Gå til innhold

Strømforsyninga ødelagt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis vifta oppå CPUen bare snurrer så vidt i det du trykker på skå på knappen, så er det nok et lite brudd i en eller annen ledning/løs kontakt inne i strømforsyninga.

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å skifte strømforsyning (ikke dyrt i det hele tatt. Ca 300-900 kr for en helt grei strømforsyning). Dermed er alle dine prob. løst og du kan sitte bak PCen så lenge du vil igjen ;)

Hilsen Isdas

Lenke til kommentar

regner med at du ikke har prøvd en annen PSU

Har tidligere vært borti lignende.

CPU vifta starter rotasjon i 1-2 sec. før alt stopper.

Hva skjer viss du slår av og påigjen PSU for så å vente i 10-20 sec med å starte PC`en, tenker da på om cpu viften holder noen sec ekstra før den slår seg av?

Hvilke merke/produsent har PSU`en

Lenke til kommentar

Du har bytta HK? Dette er jo typisk symptom for kortslutning når man har glemt en spacer som sitter på en annen plass. PSU kobler da ned veldig kjapt for ikke å ødelegges.

Ta ut HK og sjekk at antall spacere og skruer stemmer overens.

Lenke til kommentar

for et års tid siden skiftet jeg HK og CPU (XP1700) for en kompis,

Orginalt i pc sto en 230W (fikk bange anelser allerede da men...) PSU ca 2år gammel

Opplevde det samme,

konklusjonen jeg kom fram til var at den var for svak! 230w (overnevnte + 2HDD + 2rom)

Pc`en starter til kondensatorene i PSU er "tomme" før PSU kobler ut.

satt i 400w og det funket

Lenke til kommentar

Kanskje sannsynlig at noe e gåen i strømforsyninga, kan hende den gir ut en voltstyrke. Men ikke resten... Ringe en kamerat som har bekjente i microplex. Hente ny strømforsyning i morra...høres ut som en plan! Hente noe alvorlig mye større! Overklokking vente...

Lenke til kommentar

Den lysdioden er for standby spenningen, og sier ingenting om at resten av PSU virker. En PSU består av flere supplyer, noen komponenter er felles, men det kan godt hende at en del ikke virker. 300W kan være nok totalt, men likevel for lite for 12V.

Hvis den PSU'en du har er lagd for Pentium-3, så har det god kapasitet på 5V, men ikke så mye på 12V. Nyere CPUer trenger mye effekt på 12V. Derfor egner enkelte eldre PSUer seg dårlig for nye PCer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...