H2H Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Shuttle SK41G Barebone PC Socket A KM266, LYD, AGP,USB2.0, Firewire tenkte meg at denne her i bilen men må ikke trekke for mye.... blir fort dyrt med vekselretter da! så spørsmålene mine blir da: Hvor mye trekker denne (Watt)? Er det noen andre løsninger som trekker mindre? /*-H2H Lenke til kommentar
fondus Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Shuttlen's strømforsyning er på 200W. Altså trekker den ikke mer enn det. Selve Shuttle'n trekker vel kanskje 50W kan jeg tenke meg... Lenke til kommentar
H2H Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 takk du.... lurte på en ting til.... Ut av vekselretterene kommer det jo ikke en REN sinus kurve mer en litt firkantet en.... kan denne ødelegge Pcen etter vert, eller vil det kanskje ikke virke? /*-H2H Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis du satser på Epia i stedet (fryktelig tregt men det funker) så får du løsninger som kjøres rett på 12V. Har prøvd litt selv i båten. Ser ut til å kunne bli en kul kartplotter / MP3 / DVD maskin. http://www.highgreen.nl/products/powersup/powerset.htm Lenke til kommentar
F4en Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvordan er det med harddiskene da? Blir ikke di føkka av bilkjøringa? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis du satser på Epia i stedet (fryktelig tregt men det funker) så får du løsninger som kjøres rett på 12V. Har prøvd litt selv i båten. Ser ut til å kunne bli en kul kartplotter / MP3 / DVD maskin.http://www.highgreen.nl/products/powersup/powerset.htm Greit... får da gang på noe... hva me skjerm da? /*-H2H Lenke til kommentar
H2H Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Hvordan er det med harddiskene da? Blir ikke di føkka av bilkjøringa? jojo... kanskje.... Kjøpa en billig en /*-H2H Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Blir ikke varme et veldig stor problem? I en bil om sommeren når den står/kjører i stekende sol så blir det vannvittig varmt. Hvordan går det med dere som har pc i bil? Bruker dere delta vifter på 100000rpm? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 1. I bil er ikkje varme eit problem, fordi ein ikkje treng ta like mykje hensyn til støy. 2. Kondens og kulde om vinteren kan vere eit problem. Har du tenkt på det? 3. So lenge maskina(og harddisken) er godt fastskrudd er ikkje rist noko problem. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 2. Kondens og kulde om vinteren kan vere eit problem. Har du tenkt på det? kanskje huska på å stappa Bilen i garasjen å plugga i motorvarmaren eller.no? /*-H2H Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis du satser på Epia i stedet (fryktelig tregt men det funker) så får du løsninger som kjøres rett på 12V. Har prøvd litt selv i båten. Ser ut til å kunne bli en kul kartplotter / MP3 / DVD maskin.http://www.highgreen.nl/products/powersup/powerset.htm Greit... får da gang på noe... hva me skjerm da? /*-H2H Jeg dealet til meg et LCD panel (flatskjerm) som jeg kjører rett på 12V. (Siste dagen på CeBit Hannover er altid interessant, Kina folka er ikke alltid like interessert i å dra med seg alt stasjet sitt på flyet hjem... derav LCP panelet mitt...) Skjønner ikke helt hvordan det funker jeg, men han kina mannen jeg snakket meg var skikkelig kul og tegnet og viste hvordan jeg skal gjøre det. Har tenkt å lage en webside på prosjektet med tid og stunder.. Må bare bli ferdig med utrydding av Novell først. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Varme: Velger du Epia så blir det ikke noe særlig varmt i det hele tatt. Harddisker: Jeg har (mis)brukt bærbar disker til mye rart, synes det virker som de tåler en del. Elektronix i Sandakerveien, bak Elfa, har endel oppheng etc for å redusere påkjenninger på elektronisk utstyr. Elektronix driver med Industrial PC (IPC produkter), dyre saker men det tåler en del. De har også mye små PC'er, skjermer etc for 12volt, server kabinetter, følere osv. Ta en titt rundt på nettet, finnes jo veldig mye om bygging av PC i bil, båt osv allerede. For mini itx greiene så er http://www.mini-itx.com/ et sted å begynne. Via har en del lenker på sine sider til folk som har laget mye rart også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå