Phanzi Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Tjohei Sitter med følgende valg for helgen: C-750 eller G3. (Bestiller på mandag) Har lest de tester jeg har kommet over om de to og anser det slik: Olympus innehar de mest ekstreme egenskapene som kraftig zoom og god makro. Kameraet er også mer kompakt. Negativt med c-750 er vel mangel på AF hjelpelampe det verste. Canon har flere (og bedre) knapper/betjeningshjul som gjør manuelle instillinger raskere og lettere (i stedet for å måtte navigere seg gjennom menyer på LCD). Kameraet er også raskere på de fleste punkter. Utstyrspakke og programvare virker også bra. Negativt veier nok de vitale målene tyngst.. Alt i alt har vel begge kameraene gode egenskaper og funksjoner, og sist men ikke minst tar gode bilder såvidt som jeg kan forstå. (som vel burde være det viktigste..) Innspill som kan gjøre valget mitt lettere tar jeg imot med takk. Mvh Peter Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hadde et powershot g3 som jeg klarte å ødelegge med et hendelig uhell! Det er et meget bra kamera som jeg kan anbefale til "proffer" Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Som jeg ser det, er den vigtigste forskel - bortset fra zoom - evnen til at tage billeder i mørke/ved svag belysning. I sådanne situationer er en AF-lampe vigtig. Desuden har C750 - så vidt jeg har kunnet læse mig til - stadig mere støj ved højere ISO-værdier end G3, men hvis du kun fotografere i god belysning, betyder det jo ikke noget. Og 10 x zoom gør jo et kamera meget sjovere at brugere. Jeg har selv en G3 og er meget tilfreds. Og er en kraftig zoomlinse et tema, kan du købe en zoom med 7-8 forstørrelse hos www.ckcpower.com. Den forstørrelse skal ganges med de 4 x zoom som G3 har i forvejen. Og så har du zoom det få selv C750 til at blegne men selvfølgelig også til en anden pris.... Håber dette hjælper dig lidt på vej. Lenke til kommentar
Phanzi Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 takk for svarene! En telekonverter (kombinert med G3) vil kanskje være løsningen dersom interessen for fotografering med mye zoom blir stor.. Vil det være stor forskjell på de to kameraene mht. fotografering av objekter i bevegelse? (f.eks sport, dyreliv ol.) Det virker som at G3 har noe raskere AF. Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg ved ikke hvilken kamera - G3 eller C750 - der er hurtigst. Men ingen af dem har en autofokus, der er hurtig nok til actionfotografering - altså fotos af objekter, der bevæger sig hurtigt (dyreliv, sport). Du måske vil i nogle tilfælde kunne præfokusere, men i de fleste tilfælde vil du nok misse højdepunkterne. De eneste kameraer, jeg kender til, der har en tilstrækkelig hurtig autofokus er digital spejlrefleks (SLR). Den billigste er Canons EOS10D til omkring 15-17.000 kr. Men det er kun for selve kamerahuset. Linser m.m er tilbehør. Og så ender du hurtigt på omkring de 31.000 kr, hvis du skal have et godt udvalg af linser og en ekstern blizt. Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Og så glemte jeg at skrive en ting: Du kan jo også koble ekstra telelinser på C750. Hvor stor en forstørrelse, de har ved jeg ikke. Men det er da også en mulighed. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg kan hjelpe deg litt i retning Olympus, iallfall. Har akkurat kjøpt et C-750, etter å ha hatt et C-700 i et år. Jeg var dritfornøyd med det gamle, men jammen kunne det forbedres enda mer. Dette er bare et helt utrolig bra kamera. Se mer på min side www.manskow.nu/kameratest. Hilsen Trond Lenke til kommentar
Børge Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg har selv en G3 og er meget tilfreds. Og er en kraftig zoomlinse et tema, kan du købe en zoom med 7-8 forstørrelse hos www.ckcpower.com. Den forstørrelse skal ganges med de 4 x zoom som G3 har i forvejen. Og så har du zoom det få selv C750 til at blegne men selvfølgelig også til en anden pris.... Håber dette hjælper dig lidt på vej. Hei Jens, har også en G3 og lurer på å kjøpe tele og vidvinkel i tillegg. Kan du anbefale noen nettplasser og merker som er bra!? Børge Lenke til kommentar
SW-547 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg kan hjelpe deg litt i retning Olympus, iallfall. Har akkurat kjøpt et C-750, etter å ha hatt et C-700 i et år. Jeg var dritfornøyd med det gamle, men jammen kunne det forbedres enda mer. Dette er bare et helt utrolig bra kamera. Se mer på min side www.manskow.nu/kameratest. Hilsen Trond Helt enig. Har selv C-750 og er godt fornøyd med det. Har også testet G3 en stund, men valget ble til slutt C-750. Viktigste årsak var selvf. zoom´en og at det faktisk er ganske mye mindre en G3. Det ser kanskje ikke slik ut på papiret, men prøv selv. Jeg ikke hatt stort behov for AF lampe som så mange er opptatt av, G3´n jeg lånte klarte heller ikke fokusering med tele selv med AF lampe. Fine bilder Trond. Tom C-750 galleri Lenke til kommentar
Børge Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Tjohei Sitter med følgende valg for helgen: C-750 eller G3. (Bestiller på mandag)... Hei! Har lagt inn noen bilder fra de første bildene jeg tok med mitt canon G3. Vurder bildene selv! http://galleriet.akamera.no/albup48 Vil anbefale G3 på det sterkeste, men har ikke direkte erfaring med C-750 dessverre. Valgets kval! Kan i hvert fall nevne noen fordeler og ulemper: Vekt: 500 gr (men ingen ting i forhold til speilrefleksen...) Treg autofokus, men har lært litt småtriks så nå går det veldig bra! (Dessuten har jeg opplevd kamerer som ikke virker treg, men der maaange bilder ikke er fokusert ordentlig!) Magnesiumskassen bungler lett (irriterende!) Fordeler: God bildekvalitet, klare bilder med lite støy 4 x zoom (bra nok for mitt bruk, ønsker meg heller vidvinkel...) Meget bra batteritid! Mange manuelle justeringsmuligheter Ekstern blitzsko (Skal kjøpe blitz ganske så snart) Fjernkontroll (denne bruker jeg faktisk mye) (Dette er ting som jeg kommer på i full fart!) Lykke til med ditt kameravalg og den spennende digitale verden! Mvh Børge Lenke til kommentar
terjed Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Et kamera som i følge dpreview er like raskt til å fokusere er V1 !!!! Har sjekket autofokusen på D10, og den er knall-rask. Så hvis det stemmer som dpreview sier, så er det helt "rått". Men du har kanskje allerede kjøpt kamera, så dette innspillet er litt bortkastet Lenke til kommentar
Phanzi Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Takker for alle svar! Har bestilt Olympus c-750 nå og venter i spenning på postmann pat. 8) Må innrømme at det har vært et vanskelig valg, men jeg håper og tror at kameraet vil være en grei innfallsport til digital fotografering. Ellers vil jeg gi ros til Akamera for bra nettsted. Mvh Peter Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hei Jens, har også en G3 og lurer på å kjøpe tele og vidvinkel i tillegg. Kan du anbefale noen nettplasser og merker som er bra!? Hej Børge Leder selv som en gal, men prøve at kigge på www.haun.dk. Vælg Canon G1, G2, G3 FAQ og scroll lidt ned. Der har han en meget fin og grundig gennemgang de muligheder, der er for at finde objektiver til G3. Lenke til kommentar
digitalprince Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hvis det kan betrygge deg så bestilte jeg også et 750 i dag tidlig etter en lang vurderingsprosess mellom dette og G3. Slengte med en 256 brikke fra Olympus i samme slengen fordi de var tom for 128 på Itbutikken. Med frakt kommer det på nesten 6400,- så nå håper jeg virkelig jeg har valgt riktig. Er livredd for den omtalte støyen på høye ISO verdier, men gleder meg skikkelig til 3cm supermakro og 10x zoom. Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Kom med respons å hva dere syns når dere mottar de, vurderer sterkt det samme kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå