Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Aspire 5930G starter ikke opp

Anbefalte innlegg

Hei har en noen år gammel maskin jeg ikke har brukt siden den ble ødelagt for et par år siden, men prøver å få orden på den selv for å se hva jeg får til.

Dette er som sagt en Acer Aspire 5930g som ble dårlig i kontakten inn fra laderen virket det som. Lyset blinket og hadde vel noe irriterende pipelyd der. Ble verre dette og slutta etterhvert å lade og når batteriet gikk tomt var den ikke mulig å få på igjen.

Gikk ikke på uten batteri, kjøpte universal billader men den kortslutta 230V overgangen da jeg kopla til maskinen.

Tenkte det kunne være hovedkort , har bytta dette , fjerna minnebrikker og Dvd brenner da den lagde en rar lyd. Harddisken virker greit . Det samme gjør vifta.

Kan nå få den starta opp og den begynner å jobbe hvis jeg bruker billaderen i bilen, så antar den vanlige laderen er gåen for maskinen mister ladelys om jeg trykker maskinen på med denne laderen. Men i bilen slår den seg på i det minste. Jobber noen sekunder men så kommer det en lyd og den går av før den slår seg av igjen og starter på nytt 2-3 ganger og gjør det samme før den stopper helt. Skjerm er svart hele tida. Lyden er vond å forklare men noe som gamle CRT tv er som slår seg tror jeg :p

Lurer da på om det kan være skjermkort som kan være problemet? Tenker da på at det ikke er noe liv i skjerm og jeg ikke skjønner at problemet kan ligge andre steder?

Håper noen har noen gode råd. Vet maskinen er litt utdatert, men syns det er morro å holde på med, og fikser meg nytt skjermkort om problemet ligger her:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja er vel ikke noe annet det kan være såvidt jeg kan skjønne, får kanskje se om jeg kan finne ett billig brukt kort:)

Det går greit det ja, om man har litt greie på det. Hadde nok ikke begynt på min uten servicemanual jeg fant på nettet, men hadde den helt fra hverandre og fikk satt den greit sammen igjen. Skjermkortet på denne er veldig greit tilgjengelig ved å åpne lokket under, så sånn sett trenger man ikke demontere hele.

Tror jeg bestiller meg en ny maskin i tillegg, så er det mulig jeg ender opp med 2 fungerende;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...