AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei. Min sosial intelligens er ca. under gjennomsnittet. Lager derfor en tråd her hvor jeg kan spørre om det jeg har lurt på ganske lenge. Jeg har en jente som jeg er veldig glad i, og jeg vet hun er veldig glad i meg. Vi er ikke offisielt sammen, ikke enda hvertfall, men det er urelevant her. Hun sender meg stadig meldinger på msn og sms hvor hun sier hvor glad i meg hun er. Hun sier til og med hun elsker meg. Bruk av hjerter er ikke uvanlig. "Er kjempegla i deg, elsker deg gutten min<333" er ikke uvanlige meldinger jeg får. Ikke misforstå meg, jeg er veldig glad for disse meldingene, jeg vet bare ikke hva hun forventer å få tilbake. Men her er cluet. Ettersom jeg ikke har kommet på den geniale ideén å poste anonymt her før nå, har jeg svart henne tilbake. Jeg har svart for eksempel; "Er kjempegla i deg også, elsker og savner deg" - ikke nødvendigvis akkurat denne meldingen, men de samme ordene går om igjen og om igjen - også bruk av det berømelige hjertet er også blitt brukt fra min side. Så lurer jeg på et par ting. Er det OK for en gutt å bruke hjertesymbolet? Jeg har alltid følt det er lite maskulint på en måte, vet det hørres tåpelig ut, men som sagt, sosial intelligens under gjennomsnittet! Og er det OK for gutter å si kjempegla i deg osv? Og til slutt; hvor nøye er bruken av frasen "Elsker deg" i Norge? Denne jenta er jeg veldig glad, men om jeg elsker henne eller ikke vet jeg jo ikke enda.. Og da tenker jeg litt på andre siden; elsker hun meg virkelig eller er det like normalt å bruke disse ordene som det er å bruke "kjempeglad i deg"? Om det skulle være nødvendig å nevne det er jeg 21 år og denne jenta er 19. Vi har kjent hverandre relativt lenge, men vi bor i forskjellige byer så vi har hatt sporadisk kontakt med 1-2 møter i året de siste 10 årene. Snakker mye på msn/video, og meldinger. Sist vi traff hverandre var sist måned, og neste gang blir i slutten av mars, allerede planlagt. Vi forteller hverandre ofte hvor mye vi gleder oss til å se hverandre igjen Dette ble lengre enn jeg trudde, men det viktigste er om dere kan svare meg på de orginale spørsmålene Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Over melding kan mye sies... Det er også ett foreløpig avstandsvennskap dette her. Føler du det gir noe problemer? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Bruk hjerter! Det er bare søtt, bare ikk overdriv, DET er aldri lekkert uansett hvilken kjønn du har. Dessverre virker det som om ''jeg elsker deg'' er noe som erstatter ''jeg er glad i deg'' for mange av dagens unge. Det blir slengt til høyere og venstere, og vanner ut hele konseptet. Trist, men sant. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Dessverre virker det som om ''jeg elsker deg'' er noe som erstatter ''jeg er glad i deg'' for mange av dagens unge. Det blir slengt til høyere og venstere, og vanner ut hele konseptet. Trist, men sant. Ja, det er ingen god utvikling. Selv har jeg faktisk aldri noensinne sagt til en jente at jeg elsker henne, og jeg er langt oppi 20-åra... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Hvilket problemer skulle det bli? Som sagt så er jeg glad i hun og liker når hun sender slike meldinger Prøv å hold dette emnet på topic, altså om hvorvidt det er OK for gutter å si de er glad i noen på samme måte som jentene gjør, og å bruke hjertetegn. Og forsåvidt også om bruken av "jeg elsker deg". Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Prøv å hold dette emnet på topic, altså om hvorvidt det er OK for gutter å si de er glad i noen på samme måte som jentene gjør, og å bruke hjertetegn. Og forsåvidt også om bruken av "jeg elsker deg". Det er opp til deg å si om du synes det er OK eller ikke. Om du føler det er riktig å si, så si det. Om du ikke føler det blir riktig for deg, så sier du det ikke. Det spiller ingen rolle hva andre skulle mene om hva du skriver til en jente du er glad i. Om du faktisk elsker henne, så skriver du det da til henne, om det er det du vil. Det er også litt vanskelig for meg å se hvem det ikke skulle være OK for? for oss forumbrukere? Hva tror du vil skje om du faktisk skriver noe som er utenom "normen"? Hvis vi skal gå litt dypere, så kan alle egentlig gjøre akkurat hva de ønsker og har lyst til, så lenge det ikke går utover andre. Lenke til kommentar
Jigglypuff Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Bruk av et hjerte er bare søtt, selv om du er gutt. Om hun virkelig elsker deg aner jeg ikke selv om hun sier det. Som andre her sier så har jeg inntrykk av at mange sier det og at det betyr det samme som at de er veldig glad i en person. Jeg er for øvrig 22 og har kun sakt jeg elsker deg til 2 mennesker i løpet av livet så det er ikke alle som slenger de ordene runt seg. Jeg mener at de kun skal bli brukt når man virkelig elsker en person. Men det er meg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg er helt enig i det både kammizez og Lacus sier. Og forstår det er vanskelig for dere å vite om hun virkelig elsker meg, og omvendt. Men det som er kanskje mest vanskelig for min del, er at disse ordene (og følelsene forsåvidt) nettopp er så dyrbare, at du helst skal være sikker på at du elsker noen før du sier det til dem. Da er det snakk om definisjon og kriterier til stedet for å virkelig elske noen. Jeg har aldri elsket noen før, så jeg vet ikke hvordan det egentlig føles. Men jeg blir veldig glad når jeg tenker på denne jenta, ser og hører henne, og hun betyr noe for meg. Noen av følelsene mot henne er kanskje også "ubeskrivelige", men er dette nok for å elske noen tro? Jeg egentlig ville ikke sagt det. Om denne jenta har satt sine kriterier for å elske noen, vet jeg ikke. Men håper på en måte at hun bruker ordene på lik linje med "kjempeglad i deg", ettersom jeg ikke føler meg klar til å elske/bli elsket av noen helt enda. Alikevel sier jeg dette til henne av og til. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 "Jeg elsker deg" mener jeg er fritt oversatt fra det amerikanske ordet "I love you" Amerikanerne har kun ett uttrykk for å fortelle noen at de er glad i dem, i love you brukes i alle kontekster. Min mening er at den mest brukte "i love you" her i norge er "jeg er glad i deg", ikke "jeg elsker deg". Det at jeg elsker deg er uttrykket som brukes kan vel komme fra at vi her til lands ser mye på amerikanske filmer/serier, hvor de slenger ut "i love you" i alle slags situasjoner Greia er at når det er snakk om kjærlighet mellom 2 mennesker, i romantiske filmer, legger de til et navn; "I love you, Emily" framfor å bare casually slenge ut et i love you Det er synd at du føler deg presset til å si at du elsker henne, fordi hun slenger det uttrykket ut i hytt og gevær, men jeg har en mistanke at om du blir en pedant og sier at du er glad i henne tilbake kan situasjonen bli enda mer klein Og hjertesymbol ? seriøst ? Vil vel tro at det å være mann og å tørre å vise følelser er en bra ting ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå