Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bluescreen ved ny ram

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har anskaffet meg ny ram nå, men jeg har litt problemer med de nye brikkene. Jeg får bluescreen når jeg har satt brikkene i pc'n. Jeg har testet de på en annen pc, og der fungerte de bra! Det står noe slikt når jeg får bluescreen: dumping fysical memory. Disse minnebrikkene har jeg kjøpt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 . Jeg kommer inn i windows, men etter noen minutter får jeg bluscreen, eller så fryser skjermen seg.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke et Asus hovedkort??? Jeg hadde nemlig samme type minne på et Asus P5Q Deluxe mener jeg det var, måtte bare gi opp de RAM brikkene og kjøpe Kingston HyperX i stedet for Corsair. Fikk ikke Corsair minnet til å "snakke sammen" med P5Q HKet. Heller ikke på et Maximus II Formula gikk det bra. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg har anskaffet meg ny ram nå, men jeg har litt problemer med de nye brikkene. Jeg får bluescreen når jeg har satt brikkene i pc'n.

Når man bytter RAM er det ofte lurt å resette cmos fullstendig slik at de nye brikkene gjenkjennes 100%. Hvis du ikke har gjort det så forsøk en resett av cmos i minst 30 sec så skal du se ting fungerer.

Lenke til kommentar

Du har vel ikke et Asus hovedkort??? Jeg hadde nemlig samme type minne på et Asus P5Q Deluxe mener jeg det var, måtte bare gi opp de RAM brikkene og kjøpe Kingston HyperX i stedet for Corsair. Fikk ikke Corsair minnet til å "snakke sammen" med P5Q HKet. Heller ikke på et Maximus II Formula gikk det bra. :thumbdown:

Har ikke ASUS kort, men et MSI K9N kort. Men mulig det at ikke rambrikkene passer med de gamle jeg har

Jeg har anskaffet meg ny ram nå, men jeg har litt problemer med de nye brikkene. Jeg får bluescreen når jeg har satt brikkene i pc'n.

Når man bytter RAM er det ofte lurt å resette cmos fullstendig slik at de nye brikkene gjenkjennes 100%. Hvis du ikke har gjort det så forsøk en resett av cmos i minst 30 sec så skal du se ting fungerer.

Jeg har ikke resatta cmos, så skal prøve det nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...