konsept1 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 hei! jeg har lyst til og lage et enkelt java spill, men har aldri gjort det før så hvis noen kunne gi meg noen linker til tutorials sider (helst på norsk) eller noe sånt takker for alle svar Lenke til kommentar
smetho Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Du må nok lære det grunnleggende i Java før du begynner på å lage spill. Se på http://java.sun.com for MASSE info. Lenke til kommentar
hogamaster Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 hei, jeg posta en ganske lang tutorial i c++ forumet en tid tilbake. "På tide å forstå mekanismen i et spill" eller no var trådnavnet. Men all kode er på java så du kan jo godt ta en titt på det. Lenke til kommentar
Goonah Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 hei! jeg har lyst til og lage et enkelt java spill, men har aldri gjort det før så hvis noen kunne gi meg noen linker til tutorials sider (helst på norsk) eller noe sånt takker for alle svar For å lage javaspill trenger du 1) en god ide 2) grei kontroll på grafikk og animasjon i java Punkt 1 fikser du sikkert selv, når det gjelder punkt 2 kan du f.eks. ta en titt på denne tutorialen. Det er en introduksjon til grafikk og animasjon i java for studenter som tar javaprogrammering på NTNU, og er derfor beregnet på folk som har lite tidligere erfaring med java (en del grunnleggende programmeringsteknikker bør du likevel kunne). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå