Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Sikringa går når jeg skrur på PSU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det en del som opplever at PSU tar sikringa en gang i blant, uten at det er noe galt. Det er fordi sikringsautomatene er for raske.

Men høres ut som dette er en defekt PSU. Da er det bare å bytte, ikke noe som repareres.

Det er lite trolig at det har påvirket resten av PCen.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke testet.

Det startet med at jeg satte inn en Raptor 160GB og plugget på strømmen igjen osv, da gikk strømmen.

Tok derfor ut strømmen til Raptoren og prøvde igjen med samme resultat.

Går ny PSU på garanti?

Lenke til kommentar

Ja, jeg får gjøre det. Er det lang leveringstid?

Ser at de har den inne for øvrig.

Frykter at det samme vil skje når jeg får den tilbake også. Har prøvd den på en kurs hvor det står en 4kW fryser, koblet denne selvfølgelig av før jeg testa.

Lenke til kommentar

hvor kjøpte du den? du har to valg, sende den til butikken du kjøpte den hos, eller sende den direkte til produsenten.

jeg sendte min inn til nettbutikk (komplett) og det tok jo litt tid før de testet den, når det da kom en mail om at den var defekt kom en ny en 3 dager senere hjem til meg. det med hvor lang tid det tar før du får en ny en fra butikk kommer ann på hvor du bor i landet..

Å sende direkte til produsent har jeg ingen erfaring med..

Lenke til kommentar

Send til butikken du handlet. Men gjør det klart at du benytter deg av reklamasjon. Da kan de ikke sende enheten i retur om produsenten ikke er enig i Garantisak.

Det du kan gjøre er å ringe til nettbutikken å forklare problemet og spørre hva du skal gjøre. Da kan du eventuelt avtale at de sender deg en ny psu med en gang, som du f.eks betaler nå og får igjen penger når reklamasjonen går gjennom. Hvis du trenger ny PSU raskt. Er du heldig kan det være butikken sender deg ny gratis uten å vurdere den gamle først. Har skjedd med meg.

Lenke til kommentar

de ber deg nok om å sende den inn. komplett er litt strenge på dette med defekte varer. microplex/netshop er veldig snille på dette, jeg mottok en delvis defekt viftestyring fra de og fikk ny og beholdt den gamle. hos kompeltt har jeg alltid måtte sendt inn defekte varer for at de skal teste de, når de finner ut av at den delen er defekt, sender de en ny del til kunde og den defekte delen inn på reparasjon.

Men du må dekke frakten for strømforsyningen inn til komplett. Om de sier den er defekt, kan du sende mail til de og si at du vil ha tilbakebetalt beløpet du ga for å sende strømforsyningen ned til de, og legge ved kopi av kviteringen. jeg fikk tilbake pengene på konto :)

Lykke til med saken din ;)

Lenke til kommentar

Raptoren fungerer nå...

Den var ganske kald igår, kanskje derfor?

EDIT: kobla først den gamle harddisken, funka helt fint. Mens PSU var på (baksiden) så kobla jeg i Raptoren og da eksploderte sparepæra på rommet.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...