Nihilist1 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det er gått en måned siden jeg bestilte en mikrobølgeovn hos pixmania. Kundeservice innrømmer at den ikke er kommet fram til meg, og jeg har hverken fått eller signert noe. Pixmania skyver ansvaret over på forsendelsesfirma, og sier at jeg må vente til de har klarert hva som har skjedd. De har nå gått langt over denne fristen. Jeg har purret, og de har lovet meg tilbakemelding. Jeg mener de driter meg i ansiktet, og bryter kjøpslovens paragrafer om levering. Nå er jeg sinna. Jeg har penger, og vil vite hvordan jeg bør gå fram for å sloss mot disse drittsekkene. Jeg finner meg ikke i at de behandler meg som kunde på denne måten. Det er ikke jeg som skal ta ansvaret for at de ikke får sendt ut varene sine, og når de blir gjort oppmerksom på dette, så gir de faen. De skal brenne for dette her. Jeg må ifølge lovdata fremme krav innen rimelig tid. Finner ingen adresse å sende kravet til på nettsidene deres. Hvordan går jeg fram? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Pixmania er fransk, og selv om de skal følge norske lover og ditt og datt så er de fortsatt franske....og hva er frankrike kjent for? Notorisk treghet og byråkrati i slike situasjoner som dette. Alt du har krav på ifølge forbrukerkjøpsloven er å heve kjøpet pga forsinkelsen.. du har ikke nødvendigvis krav på erstatning eller noe som helst annet. Lenke til kommentar
mobilitt Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg returnerte en telefon et par uker etter jeg mottok den fra Pixmania på grunn av en defekt. Det tok halvannen dag fra jeg bestilte til jeg stod med mobilen i hånden. Da jeg skulle returnere tok det 7 dager før den var hos Pixmania. Det tok deretter nye 7 dager før de kunne bekrefte mottaket og at de ville sende den videre til undersøkelse og evt. reparasjon og at jeg kan regne med at det tar 21 dager. Jeg klager umiddelbart på dette og blir lovet svar på klagen innen 24 timer - det går 3 dager før jeg får vite at jeg selv har akseptert betingelsene. ( det står ikke noe om 21 dager der. De er formulert så de passer til norsk lovgivning) Underveis har jeg også vært i kontakt med kundeservice pr. telefon. 2 ganger. Han jeg snakket med der var i og for seg hyggelig, men kunne ikke fortelle meg noe jeg ikke viste fra før. For min del vurderer jeg følgende: 1) har betalt med VISA og kan anmode om å trekke pengene tilbake. 2) klage via forbrukerrådet 3) klage via forbrukereuropa.no Etter min forståelse skal varen erstattes eller repareres innen 14 dager eller kunden tilbys et låneprodukt i ventetiden. Jeg slet med å finne et sted å rette min klage hos pixmania. Du kan prøve e-mail [email protected] eller denne adressen: Centre for complaints, Northern Europe Pixmania 43-47 Avenue de la Grande Armèe 75016 Paris France Kommer aldrig til å benytte meg av Pixmania igjen - jeg handlet der fordi det var en telefon som ikke er tilgjengelig i norske butikker. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 I lovverket står det at Reparasjon skal skje innen rimelig tid. Rimelig tid er ikke definert men det er en enighet om at denne er ca 4-6 uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå