Daniel1990 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei, Før jeg skulle formatere laptoppen, overførte jeg de fleste filene over på seagate ekstern harddisk. I ettertid når jeg skal gå inn på disse filene går det greit med å se på de fleste filene og mappene som jeg har overført. Alle utenom mappen som med bilder og filmer. Hver gang jeg prøver å åpne et bildet i den mappen får "No preview available". Prøver jeg å kopiere filen til et annet sted, som feks til desktop eller annen mappe, får jeg: "Cannot Copy: Acecc is denied. Make sure the disk is not full or write protected and that the file is not currently in use". Min harddisken er IKKE full, ikke har den noen skrivebeskyttelse (gikk inn på egenskapene på mappen og filene), og ikke er bildet åpent. Har noen noen gang hatt samme problem? Vill eha satt pris på litt hjelp her når kjære familibilder er blandt disse bildene. På forhånd takk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Prøv å bruk Teracopy tiol å kopiere filene. Hvis dette ikke fungerer: prøv å bruk en Linux live-CD til å få tilgang til filene dine. Forresten: Er du flink å bruker "trygg fjerning av maskinvare" hver gang du drar ut ekstern disk? Lenke til kommentar
Daniel1990 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Teracopy fungerte ikke. Alle bildene ga en error varsling. Hmmmm. Usikker hvordan Linux live-Cd kan brukes. Men skal prøve å google litt Har alltid vært flink med å bruke "trygg fjerning av maskinvare" Hørte at ved å skifte navn på mappa fungerere også, med det er en prosedyre i seg selv. Vet du hvordan det fungerer? takk igjen! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Prøv å ta eierskap på filene. Dersom det fremdeles ikke fungerer, prøv å kjør en disksjekk på disken. Lenke til kommentar
Daniel1990 Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Fungerte dårlig! Andre forslag? Kan man feks gå til Datakjeden og få hjelp av dem? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Kan man feks gå til Datakjeden og få hjelp av dem?For eksempel. Ja det er generelt lurt til å gå til et autorisert dataverksted. De færreste innehar nok kompetanse til å fikse slike ting selv.Da løper du også mindre risiko for å gjøre ting verre enn de allerede er. Lenke til kommentar
Daniel1990 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Flott takk! Noen forslag hvem jeg kan gå til. Har datakjeden noe i det hele tatt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Det kan hjelpe å plukke ut selve disken. Noen ganger er det USB adapteren som lager tull. Dataredning: http://www.ahlbergdata.com/no http://www.infolink.no/infolink.aspx?tekstid=24 http://www.ibas.no/ Lenke til kommentar
Daniel1990 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå