samsung2010 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jobber for en sportsbutikk. Har der kontrakt på 50% fast stilling med oppsigelsestid på tre måneder. Praksisen er at man sender inn månedsplaner over når man har mulighet til å jobbe, og butikksjef setter opp bemmaningsplan deretter. Dette har fungert bra og har til nå arbeidet tilsvarende det som står i min kontrakt. Men denne måneden satte jeg meg opp på 146 timer, men fikk bare 21,5 timer jobb. Dette er jo bare 15% og langt under det jeg har kontrakt på. Butikksjef viser til redusert omsetning som årsak men har han engentlig lov til å gjøre dette? Kan jeg forlange utbetalt lønn for 50% arbeidstid, kommer jo i en økonomisk vanskelig situasjon når jeg ikke får de antall arbeidstimer jeg har krav på. Dette er et kontraktsbrudd fra arbeidsgiver. Hva bør jeg gjøre i en sånn situasjon? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Kan ikke tro at han har lov til dette. Tipper han må permittere deg for og ha lov til det. Og da skal man ha beskjed 14dager før han kan kutte arbeidtidene. Organiser deg. Da kan du få hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå