Gå til innhold

Hjelp av gamingrig til min venn

Anbefalte innlegg

Hei har en venn av meg som har bestilt følgende deler:

asus sabertooth p67 1155 socket

samsung spinpoint f3 1tb

haf 922 rød

i5-2500k

dvd rom for 200spenn på komplett :p

corsair hx 750w

xfx radeon 6970

corsair a50 cpu kjøler

alt i alt samme pc som meg bare rødt kabinett og er usikker hvordan ram jeg skal sette opp for ham, har hørt at corsair vengance 8gb cl8 tar veldig stor plass fordi den er så høy, tror dere den vil passe med disse delene? Er disse delene bra? Er de et godt valg? :D

takker for svar!!

Endret av yrian90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei har en venn av meg som har bestilt følgende deler:

asus sabertooth p67 1155 socket

samsung spinpoint f3 1tb

haf 922 rød

i5-2500k

dvd rom for 200spenn på komplett :p

corsair hx 750w

xfx radeon 6970

corsair a50 cpu kjøler

alt i alt samme pc som meg bare rødt kabinett og er usikker hvordan ram jeg skal sette opp for ham, har hørt at corsair vengance 8gb cl8 tar veldig stor plass fordi den er så høy, tror dere den vil passe med disse delene? Er disse delene bra? Er de et godt valg? :D

takker for svar!!

Hadde heller gått for ett hovedkort med am3 socket og amd setups på resten. Mer for pengene. Hvor stor rammen er er vel det minste problemet på jord? :p

Lenke til kommentar

Sitter selv på en a70 kjøler, med samme bredde på kjøleribbene som a50(?)

Ser ut som det kan bli litt trangt, men er bare tatt på øyemål gjennom kabinettvinduet. På mitt hovedkort går kjøleren akkutrat over det nærmeste minnesporet. Hvis det også er tilfelle hos deg (er vel bare å sjekke ut siden du har delene?), vil jeg anta at det kan bli et problem...

Lenke til kommentar

Nei, har bestilt mine deler fra amentio, og da vet man jo når jeg får de delene..... De ville passet med stock i5-2500k kjøler? Og hvis jeg skal oppgradere til en større kjøler der det ikk er plass, er det noe mulighet for å demontere de kjøleribbene?? RAMen er 5,3cm med kjøleribbene :(

Endret av yrian90
Lenke til kommentar

Bare gå for noen andre brikker da vel? Så slipper du å styre mer med det. Dessuten er høye kjøleribber på ram noe tull så lenge du ikke skal klokke dem til yttergrensene.

Disse er fine og du slipper ytterligere stress hvis du/eller kompisen din i fremtiden satser på en annen kjøler.

Noen god grunn til å gå for 8Gb ram forresten?

Lenke til kommentar

Fordi det er sandy bridge oppsett og der anbefaler de 1.5V de du viste meg er 1.65 (?) tror jeg. Blir ikke noe problem inntil videre når det bare er snakk om 2 plasser, disse går uans ikke under kjøleren. :)

Endret av yrian90
Lenke til kommentar

Det er jo strengt tatt bare på kjøre dem på 1333Mhz og 1.5V. Men man får jo ikke fullt ut hva man betaler for i så tilfelle. Dessuten er det vel ingen endelig konklusjon med at 1.65 dreper din SandyBridge CPU? Så lenge man sørger for at VCCIO-spenningen er innen 0.5V fra DRAM BUS Voltage så ser det ut til at det skal gå fint. (Ifølge forum her og der.)

Lenke til kommentar

Okei, tusen takk for godt svar! Skal vurdere situasjonen som den er nå :) Men vennen min sier at sabertooth kommer til å ta en del støv opp i det plastikkdekslet. Isåfall står det mellom p8p67 eller sabertooth, hva syntes dere?

Lenke til kommentar

går ann å ta av kjøleribbene på ramen. er ikke egentlig no vits å ha kjøling på ram med mindre du skal OC no helt sykt.

jeg planlegger å kjøpe meg denne noctura vifta så må ta av kjølinga eller flytte vifta til andre sia. men den er abnormt kolosalt gedigen da :p

quote fra dustin: Corsair Vengence DDR3 er designet for deg som vil klokke datamaskinen din. bla bla bla.. De er laget for å gå i 1,5V for å være kompatible med de nyeste Intel-prosessorene.

håper det hjelper litt;)

lurer foresten på samme 2 hovedkortene selv:P

Endret av DStraX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...