Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er denne forsterkeren bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei..

Har selv ADS og er i grunn ganske fornøyd med tanke på hva den koster..

Jeg har P7000.1 (mono blokk til subwoofer)

Class " D " technology

1. 1 Channel power amplifier

2. Double side through hole epoxy PCB

3. MIlitary spec audiophile grade components

4. 1 Ohm stable circuits

5. Variable low pass electronic crossover

6. Extra heavy heat sink for better heat dissipation

7. Anti radio interference

8. Thermal/short-circuit/overloading protection

PRODUCT DIMENSION:598x285x58(mm)

4Ω POWER 2Ω POWER 1Ω POWER 4Ω BTL POWER 2Ω BTL POWER

500W x 2 800W x 2 1000W x 2 1600W x 1 2000W x 1

Den forsterkeren din har jo relativt gode data den også, men kanskje litt høy forvrengning.. men det tror jeg nok ikke du vil høre da et basselement har høyere forvrengning i seg selv.. og det er så billig at det er ikke noe særlig å lure på... du sulter ikke ihjel om dette viser seg å være et dårlig produkt..

Jeg deltok bare moro skyld i et dB drag i regi av Dynabel i Oslo her for et par år siden.. med min ADS forsterker.. tenkte at jeg ville bli latterliggjort :) men ble overrasket over at så mange der brukte samme forsterker som meg fra ADS.. :)

Ser at sikringene er på 80 A og det utgjør i Watt 12V * 80A = 960 Watt før sikringene går.. Så som du skjønner så kan ikke denne forsterkeren gi 3000Watt max... :) du kan ikke gi forsterkeren 960 watt inn og forvente 3000 watt ut.. da har du en evighets maskin med stort overskudd he he..

Klasse D forsterkere som dette pleier å ha stor virkningsgrad (dvs lite av effekten som går over i varme).. så ikke uvanlig med 80-90% virkningsgrad.. så i verste fall la oss si en virkningsgrad på 80%..

Da blir effekten 0.8 * 960 watt = 760 watt,,, men det er i en perfekt verden :) men vil nok tro det yter gode 500 watt.. og det er BRA !!

Forskjellen mellom 500 Watt og 1000Watt er 3 dB.. ikke noe å bli lei seg for :) Dette er billig watt, som du helt sikkert vil få mye glede av før du blir bitt av basillen og vil bare ha bedre og bedre.. helt til kjerringa setter foten ned og sier STOPP..

sukk..

- Class " D " technology

- Double side through hole epoxy PCB

- MIlitary spec audiophile grade components

- 1 Ohm stable circuits

- Variable low pass electronic crossover

- Variable subsonic filter

- Anti radio interference

- Thermal/short-circuit/overloading protection

Spesifikasjoner:

- Monoblokk

- 3000 Watt Max

- 1000 Watt RMS i 1 Ohm

- 500 Watt RMS i 2 Ohm

- 380 Watt RMS i 4 Ohm

- 1 Ohm stabil

- S/N Ratio >86dB

- Low Pass Filter 32 - 300Hz

- Bass Boost 0 - 12dB

- Fequency Response 10Hz - 300Hz

- THD <1%

- Input Sensitivity 0.2 - 8V

- Fuse 80 Ampere (40A x 2)

Lenke til kommentar

jepp.. og er du ikke fornøyd så har du 14 dagers angre rett fra du mottok varen :) Så koble den opp så fort du får den.. men vær nøye.. !!

Ikke bruk for tynne kabler til batteriet.. om du vil komme billig unna der også så kjøp strøm og jordingskabel fra biltema.. men til denne forsterkeren bør du ikke bruke under 16 mm²..

16 mm² fra biltema koster vell ca 300,- for 5 meter.. også må du ha ca 1 til 1.5 meter med jordingskabel også 16 mm²..

Sørg for at den har skikkelig jording.. dette er VIKTIG!

Altså IKKE noe slurv.. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...