Gå til innhold

Haar og barbering


Archangel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trur eg leste at det ikkje veks fortare viss du barberar deg ( Hår er ein celle med hår i enden og håret veks i same fart uavhengig av kor långt håret er! )

 

Dette kan umulig stemme. Jeg har lest et sted(husker heller ikke hvor :D ) at grunnen til jenter ofte har lenger hår en gutter, er at ved en viss lengde slakker guttenes celler ned på produksjonen av hår.

Lenke til kommentar
Trur eg leste at det ikkje veks fortare viss du barberar deg ( Hår er ein celle med hår i enden og håret veks i same fart uavhengig av kor långt håret er! )

 

Dette kan umulig stemme. Jeg har lest et sted(husker heller ikke hvor :D ) at grunnen til jenter ofte har lenger hår en gutter, er at ved en viss lengde slakker guttenes celler ned på produksjonen av hår.

 

hm.. det kan være sant.. hvis man tar legger som et eksempel.. håret på leggene barberes ofte hos jenter.. jo oftere man barberer, jo mørkere, stivere og mere hår får man. guttelegger barberes sjeldent, men det er jo ikke no evig langt ragg fordet? det blir liksom en viss lengde, og så vokser det ikke mer.. men det er mulig det er anderledes på hodet.

 

jeg er ganske sikkert though, at hår som klippes ofte gror fortere, tror ikke det blir tykkere og mørkere oppå hodet, men det vokser fortere.

mitt som aldri klippes vokser liksom 1-2 cm i året eller no.. :roll:

hm.. vet ikke helt om jeg fikk frem no poeng her.. men.. ehm. jeg er veldig veldig sulten! :-?

Lenke til kommentar
ohhhh .. smerte!

:x

 

så sant så sant.. men jeg har hørt man må lide for skjønnheten.. så jah..

 

det positive er jo at det funker 50 ganger så bra som barbering..

 

barbering=

*minst annenhver dag hvis man skal ha glatte legger.

*mere hår etterhvert.

*mørkere hår etterhvert.

*fare for å kutte av seg halve leggens hud. :roll:

*dyrt å shave leggene hver dag da blader og skum koster flesk2k!

*stress å shave leggene annenhver dag da det faktisk tar litt tid..

 

voksing=

*pain2k de første gangene på hver legg (første stripene liksom)

*holder meget bra i minst 2 uker (!), kommer ann på hvor fisefin man er..

*billig siden man kun gjør det to ganger i månden, og en boks går til to ganger.

*litt grisete, det er tross alt varm voks, den renner og klisser og gjør seg vanskelig.

*litt vanskelig å komme til med overalt pga av løs konsistens som trekkes mot bakken..

 

litt offtopic.. men det har med hår og slikt å gjøre da.. meget spennende for gutter dette innlegget her.. mm.. oj så interessant jeg var.. :roll::shrug:

Lenke til kommentar

korreksjon til innlegget mitt:

 

( Trur eg leste at det ikkje veks fortare viss du barberar deg ( Hår er ein celle med hår i enden og håret veks i same fart uavhengig av kor långt håret er! ) ) :

 

det veks til ein viss lengde, denne lengden er lengre hos jenter ( husker ikkje kvifor ) ( leste dette i illustrert vitenskap trur eg! )

Lenke til kommentar
korreksjon til innlegget mitt:

 

( Trur eg leste at det ikkje veks fortare viss du barberar deg ( Hår er ein celle med hår i enden og håret veks i same fart uavhengig av kor långt håret er! ) ) :

 

det veks til ein viss lengde, denne lengden er lengre hos jenter ( husker ikkje kvifor ) ( leste dette i illustrert vitenskap trur eg! )

Stemmer dette, har også lest dette. Det som er grunnen til at folk tror de får mere hår,stivere/hardere hår o.l. er at når du kutter håret langs huden vil den få en rett kant istedenfor en svakt tynnere tupp. Dette gjør at håret føles "hardere" ut. Håret gror fra en hårsekk som sitter under huden, denne tar ingen innvirkning fra barbering o.l. over huden.

Håret på ulike steder på kroppen vil vokse til en gitt lengde (som varierer fra person til person), mens det på hodet vil vokse tilnærmet evig (oki, kanskje ikke evig, men...)

Så det så :) [en av de mest spennende tema`ene jeg har lest her på forumet... NOT!] :wink:

Lenke til kommentar

 

*billig siden man kun gjør det to ganger i månden, og en boks går til to ganger.

*litt grisete, det er tross alt varm voks, den renner og klisser og gjør seg vanskelig.

*litt vanskelig å komme til med overalt pga av løs konsistens som trekkes mot bakken..

 

Alle disse tingene trenger ikke jeg. Jeg gjør diverse ting som ikke er så veldig gjennomtenkt hele tiden festet en slik teip som de har nede på jobben og satte den på nederste del av leggen (opp ifra foten og opp til kneet) og dro til. _ALT_ håret forsvant. Den var litt vondt (ok.. Hvem prøver jeg og lure? Det var satans vondt.) Men en slik teip koster vell 100kr elns og du har nok for resten av livet..

 

Har en slik skjeggtrimmer med slik thinning funksjon som jeg har brukt for og lage det nesten usynlig. (Tatt det gradvis bort bort til stripen)

Lenke til kommentar
Håret på ulike steder på kroppen vil vokse til en gitt lengde

 

Mulig jeg er helt på jordet nå, men hvordan vet håret når det er "langt nok"? Dersom man barberer bort hår så vokser det ut igjen. Hår er vel dødt protein så jeg skjønner ikke at hårsekken merker at noe av hårstrået er kuttet vekk :shrug:

Lenke til kommentar
voksing=

*pain2k de første gangene på hver legg (første stripene liksom)

*holder meget bra i minst 2 uker (!), kommer ann på hvor fisefin man er..

*billig siden man kun gjør det to ganger i månden, og en boks går til to ganger.

*litt grisete, det er tross alt varm voks, den renner og klisser og gjør seg vanskelig.

*litt vanskelig å komme til med overalt pga av løs konsistens som trekkes mot bakken..:

 

Da skal jeg begynne å vokse hodet, så slipper å barbere meg hver dag :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...