Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Urimelig husvert vil kutte tv/bredbånd

leo123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror egentlig jeg hadde satset på å være vanskelig tilbake. Internett spesielt er noe man trenger i 2011. Du finner antakelig noe som ikke fungerer, som varmekabler eller noe annet du kan klage på. Dersom huseier har sagt at kabel-tv og internett er inkludert, er det bindende, selv om det ikke står i kontrakten.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal leietaker være mer fleksibel? Når strømmen er inkludert i leien, så er det utleier som har tatt risikoen når det gjelder eventuelle merutgifter.

Ja, og siden kabel-tv og bredbånd ikke er inkludert i leien, så er jo saken grei.

Nei, ikke om utleier sa kabel-TV og internett var inkludert.

Så klart blir det vanskelig å bevise, men dere er i alle fall to mot én.

Hva med å sette opp eget internettabbonement og tilbakeholde en sum på månedsleia tilsvarende kostnaden av internett/kabelTV? :p

Lenke til kommentar

Internett spesielt er noe man trenger i 2011.

Desto større grunn til å ordne seg med eget abonnement, og ikke satse på at husvert forsyner en med nett-tilgang, det er håpløst å være avhengig av en ruter som er innelåst hos naboen og gjerne kræsjer når naboen (husverten) er bortreist.

Litt mer juridisk: Å la leieboere eller andre naboer bruke ens trådløsnett vil ofte bryte med betingelser i avtalen man har med nettilbyderen, som ikke tillater videresalg eller videreformidling utenfor husstanden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man vil ALDRI vinne på og starte en "krig" med utleier!

Han henvendte seg til dere i ett desperat forsøk på at dere skulle hjelpe til med strømregningen. Dette skulle han så absolutt ikke gjort, og han burde forstått at dette med stor sannsynlighet kom til å by på problemer.

Dere sa naturlighvis "nei" noe som er helt forståelig og da følte han seg snytt og kanskje også litt "dum". Dere vil ALDRI "vinne" en slik krig og det vil bare bli utrivleig for dere å bo sammen.

Dere sier jo at dere alikevel skal flytte, og disse planene hadde jeg fremskyndt og kommet meg bort i en fei før dette utskalerte seg videre.

Det han KUNNE gjort.. hvis han hadde vert litt smart, er å fortelle dere på en høffelig måte at han måtte si opp kabeltv'en deres en periode for å dekke inn strømregningen. Da kunne dere evt. blitt enige om at dere kunne betalt for kabeltv en viss tid.

Blir jo i praksis det samme, men denne saken hadde kunnet vert løst hvis han hadde oppført seg annerledes.

Det virker som om han er på desperat pengejakt, men å henvende seg til leieboere som har kontrakt på at strøm er inkl. i leie blir for dumt.

Detta kunne han som sagt fikset opp i ved å bruke hue litt...

Lenke til kommentar

Har hatt en samtale med han og vi ble midlertidig enig om å betale strømmen i og med at dette er en umulig situasjon. Men har klaget saken inn til forbrukerrådet og venter egentlig bare på svar derfra. Huseier er rik banksjef og en skulle trodd han kjente reglene godt...

Samtalen vi hadde med han var ikke noe produktiv, der han bl.a. begynte å si at jeg ikke fikk lov til å snakke og truet med å gå fra samtalen og kutte all internett og tv.

Det er kabel inn i veggen, og vi fikk ikke lov til å montere parabol.

Så nå er det bare å vente på forbrukerrådet, og forhåpentligvis går han på en skikkelig smell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...