ahpadt Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Noen sier 256MB, andre 512MB. Logisk sett så bør det være 512MB. Noe annet ville vært idiotisk spør du meg. Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 nei. iOS er så solid at du karer og kjøre fantastiske apps med lite hardware Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 nei. iOS er så solid at du karer og kjøre fantastiske apps med lite hardware Det er jo ikke bare å velge riktig OS, så er hardwaren irrelevant for hva man kan få til med apps... AtW Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Hvorfor lure på hvor mye RAM det er før man har prøvd den? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Hvorfor lure på hvor mye RAM det er før man har prøvd den? Talesyntese studiebøker trenger ofte mye mer enn 256MB minne. Så det er absolutt behov for mer minne hvis den skal kunne brukes til mer enn surfing og spilling Lenke til kommentar
Zez Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Hvorfor lure på hvor mye RAM det er før man har prøvd den? Talesyntese studiebøker trenger ofte mye mer enn 256MB minne. Så det er absolutt behov for mer minne hvis den skal kunne brukes til mer enn surfing og spilling iPad 1 = 256 MB iPad 2 = 512 MB Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Hvorfor lure på hvor mye RAM det er før man har prøvd den? Talesyntese studiebøker trenger ofte mye mer enn 256MB minne. Så det er absolutt behov for mer minne hvis den skal kunne brukes til mer enn surfing og spilling iPad 1 = 256 MB iPad 2 = 512 MB Hvis det stemmer så er det absolutt en forbedring, selv om jeg skulle ønske den hadde mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Fordi programmer krever minne? AtW Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Fordi programmer krever minne? AtW "Kjører glatt" involverte å multitaske i mitt hode Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Fordi programmer krever minne? AtW "Kjører glatt" involverte å multitaske i mitt hode Da er spørsmålet todelt 1. Kjører alle programmer glatt? 2. FÅr vi alle programmene og funksjonene vi ønsker, eller er det ting som kastes ut fordi det ikke kan kjøre glatt på så lite minne? AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hvilke apps er det som ikke går glatt når man multitasker på dagens iPad? Husk at når Apps legges i bakgrunnen bruker de nesten ikke minne. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Blir nok iPad på meg nå. Garage band vant meg over Har ikke bestemt meg for om jeg går for en billig 1st gen eller iPad 2, men blir i hvert fall en av dem. Må nok gå til anskaffelse av en TouchPad også (når den tid kommer). Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Det beste med iPad2 er kanskje prisutviklingen på iPad. Nå å få for 2890 kr, det er passe syk pris. http://www.elkjop.no/product/data/tablet-og-tilbehor/tablet/IPADMB292KNA/ipad-16gb-wi-fi Burde vel være mulig å få pent brukte utgaver til under 2000 kr. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Blir nok iPad på meg nå. Garage band vant meg over Skjønner deg godt. Synes faktisk den appen var det mest imponerende de viste under hele iPad 2-eventen, gleder meg til å få testet den. Det nærmeste jeg kommer Garageband av det jeg har prøvd på iPad hittil blir vel Music Studio. Absolutt et bra program det også, men Garageband virker en god del hakk råere. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 http://www.youtube.com/watch?v=wv5FrDRant4 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 He he det klippet er rimelig bra. Man må bare digge Conan Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Hvorfor lure på hvor mye RAM det er før man har prøvd den? At iPad "kjører glatt" er en ting, men den er et mareritt å surfe på siden den ikke klarer å holde en eneste webside i minnet når man navigerer tilbake (reloader nr du trykker back). Jeg syntes i alle fall at dette har vært hinsides plagsomt når jeg har brukt iPad. Den trenger absolutt en minneoppgradering. Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg skal kjøpe meg iPad 2, men er veldig utsikker på om jeg skal velge den vanelige wifi versjonenen elr wifi + 3G... Trenger hjelp fra dere her! Hvor mye koster det pr time/dag med 3G nett på iPad (helst iPad 2), og hvordan betaler jeg lix, sim-kort elns? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Men hvis Ipad kjører glatt med 256 MB, hvorfor ønske mer? Hvorfor lure på hvor mye RAM det er før man har prøvd den? At iPad "kjører glatt" er en ting, men den er et mareritt å surfe på siden den ikke klarer å holde en eneste webside i minnet når man navigerer tilbake (reloader nr du trykker back). Jeg syntes i alle fall at dette har vært hinsides plagsomt når jeg har brukt iPad. Den trenger absolutt en minneoppgradering. Det ser ut til at dette fungerer mye bedre på iPad 2. Både med tanke på å holde flere sider i minnet samtidig, og på det å unngå "sjakkbrettet" når man scroller: http://www.macrumors.com/2011/03/12/browser-comparison-between-original-ipad-and-ipad-2/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg