inor Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei. Jeg har anskaffet meg ny ram nå, men jeg har litt problemer med de nye brikkene. Jeg får bluescreen når jeg har satt brikkene i pc'n. Jeg har testet de på en annen pc, og der fungerte de bra! Det står noe slikt når jeg får bluescreen: dumping fysical memory. Disse minnebrikkene har jeg kjøpt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 . Jeg kommer inn i windows, men etter noen minutter får jeg bluscreen, eller så fryser skjermen seg. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Hvilket operativsystem bruker du? (versjon og 32 eller 64 bit?) Endret 2. mars 2011 av Sertito Lenke til kommentar
inor Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg bruker windows 7 ultimate 64-bit. Har også prøvd å formatere, men til ingen nytte Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 gå in i bios og sjekk om det står riktigt på rammen: CL5-5-5-18 og at volten er riktig.. Lenke til kommentar
inor Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 gå in i bios og sjekk om det står riktigt på rammen: CL5-5-5-18 og at volten er riktig.. Alt står som det skal stå. Riktig volt og MHz Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Vanskelig situasjon, har du prøvd med de gamle igjen? kan være du utløste en elektrisk puls når du byttet. Dette ville definitivt ødelagt hovedkortet ditt. Endret 3. mars 2011 av Sertito Lenke til kommentar
inor Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Pc'n fungerer som normalt når jeg bruker de gamle brikkene. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Du har vel ikke et Asus hovedkort??? Jeg hadde nemlig samme type minne på et Asus P5Q Deluxe mener jeg det var, måtte bare gi opp de RAM brikkene og kjøpe Kingston HyperX i stedet for Corsair. Fikk ikke Corsair minnet til å "snakke sammen" med P5Q HKet. Heller ikke på et Maximus II Formula gikk det bra. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg har anskaffet meg ny ram nå, men jeg har litt problemer med de nye brikkene. Jeg får bluescreen når jeg har satt brikkene i pc'n. Når man bytter RAM er det ofte lurt å resette cmos fullstendig slik at de nye brikkene gjenkjennes 100%. Hvis du ikke har gjort det så forsøk en resett av cmos i minst 30 sec så skal du se ting fungerer. Lenke til kommentar
inor Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Du har vel ikke et Asus hovedkort??? Jeg hadde nemlig samme type minne på et Asus P5Q Deluxe mener jeg det var, måtte bare gi opp de RAM brikkene og kjøpe Kingston HyperX i stedet for Corsair. Fikk ikke Corsair minnet til å "snakke sammen" med P5Q HKet. Heller ikke på et Maximus II Formula gikk det bra. Har ikke ASUS kort, men et MSI K9N kort. Men mulig det at ikke rambrikkene passer med de gamle jeg har Jeg har anskaffet meg ny ram nå, men jeg har litt problemer med de nye brikkene. Jeg får bluescreen når jeg har satt brikkene i pc'n. Når man bytter RAM er det ofte lurt å resette cmos fullstendig slik at de nye brikkene gjenkjennes 100%. Hvis du ikke har gjort det så forsøk en resett av cmos i minst 30 sec så skal du se ting fungerer. Jeg har ikke resatta cmos, så skal prøve det nå! Lenke til kommentar
inor Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Nå funker det! Jeg resetta cmos, og rambrikkene fungerte bra! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Flott at det fungerte. En resett av cmos er alltid fornuftig når man skifter ut komponenter, og er noe jeg alltid gjør først hvis noe ikke fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå