Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av ny laptop!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny laptop, men sliter litt med å finne en modell som kan passe for meg siden jeg er ganske så dårlig inne på feltet.

Den skal helst ha en skjerm som er rundt 15" eller større med rimelig god oppløsning, ettersom jeg kommer til å bruke den mye innen bilderedigering og digital tegning, samt pc-spill.

Den må altså takle og kjøre spill (type, WoW) og Photoshop ++.

Noen som vet om en dugende laptop som oppfyller disse kravene? Prisbegrensing er opp til 7000-8000.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan.

Har du noen forventninger til fargepresisjon osv. på skjermen? Når jeg selv driver med bilderedigering, er mange andre ting enn oppløsningen viktig for meg. Ellers tror jeg ikke det skal være så vanskelig å finne en laptop som kjører WoW.

Som duser nevner, er Dustin en veldig god side å lete gjennom for å se på ulike alternativer. Er du student? Det er mulig å registrere seg som det på Dustin, for å få en beskjeden rabatt på de fleste produktene.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Så lenge det er ganske nøyaktig fargegjengivelse, sort og kontrastnivå så er det rimelig okay, egentlig. Vil helst ha en god oppløsning.

Og ja, jeg er student. Studerer ved 2. klasse ved videregående nå.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig å hjelpe :)

Jeg vet ikke om VGS gjør at du kvalifiserer som "Student", men du burde prøve å sende dem en mail på det. Det kan neppe skade.

Dagens mainstream-laptoper til 7000-8000 med god fargepresisjon kan være litt vanskelig å finne, men det er jo lov å prøve, hehe. Jeg tenkte jeg skulle se på Dell Studio XPS 16, som skal ha en av de beste skjermene man får på laptoper om du velger utgaven med RGBLED, men det ser ut til at de har slutta å selge den på nettsiden sin.

De har andre XPS-modeller( ute for salg som kan være aktuelle, men det er generelt veldig vanskelig å finne noe i den prisklassen som tilfredsstiller kravet om en veldig god skjerm i tillegg til spilling. Det er også mulig det er jeg som er litt for kresen på dine vegne :p

Det her er et alternativ til 8300 som har en skjerm jeg tror skal være veldig god, en god prosessor og et skjermkort jeg tror skal være greit nok til ditt bruk.. Ifølge en anmeldelse vil det greie et sted over 40 FPS(ikke veldig godt, men det skal være mer enn spillbart) med WoW på high.

Modell: Dell XPS 15

Prosessor: Intel® Core™ i5-480M (2.66hz, 4Threads, 3MB cache)

Skjerm: 15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p

Minne: 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

Harddisk: 320 GB SATA-harddisk (7200 rpm)

Skjermkort: 1GB NVIDIA® GeForce® 420M GT-grafikk

Endret av johkri
Lenke til kommentar

Høres bra ut :)

Da håper jeg du blir fornøyd. Ikke forvent noe særlig fra Dells support... Det er vanskelig å nå dem og det tar lang tid ved hver behandling. Jeg ønsker deg lykke til ;)

Jeg vet forresten ikke hvilken oppløsning WoW ble kjørt på i den testen. Uansett er det bare å tweake det til du er fornøyd.

Skriv gjerne et lite innlegg her når du har fått maskinen og testet den ut. Jeg er litt nysgjerrig på skjermen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...