Gå til innhold

iPad 2 er lansert

Anbefalte innlegg

Appl møter seg selv i døra med "Year of the copy cats":

http://www.engadget.com/2011/03/03/apple-ipad-2-smart-cover-vs-incase-convertible-magazine-jacket/

Men sa ikke Apple at de hadde patentert dette dekselet? Er isåfall ett dødfødt patent.

Noen "små" forskjeller kan jeg se umiddelbart, som at Apples skjermbeskytter festes med magneter og kun dekker selve skjermen. Det er altså noe ganske annet enn et heldekkende etui, som du linker til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men sa ikke Apple at de hadde patentert dette dekselet? Er isåfall ett dødfødt patent.

Apple solgte Incase-dekslet i sine Apple Stores, så de har nok gjort en avtale med dem om dette.

Patentet gjelder såvidt jeg forstår det "Smart"-delen, altså at coveret kan interagere med pad'en. På iPad 2 ved å sette den i dvale og vekke den fra dvale, men andre funksjoner har vært nevnt i ulike spekulasjoner rundt om.

Geir :)

Lenke til kommentar

KristianP : Jeg er usikker på hvordan det vil fungere med Verizon. Men forhør deg i butikkene. Stikk innom Best Buy eller noe, de er veldig hyggelige som regel og hjelper deg med det du trenger ;)

Dårlig tips, ettersom jeg allerede har vist at Verizon IKKE fungerer i Norge... Og spørre om AT&T derimot, om iPaden er låst eller ikke. Det er relevant å spørre butikken om.

Lenke til kommentar

Det der forstod jeg ikke Zez. Hvilken del av innlegget ditt var tull? Den første delen om hvor overlegen iPad er, og hvordan det ikke finnes konkurenter, er ihvertfall på viddene.

Første del:

Fordi de kjøpbare alternativene i Norge er hva og til hvilken pris?

Lenke til kommentar

Flash kan jeg leve uten, selv om det gir noen begrensninger.

Men java vil jeg gjerne ha, grunnet nettbanken min. Har IPad2 Java?

I utgangspunktet er det ingen støtte for hverken Flash eller Java men det finnes løsninger:

http://itunes.apple.com/us/app/cloud-browse/id394418635?mt=8 (Cloud Browse)

Vær også oppmerksom på at mange Androidløsninger har svært dårlig flash støtte.

Endret av Zez
Lenke til kommentar

Hvorfor bruke slike vanvittige omveier og apps når man enkelt kan gå inn på mobilversjonen av nettbanken? (med mindre mobilversjonen mangler funksjoner appen har)

Det samme gjelder NRK streaming på Ipad. m.nrk.no gir fullscreen video, det gjør ikke Iphone-appen på Ipad.

Mitt intrykk er at IOS-brukere glemmer at det fins et åpent internett der ute

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvorfor bruke slike vanvittige omveier og apps når man enkelt kan gå inn på mobilversjonen av nettbanken? (med mindre mobilversjonen mangler funksjoner appen har)

Det samme gjelder NRK streaming på Ipad. m.nrk.no gir fullscreen video, det gjør ikke Iphone-appen på Ipad.

Fordelen med apps er jo at de er tilpasset oppgaven du skal utføre. Jeg ser jo det på min android telefon, mye mer praktisk å bruke f.eks youtube app´en fremfor å åpne nettleseren og rote rundt.

For min del blir bruken mye lettere og mer strømlinjeformet ved bruk av apps..

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, problemet er at de fleste iOS brukere blir på platformen og velger andre iOSløsninger når de kjøper nye devicer. Hadde derfor vært intressant med en oversikt over Java/Flash comp. app-liste for iOS. Android passer ikke oss men har mye intresant, WebOS er en soleklar vinner men er ikke klar enda (på hw). Win på tablet har vi lagt fra oss.

Rent produktivt sett fungerer iOS glimrende her, det eneste vi sliter litt med er Java. Vi har ikke mange "geek'er" og må derfor ha systemer som er selvforklarende. Da spiller det ingen rolle om nettet er ditt eller datt ;)

Rent personlig liker jeg ikke Apple's policy - men det spiller ingen rolle, det er jo penga som bestemmer osv..

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at nettsider er bedre enn apps, men at nettsiders oppmerksomhet blir oversett til fordel for apps som ikke er like gode. NRK nett-TV er et glimrende eksempel på hva jeg mener.

Jeg tenkte å prøve ut dette akkurat nå, da jeg faktisk aldri har prøvd m.nrk.no grunnet egen Nett-TV applikasjon (som forøvrig ikke er i særlig god kvalitet). Fikk pent beskjed om at sendingen (dagsrevyen) ikke er tilgjengelig på mobil.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at nettsider er bedre enn apps, men at nettsiders oppmerksomhet blir oversett til fordel for apps som ikke er like gode. NRK nett-TV er et glimrende eksempel på hva jeg mener.

Jeg tenkte å prøve ut dette akkurat nå, da jeg faktisk aldri har prøvd m.nrk.no grunnet egen Nett-TV applikasjon (som forøvrig ikke er i særlig god kvalitet). Fikk pent beskjed om at sendingen (dagsrevyen) ikke er tilgjengelig på mobil.

Er dagsrevyen tilgjengelig i applikasjonen da?

Lenke til kommentar

Enig. Bruker m.nrk.no til Nett-TV på iPad. Dessuten klager appen over at sendingen ikke kan vises i mitt land (bor i Spania) selv om NRK er produsenten. På nettsiden går det fint.

Synes coveret var det mest spennende med hele iPad 2. Virkelig stilig!

Lenke til kommentar

Motorola xoom er fortsatt er fortsatt ett bedre valg.

Selv på papiret er Xoom et togvrak, ikke-fungerende minnespor, innsendingsbasert oppgraderingsløsning for 4g kompatibilitet, en idiotisk pris, og et mildt sagt uferdig operativsystem fra esken.

Xoom vil bli tidenes tabletflopp, større enn selv galaxy tab.

Men diskusjonen "best for MEG" er jo uendelig. Selv vil jeg bare ha en tablet uten d i navnet, og da blir jo ipad2 et håpløst valg.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@LordErik: Engadget oppsummerer det slik:

"The problem with the Xoom isn't really about the core of the experience or the core of the hardware -- it's about the details. Too much in both the design (like those wonky buttons) or the software (like the feeling that this is all very much in beta) makes you wonder if this wasn't rushed out to market in order to beat the next wave from Apple. Regardless, there isn't much here for consumers right now. The Android Market is almost devoid of tablet applications, the OS feels buggy and unfinished, and the hardware has pain points that we find troubling. And that's to say nothing of the pricing and carrier commitments being asked of first-time buyers."

http://www.engadget.com/2011/02/23/motorola-xoom-review/

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...