iChristian Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 AT&T kjører samme mobilnett som oss. Så du må bare passe på at du får kjøpt den uten operatørsperre (som ofte er innenlands?) Lenke til kommentar
KristianP Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 AT&T kjører samme mobilnett som oss. Så du må bare passe på at du får kjøpt den uten operatørsperre (som ofte er innenlands?) ok - hvis jeg får bestilt ipad'en til en venn i nyc som er at&t - tror du den er låst+? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Motorola xoom er fortsatt er fortsatt ett bedre valg. 1 Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ingen oppgraderinger her som forsvarer å bytte ut min iPad med iPad2. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Motorola xoom er fortsatt er fortsatt ett bedre valg. Hakk i plata? Det er nok delte meninger om hva som er et bedre valg, og det er vel bra? Xoom passer ikke for alle, og det gjør helller ikke iPad. Du kan krangle til du blir blå om hva som er "best", men ingen av oss sitter med fasiten for hva som er best for alle andre enn oss selv. http://www.engadget.com/2011/03/02/ipad-2-vs-motorola-xoom-vs-hp-touchpad-vs-blackberry-playbook/ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Motorola xoom er fortsatt er fortsatt ett bedre valg. Hakk i plata? Det er nok delte meninger om hva som er et bedre valg, og det er vel bra? Xoom passer ikke for alle, og det gjør helller ikke iPad. Du kan krangle til du blir blå om hva som er "best", men ingen av oss sitter med fasiten for hva som er best for alle andre enn oss selv. http://www.engadget.com/2011/03/02/ipad-2-vs-motorola-xoom-vs-hp-touchpad-vs-blackberry-playbook/ Skulle ønske jeg sett med fasiten om hva som var best for meg selv AtW Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Tenker litt på å kjøpe en iPad 2 til studiene mine. Noen som har iPad og har brukt den i forelesninger og universitets ting? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Motorola xoom er fortsatt er fortsatt et bedre valg. Hakk i plata? Det er nok delte meninger om hva som er et bedre valg, og det er vel bra? Xoom passer ikke for alle, og det gjør helller ikke iPad. Du kan krangle til du blir blå om hva som er "best", men ingen av oss sitter med fasiten for hva som er best for alle andre enn oss selv. http://www.engadget.com/2011/03/02/ipad-2-vs-motorola-xoom-vs-hp-touchpad-vs-blackberry-playbook/ Mente bare at xoom var et bedre valg for meg. Synd at playbook har ei så stor ramme rundt skjermen (turnoff) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Tenker litt på å kjøpe en iPad 2 til studiene mine. Noen som har iPad og har brukt den i forelesninger og universitets ting? Personlig ville jeg gått for de litt mindre alternativene. Mer portable for en student, men samtidig også litt dyrere. Ellers, liker at det er gjort noe med tykkelsen. Vil selv ha så tynne nettbrett som mulig (nå er Apple-produkt for meg uaktuelt, men fint de legger press på konkurrentene). 1 Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Veldig spennende, men synd de ikke har gjort noe med oppløsningen. Da er jeg igjen litt usikker. Det er litt vondt å sitte med en iPad sidenav en iPhone... Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Jeg må innrømme at jeg er litt skuffet. Skuffelsen kommer i hovedsak på grunn av den lave oppløsningen på skjermen. Forskjellen mellom en iPhone 4 og iPad er enorm. Jeg trodde ikke at skjermen ville bli oppgradert, men iPaden oppleves som kornete og trist i forhold til iPhone 4 som jeg bruker daglig. Jeg hadde mest sannsynlig kommet til å kjøpe en iPad 2 dersom skjermen ble oppgradert, men dette blir muligens en deal breaker for meg. Dette kommer riktignok til å være et problem uansett hvilket nettbrett jeg kjøper, da alle sammen har omtrent den samme lave oppløsningen. Kombinert med et lite revolusjonerende design, mangel på minnekortleser, og den vanlige mangelen på åpenhet*, så vet jeg ikke hva jeg kommer til å kjøpe. Det er nå nesten utelukkende Appstore som holder iPaden i konkuransen om pengene mine. Heldigvis for Apple er dette et veldig sterkt kort å sitte med. Så jeg skal ikke se bort ifra at jeg slukøret ender opp med en iPad som jeg hadde håpet ville være bedre enn den ble. *som ikke plager meg på en telefon, men som jeg gjerne vil ha i et nettbrett Endret 2. mars 2011 av LordErik Lenke til kommentar
Ravneng Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ser ikke i det hele tatt åssen Ipad har noe imot konkurentene i det hele tatt som bruker android, hvor du har skjermer du kan få til å se ut akurat som DU vil på og mye mer snæks på. hvem vil ha en stoor skjerm hvor du bare kan se på menyen hver gang du slår på dden??? det er jo driiiiit kjederlig(åja du kan jo velge ET bilde som skjerm som du kan se på i et par sekk før den låser seg igjen da) . kjønner det bare ikke ass. samma gjelder egentlig Iphone. drit kjederlig 1 Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Tenker litt på å kjøpe en iPad 2 til studiene mine. Noen som har iPad og har brukt den i forelesninger og universitets ting? Har en iPad og har brukt den litt på skolen (VGS). Den er OK til lett notatskriving, men skal man inn med mer avanserte ting (tabeller osv) så blir det tungvint, synes nå jeg. iOS er liksom litt fortsatt litt leketøy hvis du er en tung PC-bruker som meg og er vant til å gjøre 100 ting kjapt på en gang. Dessuten skriver jeg langt mindre effektivt på touch-tastaturet (siden jeg må se ned...). Du kan jo kjøpe tastaturdock, men da forsvinner litt av poenget. Ville heller kjøpt meg en MacBook Air hvis du ønsker en epledings. Den er liten, lett, lekker, kjapp og har god battertid. Vurderer en til sommeren. iPad-en blir nok erstattet med et Android-brett hvis ikke iPad 3 kommer fort og med noe mer enn det iPad 2 kan by på. Elsker Android på mobilen, og Honeycomb ser veldig bra ut, mye nærmere en skikkelig desktop en nåværende iOS. Fortsatt ingen offisielle kilder på RAM? Flere på Twitter sier 256 MB RAM som er det samme som i dag, i så fall er det helt latterlig. Lille iPhone har hatt dobbelt så mye i lang tid, og PC-er har hatt det i årevis. Endret 2. mars 2011 av oj88 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ser ikke i det hele tatt åssen Ipad har noe imot konkurentene i det hele tatt som bruker android, hvor du har skjermer du kan få til å se ut akurat som DU vil på og mye mer snæks på. hvem vil ha en stoor skjerm hvor du bare kan se på menyen hver gang du slår på dden??? det er jo driiiiit kjederlig(åja du kan jo velge ET bilde som skjerm som du kan se på i et par sekk før den låser seg igjen da) . kjønner det bare ikke ass. samma gjelder egentlig Iphone. drit kjederlig Det er ikke så vanskelig å forstå. Det er ikke alle som har dette ustyrlige behovet med å "få skjermen til se ut akkurat sånn som man vil". Med en gang man ikke har det behovet, så er det ikke så viktig. Personlig verdsetter jeg f.eks en overlegen applikasjonsbutikk over det å kunne ha artige ikoner på skjermen, eller å kunne bli oppdatert på værmeldingen for hele uken hver gang jeg ser på telefonen. Det er rett og slett ikke viktig for meg. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Fortsatt ingen offisielle kilder på RAM? Flere på Twitter sier 256 MB RAM som er det samme som i dag, i så fall er det helt latterlig. Lille iPhone har hatt dobbelt så mye i lang tid, og PC-er har hatt det i årevis. Kan umulig se for meg at de kun setter 256 mb RAM i den. Det er så enkelt og billig å sette inn mer, og mangel på nok RAM har vært et problem for en del brukere av iPad 1. Som du sier, selv iPhone har 1 GB RAM. Jeg blir ekstremt overrasket dersom iPad 2 ikke har 1 GB også. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ser ikke i det hele tatt åssen Ipad har noe imot konkurentene i det hele tatt som bruker android, hvor du har skjermer du kan få til å se ut akurat som DU vil på og mye mer snæks på. hvem vil ha en stoor skjerm hvor du bare kan se på menyen hver gang du slår på dden??? det er jo driiiiit kjederlig(åja du kan jo velge ET bilde som skjerm som du kan se på i et par sekk før den låser seg igjen da) . kjønner det bare ikke ass. samma gjelder egentlig Iphone. drit kjederlig Det er ikke så vanskelig å forstå. Det er ikke alle som har dette ustyrlige behovet med å "få skjermen til se ut akkurat sånn som man vil". Med en gang man ikke har det behovet, så er det ikke så viktig. Personlig verdsetter jeg f.eks en overlegen applikasjonsbutikk over det å kunne ha artige ikoner på skjermen, eller å kunne bli oppdatert på værmeldingen for hele uken hver gang jeg ser på telefonen. Det er rett og slett ikke viktig for meg. Å kunne konfigurere hjemmeskjermen er mer enn bare "artige ikoner" og kunne se været. AtW 2 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hm. Chipen har fått 9x bedre ytelse og flash er fremdeles for tungt? Oppløsningen er også ekstremt skuffende, syns de heller burde fikset det istedenfor tykkelsen. Jeg må si jeg aldri har hørt noen klage på tykkelsen. Vekten ja, men tykkelsen nei. Er vekten den samme? Hvorfor fikk de til hvit ramme på Ipad og ikke Iphone? Er også skuffet over homescreenen. Kjedelige ikoner med minimal widget-funksjon. Resten av endringene er steg i riktig retning syns jeg. HDMI, pris, batteri, kamera, smart case, etc. Mine ti cent Hei Android. Kom tilbake når du kan nevne et tablet som er i nærheten av prisen til ipad (4000kr) for det du får hardware messig. Android kommer ikke til å få en sjanse engang. Hvis du kjenner hvordan ios devicene er bygget vet du godt hvorfor ikke du ser en annen oppløsning på denne ipaden. Vekten er ikke den samme, som du leser i artikkelen hvis du gidder, den veier nå 150g mindre enn en xoom, og det merker du over tid. Tror apple kommer til å ta tablet markedet i 2011 også. Android tableter er rett og slett for dyrt og programvaren er der ikke enda. Altså honeycomb har mange bugs, og ikke engang med tegra cpu og 1gb ram, så går ikke pinch to zoom glatt. Syntes android oset på tablet er generelt awesome, og er enig at ios for tablets skulle sett mer slik ut, men akkurat som det er nå så gir ipaden deg så ufattelig mer for pengene Et steg i riktig retning, men fortsatt en del ankepunkter som gjør at jeg ikke strømmer til butikken. Den brede rammen rundt bør kunne gå an å gjøre noe med. Den bør ikke være mer enn 5 mm bred. Ellers er 600 gram fortsatt for mye hvis man skal holde den lenge og lese som en bok. Bør ned på 300-400g. 300-400g? kødder du, hvor svak er folk, jeg mener en xoom på 750g kan du holde med en hånd. 600g? lett. 300-400g? herre Kan man installere en nettleser med flash støtte? Haha! Nei. Du får nettleser med flash på ipad jo. Sier litt om hva du vet. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Tenker litt på å kjøpe en iPad 2 til studiene mine. Noen som har iPad og har brukt den i forelesninger og universitets ting? Til pensumlesing er den genial, enkle notater grei, men til resten ville jeg nok gått for Air, så det kommer nesten mest ann på studiet ditt. I mitt studie er det lite notering, men mye pensum på minske eller PDF, altså er iPad rimelig på sin plass Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Kan man installere en nettleser med flash støtte? Haha! Nei. hehe faen ass.. Er det noen apps som kan gjøre slik at man kan streame f.eks fotballkamper, livestreams og se f.eks Amobil sin videosnutter som de av og til legger ut i tester av mobiler? Det finnes mange video apper som man kan streame, tv2 har, nrk har, og en million andre, mer og mer bruker html og h264, flash er dødt. Joda, det er mye overalt på nettet, men hvis du ser hvor fort h264 vokser så tar det over til slutt. Syntes det forresten er genailt og høre android folk klage på flash Så kommer flagskipet deres Moto Xoom Og det har ikke engang flash. Heh. Endret 2. mars 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg må innrømme at jeg er litt skuffet. Skuffelsen kommer i hovedsak på grunn av den lave oppløsningen på skjermen. Forskjellen mellom en iPhone 4 og iPad er enorm. Jeg trodde ikke at skjermen ville bli oppgradert, men iPaden oppleves som kornete og trist i forhold til iPhone 4 som jeg bruker daglig. Jeg hadde mest sannsynlig kommet til å kjøpe en iPad 2 dersom skjermen ble oppgradert, men dette blir muligens en deal breaker for meg. Dette kommer riktignok til å være et problem uansett hvilket nettbrett jeg kjøper, da alle sammen har omtrent den samme lave oppløsningen. Kombinert med et lite revolusjonerende design, mangel på minnekortleser, og den vanlige mangelen på åpenhet*, så vet jeg ikke hva jeg kommer til å kjøpe. Det er nå nesten utelukkende Appstore som holder iPaden i konkuransen om pengene mine. Heldigvis for Apple er dette et veldig sterkt kort å sitte med. Så jeg skal ikke se bort ifra at jeg slukøret ender opp med en iPad som jeg hadde håpet ville være bedre enn den ble. *som ikke plager meg på en telefon, men som jeg gjerne vil ha i et nettbrett Du må nesten forstod hvorfor ipad oppløsningen ikke ble forandret, hvis du vet hvordan app basen til apple fungerer, er en grunn vi så en firedobling av oppløsning fra iphone til iphone 4. Ser heller ikke helt skuffelsen med oppløsningen, trenger ikke samme dpi som iphone, da du holder den lenger unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg