Mumrik Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Da jeg kom inn til min pc i dag morges var skjermen blå med beskejed om at det var oppdaget en feil og at windows var lukket ned for å unngå skader på maskinen. Da jeg forsøkte å starte maskinen på ny kom det opp en sort skjerm med teksten: No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility. Press F5 to run onboard diagnostics. Trykk på F1 gir bare samme tekst på ny, F2 kommer jeg inn på en blå todelt side med systeminfo og F5 gir en blå side som heter: Pre-boot System Assessment Build 3022 Så går "alarmen" og masinen har kjørt en test og funneten feil som bskrives slik: --Start DST Short Test-- test Results: Fail Error Code: 1000-0141 Msg: No hard drive detected. Hva gjør jeg nå? Er det kanskje harddisken som er kresjet eller noe slikt? Er det noe å gjøre eller må jeg bare ta maskinen under armen og levere den til reparasjon et eller annet sted? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Vises disken(e) i BIOS / POST? Sjekk at kabler ikke sitter løst / har falt ut. Hvis du finner disken men oppsartsfilene mangler kan du kjøre system recovery eller recovery console (avhengig av hvilken versjon av Windows som kjøres) for å sjekke / erstatte systemfiler. Endret 2. mars 2011 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå