clubzoda Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 kom til å tenke på noe som kunne være aktuelt ang støydemping. SPIKES..... slike man setter under høyttalerne. grunn: de forhindrer at vibrasjoner fra høyttaler (eller i dette tilfeller, pc'en) forplanter seg til underlaget. noen som har prøvd/bruker det nå, å som har erfaring med det? skal innom det lokale hifi-asylet å få meg noen spikes å prøve det ut, veit jo at det funker fint på høyttaler, så hvorfor ikke :smile: Lenke til kommentar
croWman Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 muligt d hjelper, men resonans fra gulvet er ikke det som støyer i en pc(det er det i en høyttaler...) det som støyer mest i en pc er VIFTER og vibrasjoner i sideplater... men lykke til. (nb de har billige spikes på jallatema, øhh biltema heter det vist) spikes er jo bare metallpigger så billig burde være ca likt som dyrt... fint om du poster resulatet av testen... Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Det største problemet er måten og materialet kabinettene er laget av. Store metallflater som vibrerer og gir en fin forplantning av støy. Skaff deg tynne lyd isolernende matter som du limer/klstrer på alt i kabinettet. Det er spesielt viktig på store overflater som lett skaper resonans. Neste skritter er å bytte ut alt som lager lyd, spesielt viftene. Det er lurt å først lyd dempe kabinettet for det er langt billigere en å kjøpe nye vifter. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 tanken bak spikes, er at når alt av vefte, hd, å ellers det som snurra/vibrere/laga lyd, står på hos meg, så forplanter vibrasjonene seg til skrivebordet som pc'en står under....kjenne faktisk vibrasjoner i gulvet skal btw lage egne spikes, har metalldreiebenk _________________ modder søker pent kabinett å hacke med :razz: [ Denne Melding var redigert av: clubzoda på 2002-02-03 14:48 ] Lenke til kommentar
Kane Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg har satt hele pc'en oppå i alt 3 sitteunderlag av skumgummi. Funker kjempebra, ca ingen vibrasjoner som forplanter seg i gulvet. Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 16:42, Kane skrev:Jeg har satt hele pc'en oppå i alt 3 sitteunderlag av skumgummi. Funker kjempebra, ca ingen vibrasjoner som forplanter seg i gulvet.Anbefales på det sterkeste! hehe, tror jeg nok, men spikes ser litt bedre ut Lenke til kommentar
thorwb Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg har et aopen HQ08, og vibrasjoner fra hardiskene pleidde å forplante seg godt i gulvet. Jeg la en 10mm skumgummimatte under benene til kabinettet (rett under der hvor diskene sitter, og dette hjalp faktisk utrolig bra i forhold til hva jeg trodde det skulle gjøre! Spikes vil jeg derfor anta at fungerer som bare det :smile: *skaffe noen selv, skumgummien ser ikke helt bra ut* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå