-=Petter=- Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Hei Har hatt FTP oppe flere ganger. Men nå skjønner jeg ikke noen ting. Sjekker at porten er oppe. Og det er den.. Ser det på routeren og jeg ser det med portsjekk verktøy på nettet. Jeg har til og med snakket med min ISP og dem har ikke stengt noen porter. Jeg ser på serveren at jeg får logget inn. Men klienten får timeout. Da den ber om liste. Jeg har også åpnet for passive porter både på router og server. Hva kan være feil? Hva kan jeg sjekke? Edit: Må legge til at den fungerer helt hundre lokalt. Håper virkelig noen kan hjelpe. Petter På forhånd takk? Endret 2. mars 2011 av MB220CDI99 Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Har du gitt statisk IP til maskinen? Hvilken FTP programvare bruker du til serveren din? Sjekk at firewallen på maskinen ikke blokker porten(e) du bruker. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Routeren (D-Link 365) gir den samme ip adressen til denne maskinen hele tiden. Låst tildet. Dyndns.com bruker jeg for og videresende da jeg ikke har fast ip fra ISP. Jeg bruker FileZilla Server, som ftp server under Windows7 Ultimate. (Legge til at dette fungerte før) Brannmuren er skrudd av på maskinen. Så dette skal ikke blokkere. Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Da skulle en tro feilen er i router, har du oppdatert firmware? Endret 3. mars 2011 av NorwegianSF Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Routeren har den nyeste som er til denne ja. Det som er snodig for min del, er at dette har fungert før. Og jeg får jo logget inn. Men får timeout da klienten ber om lista over mapper/filer. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Du har åpnet for data portene til FTP også, ikke bare "kontroll" porten? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Porten er åpnet ja. Under port forwording. Og jeg har satt porten til og videresende under virtual server. bruker altså ikke port 21 som er normalt. Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Har du konfigurert FileZilla til å lytte etter trafikk på riktig måte? Mener å huske det er et eget "privilege" å kunne liste filer i FZ, er dette tillatt? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Hmm.. Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til.. Tror jeg har prøvd alt jeg kan komme på.. Men er jo ikke sikkert. kan du forklare nærmere? Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Når du lager en bruker så definerer du om de kan lese og skrive ect, men jeg var litt på jordet så du trenger ikke prøve det Tok et kjapt google søk og kom opp med denna her: http://forum.filezilla-project.org/viewtopic.php?f=2&t=7007 Der står det at du kan prøve å kjøre FZ i aktiv modus istedenfor passiv. Det skal vist fikse problemet. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Takker for link. Vet ikke hva jeg har gjort. Men fungerer i hvertfall slik plutselig. TAKKER!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå