vilje.. Tror du det er tilfeldig at Death Knights var overpowered ved release? Eller at Ret paladins var udødelige dps-maskiner i wotlk? Eller at Mage i cataclysm var/er så sterke som de er? Det som ofte skjer med Blizzard er at de buffer noe så til de grader og så nerfer det i hver patch i et år etterpå og later som at de gjør grundige analyser og forsiktige justeringer. Poenget med tråden er at Blizzard verken prøver å balansere alt så godt som de kan og at de heller ikke er tjent med å gjøre dette. De prøver å gjøre ting artig, rettferdig og "fresh" og generelt lage et bra spill med å gjøre forskjellige klasser OP innimellom. Når det gjelder hvordan de balanserer så tror jeg at de ser på representasjonen av ulike klasser i raid og arena, hvis de ser at kun 1% av alle 5v5-arena teams har med seg hunter så buffer de hunter. Akkurat hvordan de gjør ting kan jeg bare gjette på, men samme hva målet deres er så tror jeg de er ekstremt dyktige til å oppnå det målet - spørsmålet er bare hva målet deres egentlig er.... Det er såklart å holde på interessen til så mange som mulig, alt annet kommer etter og er nedprioritert, f.eks. balanse. "De lanserer TBC med en ny klasse og det er viktig at denne klassen er gøy å spille derfor er den ubalansert og virkelig OP" - noe slikt for eksempel, det forklarer iallefall hvorfor de måtte nerfe DK så mye. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Så selvsentrert som du er trodde jeg ingen kunne være. Du har en teori som for deg høres brilliant ut. Og du er så overbevist over at du har rett på tross av at du ikke har noe som helst bevis for at de bevisst ubalanserer spillet, noe de ikke ville vært tjent med å gjøre. Hvorfor skal vi gidde å høre på deg når du alltid ignorerer rasjonalitet og logikk til fordel for din egen spinville teori? Selvfølgelig var DK over toppen på starten av wrath. Det var en helt ny klasse. Det sier seg jo selv at du ikke kan lage en klasse som er tilnærmet balansert når de aldri har hatt muligheten til å teste klassen mot topnotch spillere. Måten du skriver på fremstiller klassebalanse som kjempeenkelt med det unntaket at Blizzard ikke gidder. Du kan jo ikke ha både og. Enten er det lett å balansere, og da gjør Blizzard det med vilje. Eller så er det kjempevanskelig, noe som all fakta støtter, og da er det jo ikke vits av Blizzard å med vilje ubalansere spillet for da klarer det å ubalansere seg selv. Endret 6. mars 2011 av Detectable Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Slik er Pycno i alle tråder. Har gitt opp for lenge siden, best å la være. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Hvis du tror Blizzard gjorde sitt beste når de balanserte Death Knights i starten eller Retribution Paladins i wrath så tror du ikke mye bra om Blizzard.. Husker du hvordan death knights var? Slik wow er nå så er det vanskelig å balansere fordi alle forandringer på PvE siden påvirker PvP og omvendt. Kanskje så vanskelig at det aldri vil bli helt balansert, spesielt med tanke på alt nytt som kommer hele tiden og nye class mechanics (nye talenter, glyphs, skills osv). Ville det ikke da være fornuftig av blizzard å bevare litt kontroll og rotere på hvilke klasser som er op? Slik at det ikke er randomert hva som er bra og dårlig men at det går en slags rundgang i det, at de balanserer ubalansen best mulig? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Siden du ikke har giddi å hva jeg prøver å hinte til enda så spør jeg deg rett ut. Hvor har du det ifra at Blizzard prøver å ubalansere klassene? Hvor er beviset ditt? Det er ikke noe annet enn en tanketom påstand fra din side. Du sier selv at det er vanskelig å balansere både PvP og PvE fordi de påvirker hverandre. Men når de har gjort så så knakende god jobb med å balansere klassene for PvE som de har gjort denne utvidelse, hvor alle klasser og alle specs har en plass i raids, så vil det fornuftige være å tenke at de kanskje ikke tør å forandre for mye på disse "op" klassene, for det ville ødelegge for PvP igjen. Bare tenk deg f.eks Shamanhealers, hvor gode disse er i Arena om dagen. Vil du påstå at de er designet slik med vilje? De er på bunnen i PvE, ikke langt bak lenger, de er faktisk helt fine for PvE, men de er fortsatt nederst. Hvordan ville du fikse dem for PvP uten at dette ødelegger de i PvE igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå