nomore Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei, Dette er et spørsmål eg ikke er helt enig med meg selv i, og ønsker derfor å lufte situasjonen for andre for innspill. Sommeren 2008 kjøpte eg meg en iPod Touch 1 gen 8GB. Hovedformålet mitt med den var som fjernkontroll til Squeezebox serveren min. Over årene, 2.5 år, har eg brukt den i varierende grad og i noen perioder uten bruk i det hele tatt. I 2010 skulle eg teste fjernsletting og resatte da naturligvis iPod'en totalt. På det tidspunktet koblet eg den ikke til iTunes for å få lagt inn programmene da eg ikke hadde behov for de der og da. Mot slutten av 2010 og frem til nå har eg prøvd å få liv i den igjen da eg fikk økt bruksområde(fjernkontroll til Sony BluRay-spiller og videoavspiller for Slingbox). Men ikke tjangs om eg får hverken installert nye programmer, programmer eg allerede har kjøpt(og brukt) eller oppdatert. iTunes klager på for gammel versjon når eg prøver å laste ned et program, mens eg samtidig får beskjed om at versjonen eg har(2.2.1) er den nyeste for min spiller. Så nå er eg litt irritert. Kontaktet Apple Support og fikk beskjed om at det eneste eg kunne gjøre var å oppdatere til siste versjon for å kunne laste ned programmene. Men når eg fikk beskjed om at eg allerede hadde siste versjon så var det ikke noe mer de kunne gjøre. Eg kunne heller ikke få oppdatert til en nyere versjon. På den ene siden så mener eg nå at enheten nærmest har blitt "verdiløs" uten at enheten verken er skadet eller at eg har ødelagt noe. Eg legger til grunn at produktet skal vare vesentlig lenger enn 2 år, og har dermed 5 års reklamasjonsfrist. Siden eg nå ikke lenger kan bruke en vesentlig funksjon ved produktet, og som var hovedformålet, mener eg at eg nå har en mangel som selger skal rette opp i. Om ikke selger kan reparere produktet så kan eg kreve å heve kjøpet. På den andre siden så kan eg ikke forvente å laste ned nye programmer på en gammel enhet i all evighet. Den er nå ca 2.5 år gammel, og mye har skjedd siden den tid. Hadde eg aktivt fulgt med på utviklingen så hadde eg sannsynligvis også fått med meg oppdatert til den nyeste mulige versjonen for den enheten(versjon 3), og det hadde sannsynligvis også løst de fleste problemene mine. Hva mener dere folkens? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hvis du googler så finner du sikkert eldre versioner av oppdateringer liggende ute på diverse sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå