UrgeLoL Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Hvorfor lure på hvor mye RAM det er før man har prøvd den? At iPad "kjører glatt" er en ting, men den er et mareritt å surfe på siden den ikke klarer å holde en eneste webside i minnet når man navigerer tilbake (reloader nr du trykker back). Jeg syntes i alle fall at dette har vært hinsides plagsomt når jeg har brukt iPad. Den trenger absolutt en minneoppgradering. Det ser ut til at dette fungerer mye bedre på iPad 2. Både med tanke på å holde flere sider i minnet samtidig, og på det å unngå "sjakkbrettet" når man scroller: http://www.macrumors...pad-and-ipad-2/ Dette så jo rett å slett meget bra ut. Ser ut som at iPad 2 vil gi en meget god surfeopplevelse. Bortsett fra mangelen på Flash som er meget viktig for mange. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det finnes en app for det iSwifter ser ut til å fungere rimelig bra, og det kommer visst også en app til Android ganske snart. Hvis det virklig fungerer så bra som det ser ut til, er det ingen vits i å la bærbare enheter slite med resurskrevende Flash selv Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg skal kjøpe meg iPad 2, men er veldig utsikker på om jeg skal velge den vanelige wifi versjonenen elr wifi + 3G... Trenger hjelp fra dere her! Hvor mye koster det pr time/dag med 3G nett på iPad (helst iPad 2), og hvordan betaler jeg lix, sim-kort elns? please? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det å ha 3G aktivt koster ingenting, men bruken koster alt etter hvilket abb, du velger/har. Telenor har egne abb. for iPad sist jeg sjekket, men Netcom lar deg bruke tvillingsim beregnet på data. Hva databruken koster må du nesten se selv utfra hvilket abb. som passer for deg best. Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ja, takk Men ser nå på telenor selv, og hvis jeg kjøper 3G ønsker jeg å bruke skolen nett på skolen, vårt eget nett hjemme, og andre sitt nett når jeg er hos dem. Kun 3G nett når jeg er på hytta, eller andre steder jeg absolutt ikke har nett. Men siden det koster såpass mye så tenker jeg å la vær (99-199kr i måneden), tenkte på sånn 10kr pr. dag jeg bruker 3G-nettet, søstra mi har sånn på sin mobil, 10kr pr. dag med 3G-nett... Men dette høres ut som meg, fra telenor: ''SurfPad M For deg som surfer mest på trådløst nett hjemme, men bruker Mobilt Bredbånd av og til.'' Netcom hadde det ikke så bra, imed at de kun linker til: Mobilt Bredbånd Kontantsurf Mobilt Bredbånd Fastpris Kontantsurf er jo litt rart, setter inn penger og kan surfe for de penga, 29kr per døgn? NEITAKK! Men den 189kr pr. måned var jo 10kr billigere enn telenor. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Om du har en smarttelefon kan du alltids koble iPaden til den og bruke den som internettkilde, så slipper du å ha to abonnement. Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Simkortet er spærra :/ går ikke gå på nett med mobilen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg