Gå til innhold

Gjenopprette bilder og andre type filer på ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Hei,

Før jeg skulle formatere laptoppen, overførte jeg de fleste filene over på seagate ekstern harddisk. I ettertid når jeg skal gå inn på disse filene går det greit med å se på de fleste filene og mappene som jeg har overført. Alle utenom mappen som med bilder og filmer. Hver gang jeg prøver å åpne et bildet i den mappen får "No preview available". Prøver jeg å kopiere filen til et annet sted, som feks til desktop eller annen mappe, får jeg: "Cannot Copy: Acecc is denied. Make sure the disk is not full or write protected and that the file is not currently in use". Min harddisken er IKKE full, ikke har den noen skrivebeskyttelse (gikk inn på egenskapene på mappen og filene), og ikke er bildet åpent.

Har noen noen gang hatt samme problem? Vill eha satt pris på litt hjelp her når kjære familibilder er blandt disse bildene. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teracopy fungerte ikke. Alle bildene ga en error varsling.

Hmmmm. Usikker hvordan Linux live-Cd kan brukes. Men skal prøve å google litt

Har alltid vært flink med å bruke "trygg fjerning av maskinvare" :)

Hørte at ved å skifte navn på mappa fungerere også, med det er en prosedyre i seg selv. Vet du hvordan det fungerer?

takk igjen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan man feks gå til Datakjeden og få hjelp av dem?
For eksempel. Ja det er generelt lurt til å gå til et autorisert dataverksted. De færreste innehar nok kompetanse til å fikse slike ting selv.

Da løper du også mindre risiko for å gjøre ting verre enn de allerede er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...