Dommedagsprofet Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg har bestilt en PC fra britiske Inta Audio. Jeg betalte britisk moms ved bestilling til Inta Audio. Når den kommer hit til Norge, må jeg plutselig betale norsk moms i tillegg basert på nettobeløpet. Det blir alt i alt for mye penger betalt. Så jeg spør Posten om det. De sier jeg må snakke med Tollvesenet. Tollvesenet sier jeg må snakke med Inta Audio. Inta Audio sier jeg må snakke med Posten/Tollvesenet. Inta Audio mener jeg har krav på momsrefusjon fra Tollvesenet/Posten. Tollvesenet mener jeg har krav på momsrefusjon fra Inta Audio. Hva er riktig? Hvilket beløp har jeg krav på fra hvem? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Inta skulle fjerne britisk mva før de solgte til deg. Jeg har fått utenlandske nettbutikker til å opprette norsk-kunde-profiler tidligere, slik at denne fjernes automatisk for norske kunder. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Her er en uttalelse jeg har fra danske myndigheter om saken. Med forbehold om at det ikke har vært regelendringer og at det samme gjelder for England: From: <[email protected]>Date: 2009/9/30 Subject: Moms. Henvendelsesnr: RQH000003329512 To: Hvis en dansk virksomhed sælger noget til en kunde i Norge, og varen sendes ud af Danmark, kan den danske virksomhed sælge varen uden moms. Med venlig hilsen Tine Vestergaard Hansen Lenke til kommentar
Trondms Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Tror det blir vanskelig og tidkrevende å få igjen momsen. Velger du å prøve, så er det Tollvesesnet som skal kontaktes. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor ikke butikker automatisk trekker fra moms ved forsendelse til Norge. Har brent meg en gang selv på dette Endret 6. mars 2011 av Trondms Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Velger du å prøve, så er det Tollvesesnet som skal kontaktes. Det er fortsatt den britiske butikken som må kontaktes. De har antaglig håndtert salget som et EU-salg hvor moms/VAT betales av salgsfirma, uten å tenke på at Norge er EØS-land og ikke går etter EU-reglene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå