Gå til innhold

Tips til kjøp av spillpc ca 12000,-

Anbefalte innlegg

Hei HW.no

Har hørt at dere har veldig god greie på hvilke komponenter som passer sammen og bør brukes for et bra resultat, og valgte derfor å henvende meg her.

Jeg skal kjøpe meg en ny stasjonær spillPC. Vil helst ha en ferdig bygget da jeg ikke føler meg trygg nok til å begynne å sette sammen selv, og liker garantiklistemerkene på kabinettet.

Har vært inne og sett på pakkene komplett.no tilbyr, men før jeg tar en avgjørelse vil jeg bare høre om det er noe dere ville endra på disse pakkene eller om jeg bør gå en helt annen vei for å få enda bedre ytelse.

Det spillet jeg spiller mest er World of Warcraft, men også spill som NFS og diverse FPS spill. Derfor vil jeg ha en PC som kan drive disse med høye innstillinger, og litt til.

Budsjettet mitt ligger på rundt 13000,- har skjerm, tastatur og mus fra før. Men vet det følger med i den ene komplettpakken dersom jeg velger den, og har sikkert plass til enda en skjerm på bordet dersom jeg ikke sparer noe penger på å velge det bort.

Finnes to ferdige pakker på komplett allerede, en AMD og en Intel i den prisklassen. Er dette brukbare kjøp? Burde jeg endre pakkene for å få mer for pengene? Håper dere kan hjelpe meg litt så jeg ikke kjøper katta i sekken :)

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10430&portlet_10306=10430

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10278&portlet_10306=10278

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å sjekke ut Netshop også. Komplett er overhodet ikke billigst i det norske markedet.

Og personlig syns jeg du burde prøve å skru sammen pc'n selv. Ikke spesielt vanskelig, omtrent umulig å gjøre feil når man tenker etter, for komponentene passer kun på ett sted.

Installere Windows er rimelig enkelt det også.

Men har forståelse for skepsis rundt bygging av egen pc. Vil bare si at det ikke er spesielt vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...