Gå til innhold

Kun deltidsjobb etter fullført førstegangstjeneste

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nå snart ferdig med førstegangstjeneste (15. mars), og skal i den anledning tilbake til jobben hvor jeg er permittert fra. Problemet er bare at jeg kun har deltidsstilling og vil derfor ikke få jobbe så mye som jeg ønsker. Jeg har også vært på utkikk etter andre jobbmuligheter frem til høsten, uten at jeg har funnet noe. Til høsten skal jeg flytte til Trondheim og begynne på sivilingeniørstudier, så det er snakk om en periode på 5-6 måneder. Det jeg lurer på er om det er mulig å få noe støtte fra NAV i denne perioden, ved siden av deltidsjobben min. Jeg spør fordi jeg har hørt fra andre at når man går fra førstegangstjeneste og ut i enten ingen jobb eller i mitt tilfelle, til en deltidsstilling, så kan NAV gi deg støtte for de dagene du ikke jobber. Jeg lurer på om dette stemmer og eventuelt hvor mye det er snakk om, så jeg vet om det er verdt å ta seg bryet ved å søke.

Takker for alle gode svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spør fordi jeg har hørt fra andre at når man går fra førstegangstjeneste og ut i enten ingen jobb eller i mitt tilfelle, til en deltidsstilling, så kan NAV gi deg støtte for de dagene du ikke jobber.

Du har rett på dagpenger ved dimmisjon på samme måte som de som mister jobben på annen måte. Hvilket beregningsgrunnlag som benyttes, og hvordan det blir når du ikke blir 100% arbeidsledig, men går til en deltidsjobb, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...