Windows8 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Sikringra på den ene kursen går når jeg skrur på selve PSUen (1-0 knappen). Prøvde den på en annen kurs, uten hell. Det er en Chieftec Super Series 750W PSU. Må jeg ha meg ny PSU? Kan jeg risikere å måtte vrake hele PCen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Nå er det en del som opplever at PSU tar sikringa en gang i blant, uten at det er noe galt. Det er fordi sikringsautomatene er for raske. Men høres ut som dette er en defekt PSU. Da er det bare å bytte, ikke noe som repareres. Det er lite trolig at det har påvirket resten av PCen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Prøv med ny PSU først. Er du heldig har noe røket i PSU uten at det har tatt livet av noe annet. Går sikringen selv om PSU ikke er tilkoblet PC ? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Det har jeg ikke testet. Det startet med at jeg satte inn en Raptor 160GB og plugget på strømmen igjen osv, da gikk strømmen. Tok derfor ut strømmen til Raptoren og prøvde igjen med samme resultat. Går ny PSU på garanti? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hvis det er innenfor garantitid så ja. Og hvis ikke kan du bruke reklamasjonsretten. Eneste andre er at du selv kan ha koblet feil, men det er noe som godt skal gjøres på en harddisk. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Har nok ikke koblet disken feil. Ser det er 2 års garantitid, PSUen ble kjøpt febraur ifjor... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 da kjører du på og leverer den inn fikk selv en psu som tok sikringen i huset, og det ble fikset på garranti, men det var riktignokk 3 uker etter kjøpsdato jeg sendte inn da.. Men send den inn du Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Ja, jeg får gjøre det. Er det lang leveringstid? Ser at de har den inne for øvrig. Frykter at det samme vil skje når jeg får den tilbake også. Har prøvd den på en kurs hvor det står en 4kW fryser, koblet denne selvfølgelig av før jeg testa. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 hvor kjøpte du den? du har to valg, sende den til butikken du kjøpte den hos, eller sende den direkte til produsenten. jeg sendte min inn til nettbutikk (komplett) og det tok jo litt tid før de testet den, når det da kom en mail om at den var defekt kom en ny en 3 dager senere hjem til meg. det med hvor lang tid det tar før du får en ny en fra butikk kommer ann på hvor du bor i landet.. Å sende direkte til produsent har jeg ingen erfaring med.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Send til butikken du handlet. Men gjør det klart at du benytter deg av reklamasjon. Da kan de ikke sende enheten i retur om produsenten ikke er enig i Garantisak. Det du kan gjøre er å ringe til nettbutikken å forklare problemet og spørre hva du skal gjøre. Da kan du eventuelt avtale at de sender deg en ny psu med en gang, som du f.eks betaler nå og får igjen penger når reklamasjonen går gjennom. Hvis du trenger ny PSU raskt. Er du heldig kan det være butikken sender deg ny gratis uten å vurdere den gamle først. Har skjedd med meg. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Bor 1 time fra Oslo og handlet den på Komplett. Jeg sendte inn en mail å ba om en ny PSU, så får vi se. Takk så langt. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 de ber deg nok om å sende den inn. komplett er litt strenge på dette med defekte varer. microplex/netshop er veldig snille på dette, jeg mottok en delvis defekt viftestyring fra de og fikk ny og beholdt den gamle. hos kompeltt har jeg alltid måtte sendt inn defekte varer for at de skal teste de, når de finner ut av at den delen er defekt, sender de en ny del til kunde og den defekte delen inn på reparasjon. Men du må dekke frakten for strømforsyningen inn til komplett. Om de sier den er defekt, kan du sende mail til de og si at du vil ha tilbakebetalt beløpet du ga for å sende strømforsyningen ned til de, og legge ved kopi av kviteringen. jeg fikk tilbake pengene på konto Lykke til med saken din Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Jeg plugga ut både SATA og strømkabelen (Raptor disken), da starta PSUen... :S Hvorfor? Endret 3. mars 2011 av RePaC Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 kankje det er en defekt harddisk? prøv harddisken i en anen maskin. Hadde samme problem, nesten, bare at kortsluttningsperren i psu gikk, atås den ga ikke fra seg strøm.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Da kan det ikke være kortslutning i PSU. Er det da sikringsautomaten? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Raptoren fungerer nå... Den var ganske kald igår, kanskje derfor? EDIT: kobla først den gamle harddisken, funka helt fint. Mens PSU var på (baksiden) så kobla jeg i Raptoren og da eksploderte sparepæra på rommet. Endret 3. mars 2011 av RePaC Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jah.. tror du har funnet synderen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå