SHHHKSHHHK Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Er det ikke noe som er sunt eller bra(fordeler) i jorbør syltetøy? vitamin A? Vitamin B? Vitamin C? Omega 3?... Noe? Du stresser for mye... Det er snakk om konserverte bær, ikke rottegift. Spis syltetøyet ditt, du. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er vel alt i fra 25-50% sukker i syltetøy. Sundt er det ikke nei. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvis han spiser enorme mengder, og utvikler diabetes 2 f.eks, og går ubehandlet, så kan han dø. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Men ikke farlig. Men er det ikke noe spessielt inni? Noe som er viktig for kroppen ? Ingenting? Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hvis han spiser enorme mengder, og utvikler diabetes 2 f.eks, og går ubehandlet, så kan han dø. Hvis jeg drikker 15 liter vann får jeg vannforgiftning og dør. Vann er ikke farlig. Men ikke farlig. Men er det ikke noe spessielt inni? Noe som er viktig for kroppen ? Ingenting? Vitaminer og karbohydrater. Endret 3. mars 2011 av Dermuszdel Lenke til kommentar
Special P Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ALT er gift vist du får i deg nok av det. Men en god dæsj på brødskiva? Neppe. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Syltetøy er et rart ord egentlig. SYLTE - TØY? I don't get it. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg tenkte på det samme for bare noen dager siden, bollerbrus. Våre ordsmeder er jammen meg merkelige. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) -tøy (-tøy) -et el. n1 el. n3 (sm o s II tøy) 1 redskap, gjenstand til bestemt bruk fart-, fyrt-, kjøkkent-, leket-, snakket-, verkt- 2 rørt el. kokt bær el. frukt fryset-, syltet- Her ser vi at etterleddet –tøy er det samme ordet som tøy. Dette ordet er opprinnelig et lån fra tysk, og det betyr ’redskap, utrustning’, jf. denne ordboksartikkelen: tøy (II tøy) n2 (norr tygi 'redskap, utrustning', fra lty tuch, sm o s ty. Zeug) 1 vevd stoff t-er i metervis | bomullst-, kjolet- 2 bare i ent: klær kjøpe noe nytt t- | barnet-, sommert-, undert- 3 seletøy, bare i uttr: kjøre alt det remmer og t- kan holde så fort som mulig. Uten at jeg ble stort klokere. Endret 3. mars 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå