Gå til innhold

Bk, nordlys på møre.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Nå har jeg ingen erfaring med nordlys bilder, mens jeg synes at bildet ditt var fint! Det har et kunstnerisk preg over seg, sitter igjen med en følelse av dette er et maleri egentlig, og bare for å ha sagt det, 16:9 format på dette og stort nok til å få hengt opp på veggen... så.. hadde jeg kjøpt det! :)

Lenke til kommentar

"mindre lukker"?

Skjønner ikke helt den...

Jeg syns forresten bildet var fint,veldig fint for meg iallefall å se havet som ingridiens :)

Jeg vet enkelte bruker størst mulig blender for å få presset ned lukkertid uten å måtte gå veldig høyt opp på ISO for å få konturene på nordlyset mer frem. F.eks 10-15 sek med de nødvendige innstillinge ellers. Men akkurat her gjorde det ikke meg noe at du har brukt 30 sekunder lukker,som dermed smudger nordlyset mer utover.

Nettopp pga havet,som bidrar med "tåkeeffekten".

Ellers, komposisjonsmessig syns jeg det absolutt holder mål!

Det ser ellers ut som fine farger :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, takk for flotte kommentarer ! ang mindre lukker mener du vel mindre blender? eg har nok ikke noe å gå på her, bildet er allerede lysnet en del i råfilkonverteren. Objektivet ( nikon 12-24 f4) tegner forresten skarpt også på helt åpen blender.Isoen tør eg ikke ¨å opp noe særlig på, siden det da har lett for å bli mye støy med lange lukketider ( nikon D300)

Lenke til kommentar

Jeg likte bildet utrolig godt, men det er en viktig ting jeg føler trekker bildet mye ned, nemlig at horisontallinja er noe skeiv.

Fargene er fine, og det er veldig fin overgang mellom det oransje lyset fra byen (hvilken by er det egentlig?), og liker godt at havet på en måte deler bildet i to.

Alt i alt, så er det vel et av de beste nordlysbildene jeg har sett, men håper du får rettet opp horisonten som prikken over i'en! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...