VD Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei Jeg har en haug med debian servere gående og jeg burde ta backup av disse nå. Noen som har noen tips til hva jeg burde bruke? Aller helst ville jeg hatt noe som lagret absolutt alt i en tar ball eller lignende som jeg bare kan pakke ut på en ny server og etter restart så vips =) Takker for svar og tips. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Hm, dd -> .iso? Eventuelt om du bare skal ta vare på filene og ikke hele partisjoner kan du jo .tar.gz/bz2-komprimere de og flytte de (manuelt) over en annen plass. Beste er nok rsync (høres det ut som etter behovet ditt, hvertfall), som herremannen under foreslår. Endret 2. mars 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
VD Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Takker for svar. Hva med alle settinger og applikasjoner... feks hostname ipinstillinger brukerrettigheter osv osv fikser rsync dette også? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 rsync tar med alle filer, så ja, om du får mappestrukturen riktig tilbake og. Lenke til kommentar
VD Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Hva med mysql databaser ol. som er i produksjon? Jeg trenger at det også blir tatt med. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 MySQL organiseres i filer, gjør de ikke? Rsync (hint: sync) tar en fullstendig kopi, gjerne rekursivt, av hele katalogen, som da inkluderer MySQL-filene. Vil du ha en klon av en partisjon ville jeg brukt dd. (Produksjon betyr i bruk og ikke bare under oppbygging, sant?) Lenke til kommentar
Varj Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 kjør en mysql kommando som live dumper basen til konsistent fil, så bruker du f.eks rsync etterpå. sjelden noe god ide å ta filbackup av en base som er oppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå