work90 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Hei, jeg er gutt på 20 og har vært sammen med kjæresten min i 3 år. Vi har gjort det slutt før og blitt sammen igjen, da vi var single kysset hun en gutt som hun fortsatt har vennlig kontakt med. Men dette har gjort meg annerledes, hun sier jeg har blitt kontrollfreak. I de siste ukene har det nedover med forholdet. Jeg elsker henne utrolig høyt og vil ikke miste henne. Jeg må bare slutte å stresse, jeg vet selv at jeg tenker hele tiden. Alt fra hvem hun snakker med på tlf osv. Vi kom frem til at jeg tenker på ting hele tiden og må faktisk slutte eller blir dette slutt. Jeg tenker nesten konstant.. Jeg vil ikke at dettte skal bli slutt. Er det noen som kan redde et forhold? Vær så snill og kom med noen seriøse svar. Setter pris å det:) Da har vi fått snakket ut.. det ble nesten slutt, helt til vi bestemte oss for å ta den berømte pausen. Vet mange syntes dette er en feig måte å gjøre det slutt på eller er teit. Men dette kn vel være løsningen? Vi har et veldig seriøst forhold med mange planer fremover i livet. Så inegn vil gjøre det slutt.. Hun sier hun har mistet følelser og kanskje trenger tid.. Alle der ute, hjelp meg. Skal jeg kontakte hun? (men det virker masete). Skal jeg ikke ta kontakt? (vil ikke skyve henne vekk fra meg). Føler meg drit... Endret 3. mars 2011 av forirretgutt Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hun ber deg om å ikke stresse, ellers slår hun opp. Der er svaret. Forholdet varer, i hvertfall, for en stund, lenger hvis du IKKE stresser. Lenke til kommentar
work90 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Takk yamas! Sliter litt med å ikke stresse sånn, men føler meg bedre med svar fra dere.. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Vi svarer det du egentlig vet er riktig, innerst inne, hvis du tenker på det. Så ikke stress. Lenke til kommentar
work90 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Sant så sant, men er ofte greit å høre fra dere også! Men hvordan skal jeg slutte å tenke på ting som har skjedd? Lenke til kommentar
Hasselnøtta Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det vil ikke være lett, men dra fram alt det positive ved forholdet og jobb med det . Dersom du aldri jobber for å stole på henne, vil du aldri stole på henne. Hun var jo faktisk singel der og da! Lykke til! Lenke til kommentar
work90 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Hun var det. har det ikke så bra.. virker veldig stille med oss:S Kanskje hun bare trenger tid, eller så er dette slutten:( Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvis du oppfører deg som en stressa liten pusegutt så er det klart at hun ikke synes det er særlig attraktivt. Hør på hva de sier, slutt og stress, og hvis det skulle gå til helvete så er det flere tog det ryker av! Lenke til kommentar
notalive Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ja, selv om det kanskje blir slutt mellom dere to, så er det ikke så ille. Gi det en uke eller to så er det langt bedre. Første dagene er verst. Håper likevel det ordner seg mellom dere. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er flere fisk i hagen, men det er også mye ugress i havet også. Det å ta ''Pause'' betyr: Jeg vil vekk fra deg, for en stund, for å tenke, om jeg skal gjøre det slutt, eller utsette. Lenke til kommentar
work90 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 sitter med en klump i magen.. shitt. Hater slutten på ting. Takker for svar!!! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Pause for henne blir vel at du gir henne i pose og sekk. Tipper hun vil utforske det ukjente, samtidig som hun vet at du blir værende der om hun trenger deg. Sliter med det samme selv. At hun vil ha pause nå, i tillegg til at det har vært slutt en gang tidligere høres desverre ut som et forhold som etterhvert blir å ryke. Endret 4. mars 2011 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Hvis du oppfører deg som en stressa liten pusegutt så er det klart at hun ikke synes det er særlig attraktivt. Hør på hva de sier, slutt og stress, og hvis det skulle gå til helvete så er det flere tog det ryker av! Om man oppfører seg som en stresset pusegutt som hele tiden tar kontakt vil hun til slutt få følelsen av at hun har deg rundt lillefingeren. Merket det selv med eksen når jeg hele tiden tok kontakt med henne at hun ble mer kjepphøy. De gangene jeg var opptatt med andre ting, eller av andre grunner ikke tok kontakt med henne over lengre tid ble hun hysterisk. Endret 4. mars 2011 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hysterisk til din fordel eller for hennes? Ref. min post. Så står det ikke alternativt at dere fortsetter, men bare det beste til sist, ved å utsette. Nærmere kommer du ikke i din situajon TS: Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Når en jenta tar pause så betyr det at dem egentelig vil gjøre det slutt, men ønsker ikke å gjøre det så drastisk..Det blir mye dramatikk, diskusjoner og tårer med et brudd, men en pause er en lettere utvei.Det beste for deg var egentelig bare å gjøre det slutt slik at man hvertfall får kalt spade for en spade. For det er i utgangsounget det samme. Vis jeg ville gitt deg noen råd så kan du først begynne med å IKKE kontakte eller mase på henne. Det er klart du blir blind av kjærlighet, og du ser det ikke selv, men for andre rundt deg OG for "dama" di, så virker du bare patetisk og desperat. Ja jeg forstår du sier..ja men jeg elsker henne og vi har historie og jeg kan ikke gå en dag uten å snakke med henne og bla bla bla. Men du må åpne øya mann. Hun er keen på å gå fra deg, og de kommende ukene er helt avgjørende om hun gjør det eller ikke. Og vis du ringer henne, maser på henne, sender henne teksmeldinger osv osv, så kan jeg garanterede deg at ddu er så godt som ferdig! Bare ikke gi så mye lyd fra deg, lat som du ikke bryr deg..opptatt med andre ting..hold avstand..vær litt kald. Få henne til å lure på hva du driver med..hvordan det går med deg...ja rett og slett savne deg. Håper har fått noen råd nå. Endret 5. mars 2011 av janern21 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Det funker i mange tilfeller. Den gangen det var pause mellom meg og fruen tok det ikke lenge tiden før hun ringte og lurte på hva jeg drev med. At du maser og tar kontakt gir henne følelsen av å ha overtaket på situasjonen. Hun lever livet, men vet at du kommer krypende tilbake når hun vil det. For mange år siden når jeg dro i militæret ville min daværende kjæreste ha pause i forholdet. Dette var nok for å utnytte sjangsen til å styre med andre gutter mens jeg var bortreist og ikke kunne se noe til det. Jeg brukte selvfølgelig alle dagpengene mine på mobilregninger og telefonkiosker for å mase på henne i håp om å få henne tilbake. Dette drev jeg på med i lang tid, men hun bare avviste meg, for jeg ble jo å ta kontakt igjen, uansett. Så etter noen måneder med dette styret fikk vi en flokk med elever fra videregående skole på besøk i leiren. Der traff jeg ei jente som jeg forelsket meg i. På sekundet klarte jeg å glemme "pausen" jeg hadde med dama, og jeg fortalte henne at jeg hadde truffet ei annen jente. Da var plutselig pausen over for hennes del, og hun ville ha meg tilbake, ASAP! Da kunne jeg med glede si at det ikke ble aktuelt. Dagen før ville jeg blitt overlykkelig over at hun ville ha meg tilbake og sagt ja. Så vonde ting kan også føre til noe godt 2 Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvis du oppfører deg som en stressa liten pusegutt så er det klart at hun ikke synes det er særlig attraktivt. Hør på hva de sier, slutt og stress, og hvis det skulle gå til helvete så er det flere tog det ryker av! Om man oppfører seg som en stresset pusegutt som hele tiden tar kontakt vil hun til slutt få følelsen av at hun har deg rundt lillefingeren. Merket det selv med eksen når jeg hele tiden tok kontakt med henne at hun ble mer kjepphøy. De gangene jeg var opptatt med andre ting, eller av andre grunner ikke tok kontakt med henne over lengre tid ble hun hysterisk. Nettopp. Det er en hårfin balansegang, dersom du aldri tar kontakt selv heller så blir det hun som hele tiden har "kontroll" og som bestemmer når dere skal finne på noe. Etter hvert så kan det hende at hun ikke tar kontakt lenger, og du lurer på hva som skjer(blir reaktiv). Det skjer en ubalanse, og rollene skiftes om. For min del er det nærmest alltid dama som tar kontakt, og sender meldinger først. Tror jeg kan telle på èn hånd hvor mange ganger jeg har tatt initiativ, rett og slett fordi jeg blir dritt lei av å spørre "Hva skjer a?" hele tida. Meldingsfyll er bare waste, og ikke minst et jævla mas. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 En annen ting du kan gjøre er å ikke ta telefonen dersom hun ringer deg. Vent heller til 2-3 forsøket før du tar den. Få henne til å lure på hva du driver med, ellers vil hun aldri få følelsen av å savne deg. Det er ikke sikkert hun blir å gjøre det, men hvis du ikke gir det sjangsen ville hun ikke gjort det uansett. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hun ber deg om å ikke stresse, ellers slår hun opp. Der er svaret. Forholdet varer, i hvertfall, for en stund, lenger hvis du IKKE stresser. Hørt sånt sprøyt. Det det politisk korrekte at man skal "tro" dette, ifølge kvinner. Det er kvinneargumentet. "I NEED MY SPACE" bla bla bla. Det som i realiteten kommer til å skje er at hun kommer til å gå på byen, på fest, etc, ALENE. Da kommer hun til å KNULLE andre menn. Så enkelt er det. Hør på erfarne fjellfolk, blir det storm er det best å snu. "Jeg vil ha pause" = jeg vil knulle andre menn, deretter skal jeg se om en av de blir min nye kjæreste, dersom de ikke er noe kule, kan det hende at jeg til nød kan ta deg tilbake, men ikke tro at det er noe - for egentlig ser jeg etter noe bedre. Beklager hvis dette fremstår som støtende, men det er så nærme sannheten som man kommer. Disse andre "PK-fjortisene" som svarer her, de svarer bare sprøyt de har sett på Dawsons Creek, og har blitt lært opp av TV-serier og filmer til å tro at er det korrekte å gjøre. Beklageligvis fungerer det ikke slik i virkeligheten som på film!! Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Og dersom det er slutten, så tenk at det også er begynnelsen til noe helt nytt! Det vil kanskje ta noe tid, men riktig innstilling er alfa og omega. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå