itzy Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei Jeg har en helt ny HP pavillion notebook som jeg prøver å installere ubuntu på. Er fra før windows 7 på den, 64 bits. Har prøvd å installere både ubuntu 10,4 og 10,10 brent i forskjellige hastigheter,samt prøvd å laste det inn direkte, men skjermen blir svart etter at logoen har vist seg første gangen. Noen som vet hva som kan hjelpe? Må tilstå at jeg er temmelig grønn på dette området Må fortelle at jeg har brukt cd`ene på to andre laptoper (acer og HP) uten problemer. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det er mest sannsynlig et problem med skjermkort-driveren. Sjekk disse så finner du nok svar http://www.google.no/search?hl=no&q=black+screen+when+installing+ubuntu+10.10&meta=&aq=f&oq= Lenke til kommentar
o0 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det samme skjer med meg. Jeg har et nvidia skjermkort, så jeg legger til boot-parameteren "nomodeset" fra menyen som kommer opp når man trykker på F6 (tror det er F6), og så virker det. Lenke til kommentar
itzy Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Hei igjen og takk for svar Desverre løste ikke den linken problemet, så hvis det er noen med flere/andre forslag eller løsninger der ute så hadde jeg blitt veldig takknemlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå