ATWindsor Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 300-400g? kødder du, hvor svak er folk, jeg mener en xoom på 750g kan du holde med en hånd. 600g? lett. 300-400g? herre Det har ikke noe med å gjøre om hva man klarer, folk er ikke for svake til å bære 600g, det er snakk om komfort. AtW Lenke til kommentar
Newton Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ser ikke i det hele tatt åssen Ipad har noe imot konkurentene i det hele tatt som bruker android, hvor du har skjermer du kan få til å se ut akurat som DU vil på og mye mer snæks på. hvem vil ha en stoor skjerm hvor du bare kan se på menyen hver gang du slår på dden??? det er jo driiiiit kjederlig(åja du kan jo velge ET bilde som skjerm som du kan se på i et par sekk før den låser seg igjen da) . kjønner det bare ikke ass. samma gjelder egentlig Iphone. drit kjederlig Det er ikke så vanskelig å forstå. Det er ikke alle som har dette ustyrlige behovet med å "få skjermen til se ut akkurat sånn som man vil". Med en gang man ikke har det behovet, så er det ikke så viktig. Personlig verdsetter jeg f.eks en overlegen applikasjonsbutikk over det å kunne ha artige ikoner på skjermen, eller å kunne bli oppdatert på værmeldingen for hele uken hver gang jeg ser på telefonen. Det er rett og slett ikke viktig for meg. Å kunne konfigurere hjemmeskjermen er mer enn bare "artige ikoner" og kunne se været. AtW Mulig det, selv om man ikke skulle tro det når man leser "argument" som går på "snæks" og hva som er kjedelig. Uansett, skal man få gjort noe fornuftig på en hvilken som helst nettfjøl, så er det ikke på bakgrunnsbildet eller i widgets det skjer, det er i diverse apps. Da hjelper det jo på om man har det største utvalget i apps, med 65.000 native iPad-apps pr i dag, og sannsynligvis den beste kvaliteten også. Blir nok en stund før konkurrentene er på dette nivået: http://www.apple.com/ipad/from-the-app-store/imovie.html Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Fortsatt ingen offisielle kilder på RAM? Flere på Twitter sier 256 MB RAM som er det samme som i dag, i så fall er det helt latterlig. Lille iPhone har hatt dobbelt så mye i lang tid, og PC-er har hatt det i årevis. Kan umulig se for meg at de kun setter 256 mb RAM i den. Det er så enkelt og billig å sette inn mer, og mangel på nok RAM har vært et problem for en del brukere av iPad 1. Som du sier, selv iPhone har 1 GB RAM. Jeg blir ekstremt overrasket dersom iPad 2 ikke har 1 GB også. Iphone 4 har ikke 1gb ram, den har 512mb ram Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hva skjer med Amobil for tiden? Tre artikler om iPad-lanseringen, men ingen anmeldelser av telefoner på et interessant plan? Amobil går under i sluket. Veldig synd. Venter på anmeldelsen av Nokia E7 og av Samsung Omnia 7. M. fler. Edit: Hele to anmeldelser av mob. ble publisert i februar. Imponerende. Dersom det er tidsspørsmålet du tenker på er det ærlig talt like raskt å opprette en ny artikkel som å redigere en gammel. Særlig siden du slipper å bruke tid på å passe på at du ikke skriver noe to ganger. Anyhow. Flere klikk jo flere saker, jo mer penger Amobil tjener, jo flere tester har de råd til å skrive. Og jeg syns ikke det er så ille at Amobil bruker litt tid på tester. Husk at det ofte er faktorer vi brukere ikke kjenner, jeg vet om en kameramodell hvis test ble utsatt svært lenge fordi Akam opplevde fokusproblemer med flere forskjellige kamera og objektivkombinasjoner. Apple har satt ned ipad (1) prisene på sine hjemmesider, 3190 for 16gb wifi med gratis levering nå. Det er ærlig talt en veldig god pris. Hadde kanskje vært noe for fattern. Muligens litt OT, men er det noen av de nevnte konkurrerende paddene som blir billigere enn Apples innslag? Nesten litt sprøtt om det er Jobs og kompani som leverer markedets rimeligste. Det er et interessant spørsmål. Leste en kronikk om det hos CBS News her om dagen. Skribenten mente at det til syvende og sist handlet om et par punkt. 1. Apple lager mye av teknologien sin inhouse. Dermed blir R&D-kostnadene høyere, men patentkostnadene blir mindre, og jo flere modeller du selger, jo billigere blir R&D per enhet solgt, og jo dyrere blir patentkostnader per modell solgt. 2. Apple selger enhetene sine selv, i svært stor grad. Apple-store, Apples nettsider o.l. gjør at Apple kan selge enheter uten kostnadene mellomledd gir. Epletelefonen selges av andre, men den amerikanske skribenten pekte på noe som kan være en amerikansk virkelighet, nemlig at Apple sender få enheter av gangen til andre butikker. Som sagt, dette er det jeg leste i en kronikk, det er ikke noe jeg finner på selv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Mulig det, selv om man ikke skulle tro det når man leser "argument" som går på "snæks" og hva som er kjedelig. Uansett, skal man få gjort noe fornuftig på en hvilken som helst nettfjøl, så er det ikke på bakgrunnsbildet eller i widgets det skjer, det er i diverse apps. Da hjelper det jo på om man har det største utvalget i apps, med 65.000 native iPad-apps pr i dag, og sannsynligvis den beste kvaliteten også. Blir nok en stund før konkurrentene er på dette nivået: http://www.apple.com/ipad/from-the-app-store/imovie.html Det er jeg faktisk helt enig i, det er hva slags applikasjoner og muligheter man har som er det viktigste. (det er vel feks en av hovedgrunnene til at jeg bruekr OSX lite). Og der har ipad et fortrinn per i dag. (selv om jeg ikke umiddelbart kjøper at native er bedre sånn uten videre). Men å kunne konfigurere oppsettet er faktisk veldig tidsbesparende, spesielt på enhter man har oppe i kort tid av gangen for raskt å kunne utføre noe eller hente inn noe informasjon. AtW Lenke til kommentar
Newton Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Fortsatt ingen offisielle kilder på RAM? Flere på Twitter sier 256 MB RAM som er det samme som i dag, i så fall er det helt latterlig. Lille iPhone har hatt dobbelt så mye i lang tid, og PC-er har hatt det i årevis. Kan umulig se for meg at de kun setter 256 mb RAM i den. Det er så enkelt og billig å sette inn mer, og mangel på nok RAM har vært et problem for en del brukere av iPad 1. Som du sier, selv iPhone har 1 GB RAM. Jeg blir ekstremt overrasket dersom iPad 2 ikke har 1 GB også. Iphone 4 har ikke 1gb ram, den har 512mb ram Stemmer det, og all logikk tilsier at iPad 2 får minst like mye. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hva skjer med Amobil for tiden? Tre artikler om iPad-lanseringen, men ingen anmeldelser av telefoner på et interessant plan? Amobil går under i sluket. Veldig synd. Venter på anmeldelsen av Nokia E7 og av Samsung Omnia 7. M. fler. Edit: Hele to anmeldelser av mob. ble publisert i februar. Imponerende. Dersom det er tidsspørsmålet du tenker på er det ærlig talt like raskt å opprette en ny artikkel som å redigere en gammel. Særlig siden du slipper å bruke tid på å passe på at du ikke skriver noe to ganger. Anyhow. Flere klikk jo flere saker, jo mer penger Amobil tjener, jo flere tester har de råd til å skrive. Og jeg syns ikke det er så ille at Amobil bruker litt tid på tester. Husk at det ofte er faktorer vi brukere ikke kjenner, jeg vet om en kameramodell hvis test ble utsatt svært lenge fordi Akam opplevde fokusproblemer med flere forskjellige kamera og objektivkombinasjoner. Apple har satt ned ipad (1) prisene på sine hjemmesider, 3190 for 16gb wifi med gratis levering nå. Det er ærlig talt en veldig god pris. Hadde kanskje vært noe for fattern. Muligens litt OT, men er det noen av de nevnte konkurrerende paddene som blir billigere enn Apples innslag? Nesten litt sprøtt om det er Jobs og kompani som leverer markedets rimeligste. Det er et interessant spørsmål. Leste en kronikk om det hos CBS News her om dagen. Skribenten mente at det til syvende og sist handlet om et par punkt. 1. Apple lager mye av teknologien sin inhouse. Dermed blir R&D-kostnadene høyere, men patentkostnadene blir mindre, og jo flere modeller du selger, jo billigere blir R&D per enhet solgt, og jo dyrere blir patentkostnader per modell solgt. 2. Apple selger enhetene sine selv, i svært stor grad. Apple-store, Apples nettsider o.l. gjør at Apple kan selge enheter uten kostnadene mellomledd gir. Epletelefonen selges av andre, men den amerikanske skribenten pekte på noe som kan være en amerikansk virkelighet, nemlig at Apple sender få enheter av gangen til andre butikker. Som sagt, dette er det jeg leste i en kronikk, det er ikke noe jeg finner på selv. Hørte det samme i en engadet podcast. Og tror nok det stemmer veldig bra. Fks en motorola xoom koster en del fordi motorola må faktisk betale en pen sum penger til fks best buy for å ha xoom i deres produkter, dette fører at prisen går opp. Mens apple bruker bare sine egne kanaler. Noe som er helt genialt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Kan man installere en nettleser med flash støtte? Haha! Nei. hehe faen ass.. Er det noen apps som kan gjøre slik at man kan streame f.eks fotballkamper, livestreams og se f.eks Amobil sin videosnutter som de av og til legger ut i tester av mobiler? Jo det finnes. Last ned nettleseren 'Skyfire' i iTunes, denne viser interaktivt innhold som Flash uten problemer. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hm. Chipen har fått 9x bedre ytelse og flash er fremdeles for tungt? Oppløsningen er også ekstremt skuffende, syns de heller burde fikset det istedenfor tykkelsen. Jeg må si jeg aldri har hørt noen klage på tykkelsen. Vekten ja, men tykkelsen nei. Er vekten den samme? Hvorfor fikk de til hvit ramme på Ipad og ikke Iphone? Er også skuffet over homescreenen. Kjedelige ikoner med minimal widget-funksjon. Resten av endringene er steg i riktig retning syns jeg. HDMI, pris, batteri, kamera, smart case, etc. Mine ti cent Hei Android. Kom tilbake når du kan nevne et tablet som er i nærheten av prisen til ipad (4000kr) for det du får hardware messig. Android kommer ikke til å få en sjanse engang. Hvis du kjenner hvordan ios devicene er bygget vet du godt hvorfor ikke du ser en annen oppløsning på denne ipaden. Vekten er ikke den samme, som du leser i artikkelen hvis du gidder, den veier nå 150g mindre enn en xoom, og det merker du over tid. Tror apple kommer til å ta tablet markedet i 2011 også. Android tableter er rett og slett for dyrt og programvaren er der ikke enda. Altså honeycomb har mange bugs, og ikke engang med tegra cpu og 1gb ram, så går ikke pinch to zoom glatt. Syntes android oset på tablet er generelt awesome, og er enig at ios for tablets skulle sett mer slik ut, men akkurat som det er nå så gir ipaden deg så ufattelig mer for pengene Et steg i riktig retning, men fortsatt en del ankepunkter som gjør at jeg ikke strømmer til butikken. Den brede rammen rundt bør kunne gå an å gjøre noe med. Den bør ikke være mer enn 5 mm bred. Ellers er 600 gram fortsatt for mye hvis man skal holde den lenge og lese som en bok. Bør ned på 300-400g. 300-400g? kødder du, hvor svak er folk, jeg mener en xoom på 750g kan du holde med en hånd. 600g? lett. 300-400g? herre Kan man installere en nettleser med flash støtte? Haha! Nei. Du får nettleser med flash på ipad jo. Sier litt om hva du vet. Åssen nettleser da? Fant veetle app(fotball) og livestream app etter ett raskt google søk.. så virker som det er apps for det meste jeg trenger.. Unibet app er det også.. Ser frem til noen tester av denne versus galaxy tab 10", begge er fristende.. EDIT: så ikke innlegget ditt før jeg paste R083r7! Endret 3. mars 2011 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Se innlegget mitt ovenfor. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hørte det samme i en engadet podcast. Og tror nok det stemmer veldig bra. Fks en motorola xoom koster en del fordi motorola må faktisk betale en pen sum penger til fks best buy for å ha xoom i deres produkter, dette fører at prisen går opp. Mens apple bruker bare sine egne kanaler. Noe som er helt genialt. Må de? Selv uten å måtte betale noe vil det gjøre produktet dyrere om det selges av en mellompart. La oss si at produsenten av datamaskiner, musikkspillere, bærbare telefonenheter og tabletdatamaskiner for å se på verdensveven.. la oss kalle produsenten 'Banana', skal selge produkt XtAB. Banana XtAB koster 4000 kroner fra Bananas egen nettbutikk. Banana har en gitt avanse, la oss si at Banana tjener 2000 kroner for hver XtAB de selger i egen nettbutikk. Dersom nettbutikken Worst Buy skal selge XtAB kommer de til å kjøpe ganske mange. Kanskje hele 100 000 XtAB. I så fall får sikkert Worst Buy en ganske romslig kvantumsrabatt. La oss si at Worst Buy får kjøpe XtAB for 3500 kroner per enhet. Banana tjener bare 1500 denne gangen, men de vet at de nå har solgt 100 000 enheter, så det kan de leve med. Om Worst Buy skal ha en brukbar avanse bør de nok ta minst 4500 kroner for hver XtAB som selges. Da har de en brukbar avanse på hver XtAB de selger, 1000 kroner. Men produktet blir altså dyrere. Disclaimer: Tall, produsentnavn, produktnavn m.m. er tatt rett ut av lufta og må ikke kobles til virkelige slike. Lenke til kommentar
Snowlicious Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Her er Apple sin video om den http://www.youtube.com/watch?v=Z_d6_gbb90I Kanskje dere kan ha den med i artikkelen? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Det er liten eller ingen grunn til å oppgradere om du allerede eier en iPad, men om du alltid har hatt lyst på en men ikke kjøpt så er iPad 2 et fint alternativ. Endret 3. mars 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Du må nesten forstod hvorfor ipad oppløsningen ikke ble forandret, hvis du vet hvordan app basen til apple fungerer, er en grunn vi så en firedobling av oppløsning fra iphone til iphone 4. Ser heller ikke helt skuffelsen med oppløsningen, trenger ikke samme dpi som iphone, da du holder den lenger unna. Nei, jeg er klar over utfordringene ved å gi iPad 2 høyere oppløsning, og derfor trodde jeg heller egentlig ikke at det ville skje. Jeg hadde derimot trodd at de ville finne på *noe* som gjorde at iPad 2 ville skille seg ut fra mengden. Nå framstår derimot iPad 2 som en "helt grei" konkurent mot de andre nettbrettene. En uvant posisjon for Apple. Argumentet med at man holder iPaden på lengre avstand er OK, men forskjellen mellom skjermene er fremdeles svært merkbar spør du meg. Det er veldig uvant for en iPhone 4-bruker å kunne se pixler, men det er noe man må leve med på iPad og nå også iPad 2. Fortsatt ingen offisielle kilder på RAM? Flere på Twitter sier 256 MB RAM som er det samme som i dag, i så fall er det helt latterlig. Lille iPhone har hatt dobbelt så mye i lang tid, og PC-er har hatt det i årevis. Kan umulig se for meg at de kun setter 256 mb RAM i den. Det er så enkelt og billig å sette inn mer, og mangel på nok RAM har vært et problem for en del brukere av iPad 1. Som du sier, selv iPhone har 1 GB RAM. Jeg blir ekstremt overrasket dersom iPad 2 ikke har 1 GB også. Iphone 4 har ikke 1gb ram, den har 512mb ram Det har du helt rett i, der blingset jeg litt. Jeg vil likevel tro at iPad 2 kommer med 1 GB RAM, noe annet virker tullete. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Her snakkes det om 256 MB RAM http://www.gottabemobile.com/2011/03/02/ipad-2-memory-only-256mb-of-ram/ http://newsodrome.com/iphone_news/ipad-2-memory-only-256mb-of-ram-24273330 Tror vel ikke helt på det, men hvorfor i huleste lister Apple opp all slags "unyttig" specs mens de utelater minne? Lenke til kommentar
Zez Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Flott oppgradering til flott pris. Endelig har det beste brettet blitt et skikkelig arbeidsverktøy. På HØY tid at konkurentene får stompen i gir, er helt utrolig at kremen av Win/Android/WebOS -folket ikke klarer å produsere noe som helst! (Kanskje de er for opptatt med å poste drit om de som faktisk gjør noe? ) iPad er umulig å sammenligne med noe siden alternativene ikke er der, gleder meg storligen til HP sine WebOS brett -tror det kan bli meget bra men de må få ut fingeren. Status: Det er i dag 15 millioner idioter i verden (iPad kunder). I tillegg har Apple solgt ca 50 millioner iPhone's -Verden står for fall! ca 100.000 Mac'er selges hver uke -la oss håpe at folk tar til vettet snart. Når skal dere skjønne at stabile & brukervennlige systemer ikke er bra for dere? Flash på iOS: -Google: "Flash In A Pinch" "smoke screen" Beklager skrivefeil og positive Mac-meninger (I'm 'n Idiot!) Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det der forstod jeg ikke Zez. Hvilken del av innlegget ditt var tull? Den første delen om hvor overlegen iPad er, og hvordan det ikke finnes konkurenter, er ihvertfall på viddene. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Appl møter seg selv i døra med "Year of the copy cats": http://www.engadget.com/2011/03/03/apple-ipad-2-smart-cover-vs-incase-convertible-magazine-jacket/ Men sa ikke Apple at de hadde patentert dette dekselet? Er isåfall ett dødfødt patent. Endret 3. mars 2011 av hvakrg Lenke til kommentar
Jomac Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 KristianP : Jeg er usikker på hvordan det vil fungere med Verizon. Men forhør deg i butikkene. Stikk innom Best Buy eller noe, de er veldig hyggelige som regel og hjelper deg med det du trenger Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei Android. Kom tilbake når du kan nevne et tablet som er i nærheten av prisen til ipad (4000kr) for det du får hardware messig. Du kan jo sjekke ut Acer Aconia A 500. Den har 1gb ram, usb, sd osv, osv...til under 4k,-! Du får nettleser med flash på ipad jo. Er forøvrig ute etter en flash støttet nettleser på ipad - hvilken tenker du på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg