lassemidtsiann Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 1 Har en mikser, et keyboard, mic og en mac(alt til låns unntatt macen) Men trenger et DAW program! Jeg har sett litt på hvordan de gjør i studio, men har aldri satt meg noe særlig inn i noen av programmene(Logic og Pro Tools for det meste). Hvilket program vil være best å kjøpe? Har tenkt på FL Studio, Logic Studio(/Pro) eller Pro Tools. Hvilket er "enklest" å lære seg og hvilket passer best til mitt bruk, som vil være produksjon av housemusikk, dubstep, og innspilling av akustisk gitar og vokal. Kom med forslag til hva jeg burde velge av de nevnte programmene, eller andre forslag. Og: Hva for slags kabler trenger jeg å få tak i, for å koble opp utstyret på macen? Og til slutt: Dere som "kan det": Hvordan lærte dere å bruke programmene? Selvlært eller ved kurs? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei! Etter min mening (dette er ofte veldig subjektivt, skulle ikke forundre meg om det kommer en kar etter meg og sier det motsatte...) Men iallefal. Jeg bruker både Cubase, Pro Tools 9 og Logic ofte. For deg i ditt tilfelle høres det ut som om Logic er tingen ettersom du kjører Mac. Ellers så er FL studio et bra program til den type musikk du velger. I Pro Tools "bygger" man på en måte mer opp alt man lager, mens det er mer "ferdig" i Logic. Det er på ingen måte ment negativt mot noen av de nevnte, men de passer til vært sitt bruk. (eller kombinert...) Logic har mange presets og mye bar plugs som gjør det enkelt å lage sanger i en fei! Jeg vil sa at Logic er veldig greit for den kreative musiker, mens PT9 er mere rettet mot produksjon/innspilling og post produskjon e.l... Etter min mening ville jeg valgt Logic hvis jeg var i dine sko. (tror jeg...) Meget lite ryddig og snevert-godt svar. Håper du klarer å tyde noe ut av det! -B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå