Kaytona Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei! Jeg skal kjøpe ny tv, P50V20, og vil kjøpe meg en lydplanke/soundbar for å få litt bedre lyd. Har Get kabel-tv og kommer selvfølgelig til å gå får HD boksen deres. Det jeg lurer på er hvordan kobler jeg til lydplanken?? På HD boksen er det 1 HDMI uttak og denne må jo kobles fra boks til tv. Hvordan kobler jeg da lyden..? Skal jo også overføres via HDMI. Kobler jeg lyden via tv? Altså HDMI kontakt fra Get boksen til tv og så HDMI fra tv til lydplanken? Er dette bra..? Burde ikke lyden kommet direkte fra Get boksen? Takker og bukker for alle svar, håper dere forstår problemstillingen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Soundbaren har sannsynligvis en eller flere hdmi inputs og en eller flere HDMI output porter, sånn at dekoderen kobles til en av HDMI-in portene på soundbaren, og TVen kobles til HDMI-out på soundbaren, på samme måte som med en tradisjonell hjemmekinoreceiver. edit: det er i allefall slik det er på pioneer HTP-SB300 Endret 2. mars 2011 av MrLee Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 HDMI eller optisk ifra TV til lydplanken burde fungere helt greit det, alternativet er å kjøpe en HDMI-splitter. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Get sin HD boks har sikkert flere lydutganger. som RCA-kontakter for stereolyd, digitallyd med koaksial SPDIF-utgang. HDMI til TV , analog eller digital koaxial til lyplanken. Ikke vanskelig. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Takker og bukker for alle svar! Jeg går da inn og shopper på komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå